Web Analytics Made Easy - Statcounter

 تیمور باقری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از مجموع ۱۱ هزار و ۲۰ مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی سیستان و بلوچستان در این مدت، هشت هزار و ۱۹۹ وسیله نقلیه عمومی جاده‌ای برگ معاینه فنی را اخذ و ۲ هزار و ۸۲۱ وسیله نقلیه دیگر موفق به دریافت مجوز مذکور نشدند.

وی افزود: با توجه به اینکه صدور مجوز تردد و فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در بخش کالا و مسافر منوط به رفع نواقص فنی و اطمینان از ایمنی خودرو است، انتظار می‌رود رانندگان فعال در این حوزه به این مساله توجه جدی داشته و در زمان مقرر نسبت به دریافت برگ معاینه فنی از مراکز مربوطه اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از نظارت دقیق بر فعالیت مراکز معاینه فنی تحت پوشش این اداره‌کل در شهرستان‌های زابل، زاهدان و خاش خبر داد و تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه این استان از لحاظ حمل و نقلی، ضروری است علاوه‌بر سه مرکز موجود، در شهرستان‌های مهرستان، میرجاوه و زهک نیز مراکز معاینه فنی راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین از اهمیت خاصی در تامین ایمنی سفرهای جاده‌ای برخوردار است، اظهارداشت: در معاینات فنی این دسته از وسایل نقلیه عمومی مواردی همچون میزان آلایندگی هوا، میزان تولید آلودگی صوتی، وضعیت ترمزها، نور چراغ ها، باک غیراستاندارد و مناسب بودن آج لاستیک‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان مرکز معاینه فنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان مرکز معاینه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان مرکز معاینه فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۱۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان

 حمیدرضا علیدادی سلیمانی  گفت: در سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۸ هزار و ۵۶۵ دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جیرفت مراجعه کردند که این عدد نشان از رشد ۲۸ درصدی مراجعه به مرکز معاینه فنی سنگین در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه برای ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، حفظ محیط زیست، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها کلیه وسایل نقلیه سنگین ملزم به داشتن برگه معاینه فنی خودرو هستند، افزود: از این تعداد معاینه فنی صورت گرفته، ۹ هزار و ۱۳۹ مورد قبولی مرتبه اول، ۴ هزار و ۵۷۷ مورد قبولی پس از اصلاح عیب و ۴ هزار و ۸۴۹ دستگاه نیز در تست‌های مربوطه رد شدند. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با بیان اینکه هم اکنون  در جنوب کرمان فقط یک مرکز معاینه فنی فعال است که محل فعالیت آن در شهرستان جیرفت می‌باشد، ادامه داد: در این مرکز، علاوه بر بازدید‌های ظاهری، شامل: کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها ، آینه‌ها و چراغ‌ها، موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه، شامل: تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، و تست نور نیز انجام می‌شود.

وی از کلیه رانندگان پرتلاش و زحمت کش خواست با مراجعه به موقع به مراکز معاینه فنی از سلامت خودروی خود مطلع شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان
  • مراجعه ۸۰ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • مراجعه بیش از ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان 
  • مراجعه بیش از 80 هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • معاینه فنی ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین استان همدان ​
  • گواهی‌های صادره در مراکز اطراف تهران دقیق نیست
  • لزوم ضابطه‌مند کردن داشتن معاینه فنی تهران برای تردد در پایتخت 
  • مراجعه بیش ۷ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی مازندران