Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس اداره نظارت بر تاکسیرانی، حمل و نقل و کالای شهرداری ارومیه گفت: ثبت نام و ارسال مدارک رانندگان برای نوسازی تاکسی‌ها در اواخر سال گذشته انجام شده و هر هفته این موضوع پیگیری می‌شود اما متاسفانه زمان دقیق نوسازی نیز مشخص نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، با تاکسی رنگ و رو رفته و فرسوده‌اش در ایستگاه ایستاده و منتظر مسافر است، گرمای هوا کلافه‌اش کرده اما باید این شرایط را تحمل کند، به قرض‌ها، اجاره مسکن و خورد و خوراک اعضای خانواده که فکر می‌کند، بیش از پیش مصمم می‌شود که همه شرایط را به جان بخرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرانجام دو مسافر پیدا شده و در قسمت عقب خودرو سوار می‌شوند، چند دقیقه بعد با توجه به اینکه قسمت جلوی خودرو نیز مسافری سوار شده است با مراجعه نفر سوم به سمت خودرو، اعتراض دو مسافر قبلی بلند می‌شود و رو به راننده می‌گویند که نباید مسافر سوم را به خاطر شیوع ویروس کرونا سوار کند.

اما راننده نیز می‌گوید که به خاطر شرایط بد اقتصادی مجبور است که ظرفیت تاکسی را پر کند و به صورت خالی در شهر تردد نکند.

همین که خودرو را به حرکت درمی‌آورد، اعتراض‌هایش به شرایط موجود آغاز شده و از افزایش قیمت قطعات و ملزومات خودرو شکایت می‌کند.

خبری از نوسازی تاکسی‌های فرسوده نیست

"هادی منیعی" مردم میانسال 60 ساله‌ای است که چند سالی از زمان بازنشستگی‌اش گذشته و با توجه به اینکه حقوق بازنشستگی کفاف خرج و مخارج خانواده‌اش را نمی‌دهد مجبور است که با تاکسی، مسافرکشی کند.

وی می‌گوید: اسفند سال گذشته برای نوسازی تاکسی خود ثبت نام کرده و هیچ خبری از تحویل خودرویش نیست.

این راننده تاکسی افزود: فرسودگی تاکسی سبب می‌شود که مسافر نیز رغبتی به سوار شدن به خودرو از خود نشان ندهد.

"صمد علیزاده" راننده تاکسی دیگری است که از افزایش قیمت تایر گلایه‌مند است و می‌گوید: متاسفانه هزینه‌هایی که تاکسی فرسوده بر دست راننده باقی می‌گذارد بیش از درآمدش است و در این شرایط کرونایی، اوضاع را دشوارتر کرده است.

وی افزود: از سوی دیگر لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم سوار کردن بیش از دو مسافر در صندلی عقب خودرو نیز درآمد این قشر را کاهش داده است.

اعلام شرایط دریافت وام 50 میلیونی نوسازی تاکسی‌هاجزئیات طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده در سال 98طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده در استان تهران اجرایی می‌شود

"اصغر ناجی" جوان 39 ساله‌ای است که همانند همکارانش از شرایط گرانی و اقتصادی ناراضی است، می‌گوید: تاکسی من مدل 77 و مستهلک شده و به همین خاطر برای نوسازی آن ثبت نام کرده‌ام اما با گذشت پنج ماه از ثبت نام تاکنون نتیجه‌ای عاید نشده و از تاکسی‌رانی نیز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

"عنایت بی‌رنگ" نیز مرد 51 ساله‌ای است که نسبت به فرسودگی خودرویش شکایت داشته و از اینکه تاکنون پس از گذشت ماه‌ها، تاکسی نو تحویلش نشده ناراضی است، وی خاطرنشان کرد: 20 روز پیش از فرا رسیدن سال 9، نسبت به ثبت نام خودروی جدید اقدام کرده‌ام اما هیچ خبری نشده و با توجه به اینکه خودرویم مستهلک شده است، هر روز مخارج اضافه روی دستم باقی می‌گذارد.

 زمان دقیق نوسازی تاکسی در ارومیه مشخص نیست

رئیس اداره نظارت بر تاکسیرانی، حمل و نقل و کالای شهرداری ارومیه با اشاره به بحث نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی شهرداری ارومیه اظهار داشت: این موضوع تنها به شهر و استان آذربایجان‌غربی مربوط نیست بلکه فرسودگی و لزوم نوسازی ناوگان امری کشوری است.

