Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو شورای نظامی جبهه جنوبی یمن اعلام کرد که سفیر سعودی به دستور محمد بن سلمان از مقامات دولت مستعفی خواست تا قطر را هدف حملات رسانه‌ای قرار دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه القدس‌العربی «عادل الحسنی» عضو شورای نظامی در جبهه جنوب یمن اعلام کرد که «محمد آل جابر» سفیر عربستان در یمن از نخست وزیر و شماری از وزیران دولت مستعفی یمن خواسته تا با حمله رسانه‌ای به قطر در کنار عربستان و امارات باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحسنی در صفحه توییتری خود به نقل از منبع ریاست‌جمهوری دولت مستعفی نوشت که واکنش بسیاری از وزیران اینگونه بوده که این امر مربوط به کشورهای حوزه خلیج فارس بوده و ربطی به آنها ندارد و اظهارات سفیر عربستان این بوده که این دستور «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی است.

هفته گذشته خبرگزاری قطر اعلام کرد که این کشور بارها بر حل بحران خلیج فارس از روش‌های مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک تاکید کرده است.

عربستان و امارات و بحرین و مصر از سال 2017 روابط سیاسی و تجاری و ترانزیت خود را با قطر قطع کردند.

 «احمد بن سعید الرمیحی» مدیر دفتر رسانه‌ای وزارت خارجه قطر اعلام کرده است که قطر از مقامات دولت مستعفی یمن می‌خواهد تا بازیچه تسویه حساب‌هایی که به نفع طرف‌های دیگر است نه خود آنها٬ نشوند.

بازی عربستان و امارات با کارت داعش در یمن/ مؤثرترین گزینه ملت یمن در برابر جنگ‌افروزانجنبش انصارالله :گریفیتس در محاصره مردم یمن شریک است/ ائتلاف سعودی به دنبال صلح نیستیمن| هشدار قطر به مزدوران امارات و عربستان/ تبادل اسرا میان دولت منصور هادی و انصارالله

این مقام قطری اشاره مستقیم به طرف‌های منظور نکرد؛ اما اشاره وی به عربستان و امارات که عنصر اصلی ائتلاف متجاوز عربی حامی دولت مستعفی یمن هستند بود.

این واکنش مقام قطری در پاسخ به حمله «معمر الاریانی» وزیر رسانه دولت مستعفی یمن علیه قطر بود. الاریانی قطر را متهم به ایجاد کانال‌های ماهواره‌ای و وبسایت‌های الکترونیکی برای توهین به دولت مستعفی یمن و تجزیه جبهه آن کرده بود.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "قطر" اخبار "یمن" بیشتر بخوانید... بازی عربستان و امارات با کارت داعش در یمن/ مؤثرترین گزینه ملت یمن در برابر جنگ‌افروزان جنبش انصارالله :گریفیتس در محاصره مردم یمن شریک است/ ائتلاف سعودی به دنبال صلح نیست یمن| هشدار قطر به مزدوران امارات و عربستان/ تبادل اسرا میان دولت منصور هادی و انصارالله قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بازی عربستان و امارات با کارت داعش در یمن/ مؤثرترین گزینه ملت یمن در برابر جنگ‌افروزان جنبش انصارالله :گریفیتس در محاصره مردم یمن شریک است/ ائتلاف سعودی به دنبال صلح نیست یمن| هشدار قطر به مزدوران امارات و عربستان/ تبادل اسرا میان دولت منصور هادی و انصارالله واژه های کاربردی مرتبط اخبار "قطر" اخبار "یمن" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ عراق| بیانیه امنیتی رسمی درباره انفجارهای جنوب بغداد و علت وقوع آن+ تصاویر ۲ بازی عربستان و امارات با کارت داعش در یمن/ مؤثرترین گزینه ملت یمن در برابر جنگ‌افروزان ۳ نقش تکراری یکی از کشورهای منطقه در رهگیری هواپیمای مسافربری ایران ۴ واکنش شیخ قاسم به تهدیدهای صهیونیست‌ها؛ «آمادگی کامل مقاومت؛ شکست دیگری در انتظارتان است» ۵ اعلام وضعیت شورش در پورتلند آمریکا پس از شکسته شدن حصار حیاط دادگاه فدرال ۶ اعتراف سرهنگ اسرائیلی درباره حزب‌الله/ وحشت ارتش اشغالگران از واکنش انتقامجویانه مقاومت ۷ گفت‌وگوی اختصاصی| معاون سیاسی طالبان: توافق مخفی میان طالبان و آمریکا وجود ندارد/ اگر نیروهای خارجی نروند تصمیم‌های لازم را خواهیم گرفت ۸ آسیب نخاعی یکی از مجروحان حادثه پرواز ماهان+فیلم مهمترین اخبار بین الملل گفت‌وگوی اختصاصی| معاون سیاسی طالبان: توافق مخفی میان طالبان و آمریکا وجود ندارد/ اگر نیروهای خارجی نروند تصمیم‌های لازم را خواهیم گرفت واکنش شیخ قاسم به تهدیدهای صهیونیست‌ها؛ «آمادگی کامل مقاومت؛ شکست دیگری در انتظارتان است» عراق|ضربات کوبنده حشد شعبی به تروریست‌های داعشی در شمال سامراء عراقچی: حق مسلم مردم ایران را تسلیم قلدری‌های آمریکا نمی‌کنیم مهمترین اخبار تسنیم بازی عربستان و امارات با کارت داعش در یمن/ مؤثرترین گزینه ملت یمن در برابر جنگ‌افروزان عراق|ضربات کوبنده حشد شعبی به تروریست‌های داعشی در شمال سامراء بازدید نوبخت ‌‌از ‌راه‌آهن خرمدره / افتتاح پروژه دو خطه‌‌ راه‌آهن زنجان ـ قزوین تا پایان سال‌ ناگفته‌های فرماندهان عملیات مرصاد از نبرد "فروغ جاویدان"/ استراتژی شهید صیاد در چهار‌زبر / ۴ هزار ‌منافق‌ به هلاکت رسیدند خانواده ایرانی| راهکارهای مواجهه با همسران کاهل نماز/ انس با نماز چه نقشی در زندگی مشترک دارد؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار قطر اخبار یمن اخبار قطر اخبار یمن دولت مستعفی یمن بین الملل رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۱۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای

