Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیأت داوری بخش‌های مختلف جشنواره ونیز هفتاد و هفتم برای برگزاری در سپتامبر معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از ددلاین، هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز از (2 - 12 سپتامبر) اعضای هیئت داوری خود را منتشر کرد.

در کنار کیت بلانشت به عنوان رئیس هیأت داوری بخش مسابقه، ورونیکا فرانتز کارگردان اتریشی (شب بخیر مامان)، جوانا هاگ فیلمساز بریتانیایی (سوغات)، نیکولا لاجیویا نویسنده ایتالیایی، کریستین پتزولد فیلمساز آلمانی (باربارا)، کریستی پوئیو کارگردان رومانیایی (مرگ آقای لازارسکو) و لودواین سانیر بازیگر فرانسوی (واقعیت) نیز داوری این رویداد را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ریاست هیأت داوری بخش «افق‌ها» با کلر دنی کارگردان فرانسوی (زندگی عالی) خواهد بود. اسکار آلگریا  از اسپانیا، فرانچسکو کومنسینی از ایتالیا، کاتریل شوری از رژیم صهیونیستی و کریستین واچون از آمریکا دیگر داوران این بخش معرفی شده‌اند.

برای بهترین فیلم اول جشنواره و در بخش اهدای جایزه لویبجی دو لارنتیس نیز اعضای داوران شامل کلودیو جیوانسی (ایتالیا) به عنوان دبیر، رمی بون هوم (فرانسه) و دورا بوچوچا (تونس) خواهند بود.

داوری بخش واقعیت مجازی فستیوال سینمایی ونیز را هم به ریاست سلین تریکارت از آمریکا، آصف کاپادیا از بریتانیا و هیدئو کوجیما از ژاپن تشکیل داده‌اند.

جشنواره ونیز اولین رویداد بزرگ و فیزیکی سینمایی است که از زمان همه گیری کرونا در سال جاری کلید زده شد و با حضور دانیل لوچنی افتتاح می‌شود. محورهای این رویداد سه‌شنبه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام /4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم ونیز کلر دنی جشنواره سینمایی کیت بلانشت داوری بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۲۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما

آفتاب‌‌نیوز :

داستان فیلم سینمایی «مست عشق» همزمان با دوران زندگی مولانا و شمس تبریزی اتفاق می‌افتد که شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی، پارسا پیروزفر در نقش مولانا و هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون حضور دارند.

زنده‌یاد مرتضی پورصمدی که در این فیلم با حسن فتحی همکاری داشته است، همانند همیشه تصاویری جذاب به یادگار گذاشته است؛ تصاویری که با رنگ‌بندی‌ها و قاب بندی‌ها، برای مخاطب چشم‌نواز است.

البته ثبت این تصاویر برای فیلمبرداری که تجربه عکاسی و مستندسازی داشته، دور از ذهن نیست، اما افسوس که نمایش «مست عشق» در فقدان پورصمدی برای سازندگان فیلم باقی ماند و در اولین شب نمایش آن در یک محفل سینمایی، فرهاد توحیدی فیلم‌نامه‌نویس این اثر، از او یاد کرد.

مرتضی پورصمدی می‌گفت، «معمولا سعی دارم برای کارگردان و حقوقی که او در زیبایی‌شناسی خروجی و نهایی کار دارد، احترام قائل باشم و در ابتدای کار نیز سعی می‌کنم، تصاویری تهیه و درباره آن‌ها با کارگردان گفتگو کنم تا به آن‌چه دلخواه اوست نزدیک‌تر شود» و حالا نتیجه این سبک کاری در مست عشق» حسن فتحی نمایان است.

او همچنین می‌گفت از دیگر شانس‌های بزرگ من آن است که تربیت‌شده نسلی هستم که با افراد بسیار جذابی کار مشترک داشته‌ام و مسایل متعددی را از آن‌ها آموخته‌ام. افرادی، چون فرهاد ورهرام، ناصر تقوایی، ضابطی جهرمی و ... هریک علاوه بر عرصه‌های کاری نکات اخلاقی مهمی را به من آموختند که از تمام آن‌ها سپاسگزارم.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس)
  • رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود
  • سوت سرنوشت
  • پسر رئیس کمیته داوران، رکورددار تعداد داوری!
  • داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • بیشترین قضاوت برای فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون + جدول