توحید روانبخش بیان کرد: ثبت نام و ارسال مدارک رانندگان برای نوسازی تاکسی‌ها در اواخر سال گذشته انجام شده و هر هفته این موضوع از تهران پیگیری می‌شود اما متاسفانه زمان دقیق نوسازی نیز مشخص نیست و حتی در این رابطه نامه‌نگاری چندین باره‌ای صورت گرفته که یک زمان دقیقی برای این امر اعلام کنند تا رانندگانی که خودروهایشان پرس یا غیرقابل استفاده شده است، بدانند که چه زمانی این نوسازی انجام خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه اداره نظارت بر تاکسیرانی، حمل و نقل و کالای شهرداری ارومیه هیچ پاسخی برای رانندگان در خصوص زمان نوسازی ندارد و تنها دلیل آن نیز نوسانات قیمت خودرو بوده است.

رئیس اداره نظارت بر تاکسیرانی، حمل و نقل و کالای شهرداری ارومیه گفت: بنابراین نوسانات قیمت خودرو سبب شده که سیاست شرکت ایران‌خودرو برای درآمدزایی و کسب سود اجازه ندهد که اقدام به واگذاری خودرو پیش از افزایش قیمت تاکسی‌های نو کند.

وی بیان کرد: بنابراین با توجه به اینکه رانندگان پیش از گران شدن تاکسی اقدام به ثبت نام کرده‌اند، هزینه نوسازی در گذشته توسط رانندگان پرداخت شده و هم اکنون شرکت ایران‌خودرو وظیفه دارد که با نرخ گذشته اقدام به فروش محصول خود کند در حالی که قیمت آن افزایش یافته است و به همین سبب بهانه‌تراشی کرده در حالی که اگر اراده کند در عرض یک هفته می‌تواند تاکسی‌های نو را واگذار کند.

روانبخش با تاکید بر اینکه شرکت‌های خودروسازی اگر علاقه‌مند به واگذاری خودرو باشند، نه تنها خودروهای مورد نیاز سطح شهرستان بلکه استان را نیز می‌توانند تامین کنند اظهار کرد: متاسفانه جور تفاوت نرخ در بازار، گرانی دلار و بی‌ثباتی قیمت را باید رانندگان و مسافران متحمل شوند.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از 800 نفر در سطح شهر ارومیه برای نوسازی تاکسی خود ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام/7548/ح

R7548/P/S6,48/CT7 بیشتر بخوانید... نگرانی مردم از افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در یاسوج گزارش|«فاصله‌گذاری‌ اجتماعی» طرحی که به مذاق‌ برخی رانندگان تاکسی شهرکرد خوش‌ نیامد وام ۶ میلیونی تاکسیران‌ها به کجا رسید؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... نگرانی مردم از افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در یاسوج گزارش|«فاصله‌گذاری‌ اجتماعی» طرحی که به مذاق‌ برخی رانندگان تاکسی شهرکرد خوش‌ نیامد وام ۶ میلیونی تاکسیران‌ها به کجا رسید؟ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خبر خوش معاون رئیس‌جمهور/ تامین همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی ۲ طرح ۲فوریتی مجلس برای حمایت از خانوارهای نیازمند/ تدوین بسته جامع برای ۵ دهک پایین جامعه ۳ پهلوگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی در بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور/ ورود کشتی ۶۶هزارتنی شکر ۴ گرم‌ترین روز سال خوزستان را تا پایان هفته به تعطیلی کشاند ۵ ‌بی‌اخلاقی‌، نزاع و ضرب و شتم در بازی جنجالی بادران ـ گل ریحان / دیداری که ‌"فوتبال" نبود ۶ عضو کمیسیون برنامه و بودجه: صندوق‌های بیمه روستایی در شرایط کرونا نیازمند حمایت بیشتری است ۷ برگزاری مرحله دوم رزمایش مواسات در گیلان/ بسته‌های حمایتی بین نیازمندان توزیع می‌‌شود ۸ آژانس‌های مسافرتی در اغمای کرونا/ کاهش شدید سفر شرایط بحرانی ایجاد کرده است مهمترین اخبار استانها ناگفته‌های فرماندهان عملیات مرصاد از نبرد "فروغ جاویدان"/ استراتژی شهید صیاد منافقین را زمین‌گیر کرد/ ۴ هزار ‌منافق‌ به هلاکت رسیدند کمین واسطه‌گران برای غارت دسترنج شالیکاران و برنجکاران / کشور به واردات اندکی برنج خارجی نیاز دارد درگیری مسلحانه مرزبانان در هنگ مرزی جکیگور با قاچاقچیان / کشف بیش از یک تن موادمخدر درخواست نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر جهاد کشاورزی/ صادرات سیب‌زمینی تسهیل شود‌+ فیلم مهمترین اخبار تسنیم بازی عربستان و امارات با کارت داعش در یمن/ مؤثرترین گزینه ملت یمن در برابر جنگ‌افروزان عراق|ضربات کوبنده حشد شعبی به تروریست‌های داعشی در شمال سامراء ناگفته‌های فرماندهان عملیات مرصاد از نبرد "فروغ جاویدان"/ استراتژی شهید صیاد منافقین را زمین‌گیر کرد/ ۴ هزار ‌منافق‌ به هلاکت رسیدند خانواده ایرانی| راهکارهای مواجهه با همسران کاهل نماز/ انس با نماز چه نقشی در زندگی مشترک دارد؟ کمین واسطه‌گران برای غارت دسترنج شالیکاران و برنجکاران / کشور به واردات اندکی برنج خارجی نیاز دارد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای نوسازی تاکسی نوسازی تاکسی ها ثبت نام کرده ترین اخبار مشخص نیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل

تین نیوز

پس از خروج بخش زیادی از رانندگان اتوبوس بین شهری از این شغل که مسئولان را به استخدام فوری 10 هزار راننده مسافری واداشته است، اینک خبر رسیده که رانندگان ناوگان سواری کرایه بین شهری نیز به دلیل مشکلات موجود از این حرفه خداحافظی کرده و جذب تاکسی های  اینترنتی شده اند.

به گزارش تین نیوز، شماری از رانندگان سواری کرایه بین شهری با اشاره به مشکلات فراوانی که با آن مواجه هستند در گفت و گو با خبرنگار با تاکید کردند: افزایش هزینه های جاری ارایه خدمات حمل و نقل مسافری به گونه ای شده که دیگر امکان ادامه فعالیت برای بسیاری از رانندگان فعال در این حوزه وجود ندارد.

به گفته آنان، از طرفی هزینه های دولتی مرتبط با رانندگی ناوگان عمومی نیز هر سال متناسب با تورم افزایش می یابد و این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که افزایش کرایه های حمل و نقل مسافر بدون توجه به تورم و با شرایط خاصی صورت می گیرد که معمولا میزان افزایش آن نیز قادر به جبران هزینه های رانندگان نیست.

آنان تاکید کردند: در کنار تمام این موارد باید به سخت گیری های پلیس راه نیز اشاره کرد که انگیزه کار رانندگان برای فعالیت در بخش مسافری ناوگان مسافری جاده ای را از بین می برد.

به گفته آنان، یکی از مواردی که بسیار بر معیشت رانندگان عمومی تاثیر منفی دارد و با وجود اقدامات متعددی که برای برطرف کردن این مشکل صورت گرفته، هنوز ادامه دارد، توقیف دفترچه های کار رانندگان عمومی بین شهری است که در بعضی اوقات راننده را تا 45 روز از ادامه کار و فعالیت باز می دارد.

رانندگان سواری کرایه بین شهری با بیان این که در کنار همه این مشکلات باید به حضور پر رنگ سواری های شخصی و تاکسی های اینترنتی در بازار کوچک حمل و نقل مسافری رانندگان پایه دوم نیز اشاره کرد، خاطرنشان کردند: رانندگان تاکسی های اینترنتی نه ملزم به اخذ کارت هوشمند ، سلامت و عدم اعتیاد هستند و نه با سختگیری های ماموران پلیس راه مواجه اند.

آنان تاکید کردند: باتوجه به این که یک راننده ناوگان عمومی سواری کرایه، خدماتی از دولت دریافت نمی کند، اغلب رانندگان با خروج از این حرفه تصمیم گرفته اند یا با تاکسی های اینترنتی همکاری کنند و یا به عنوان راننده شخصی و یاحرفه دیگری را انتخاب کنند چرا که به نظر می رسد حتی دست فروشی از این حرفه پردرآمدتر و راحت تر است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • زمان جلسه سرنوشت‌ساز ژاوی و بارسا مشخص شد