بلومبرگ نوشت: عربستان سعودی و امارات متحده عربی امروز (چهارشنبه) در یک بیانیه مشترک، صریح و نه چندان معمول، خواستار حداکثر «خویشتنداری» در خاورمیانه شدند تا منطقه از «خطرات جنگ و عواقب وخیم آن» در امان بماند.

به گزارش ایرنا، اظهارات یادشده پس از تماس محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی و محمد بن زاید آل نهیان رئیس‌ امارات متحده عربی بیان شد چراکه به اعتقاد آنها تنش‌ها بعد از حمله متجاوزانه اسرائیل به کنسولگری ایران و پاسخ تنبیهی شنبه‌شب ایران بالا گرفته است.

به گزارش ایرنا، اسرائیل در حال بررسی واکنش مناسب به اولین اقدام نظامی مستقیم به خاک سرزمین‌های اشغالی است حال آنکه تهران اعلام کرده است این پاسخ تنبیهی، واکنش مشروع و استفاده از حق ذاتی «دفاع از خود» است.

خبرگزاری دولتی WAM امارات و خبرگزاری دولتی عربستان سعودی SPA نیز گزارش دادند که این دو رهبر حوزه خلیج فارس طی تماس تلفنی در مورد تحولات خاورمیانه و پیامدهای خطرناک آن بر امنیت و ثبات گفت‌وگو کرده‌اند.

دولت امارات از سال ۲۰۲۰ در دوران دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا با پیوستن به طرح موسوم به «پیمان ابراهیم» روابط دیپلماتیک رسمی با اسرائیل دارد، در حالی که فرایند مشابه برای عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و این رژیم به دلیل جنگ در غزه متوقف مانده است.

ایالات متحده، متحدان غربی و کشورهای عربی به اسرائیل هشدار داده‌اند از واکنشی که منطقه را درگیر جنگ تمام‌عیار کند بپرهیزد. ولیعهد عربستان همچنین در تماس تلفنی حاکم قطر در مورد تشدید تنش نظامی گفت‌وگو کرد.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه‌شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امارات، قطر، عربستان و ترکیه به مهاجران چقدر حقوق می‌دهند؟
  • (تصویر) استایل بن سلمان در محل کار؛ رونمایی ولیعهد عربستان از دفتر کارش!
  • بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در دفتر کارش (عکس)
  • صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!
  • واکنش تسنیم به ادعای حمله اسرائیل به ایران؛ با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم
  • واکنش فوری به ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره حمله به ایران
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • العین، الهلال عربستان را تحقیر کرد
  • برد بزرگ العین مقابل الهلال برای پایان رکورد جهانی
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای