Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@17:40:29 GMT

از اسرار نرگس تا ماجراهای پلیسی در ارومیه

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۲۷۸۰

از اسرار نرگس تا ماجراهای پلیسی در ارومیه

عوامل سریال استانی «دخترم نرگس» که پس از بخش خبری ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود، روز گذشته با حضور در امور مخاطبان روابط عمومی رسانه ملی «۱۶۲» با مخاطبان، به گفت‌وگو نشستند و سپس در قالب یک نشست خبری پاسخگوی سؤالات اصحاب رسانه شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، بسیاری از مخاطبان سیما، سریال باجناقلار را دیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگردان این سریال که به دو زبان آذری و فارسی پخش شد و بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، باقر حبیب پیران بود که این روزها نویسندگی و کارگردانی سریال دخترم نرگس را در بستر پلیسی- اجتماعی روی آنتن دارد. این سریال به سفارش مرکز سیمای استان‌ها و با محوریت همزیستی اقوام و ادیان، قاچاق کالا و ارز و تولید ملی تولیدشده است. داستان سریال درباره نرگس صادقی، فرزند سوم خانواده و دانشجوی ممتاز دانشگاه ارومیه است، که در مراحل انتهایی کارهای پایان‌نامه‌اش، اسراری برایش فاش می‌شود که موجب دگرگونی زندگی‌اش می‌شود. داوود سلیمانی پور و سید حسن فرخی تهیه‌کنندگان، باقر حبیب پیران نویسنده و کارگردان، محمود پاک‌نیت، رحیم نوروزی، مریم خدا رحمی و جمال ذوالقدر، بازیگران این سریال بودند که به همراه اسرافیل علمداری مدیر امور آموزشی مرکز سیمای استان‌ها میزبان مخاطبان در اداره کل روابط عمومی‌شدند و پس از گفت‌وگو با مخاطبان در نشست خبری پاسخگوی سؤالات اصحاب رسانه شدند. گفتنی است در این حضور یک‌ساعته، 373 تماس مستقیم مخاطبان و 124 پیام در صندوق صوتی امور مخاطبان ثبت شد.

 

اهمیت ترکیب بازیگران بومی و پایتخت

داوود سلیمانی پور (تهیه‌کننده) که اولین تجربه حضور در واحد ارتباط مردمی را داشته، استقبال مخاطبان را فراتر از انتظار دانست و گفت: بسیاری از مخاطبان عوامل تولید را می‌شناسند و با تک‌تک شخصیت‌ها ارتباط برقرار کرده‌اند. تمام مخاطبان 162 از سریال، اعلام رضایت کردند و داستان را پسندیدند.

وی با اشاره به توجه ویژه معاونت امور استان‌های صداوسیما، به افزایش تولیدات نمایشی و میزان کیفیت آن‌ها در سطح استان‌ها افزود: مهم‌ترین ویژگی‌ این سریال ترکیب بازیگران بومی و پایتخت است که در کنار یکدیگر، به نقش‌آفرینی پرداختند و این اتفاق به ارتقای کیفی سریال کمک کرد.

به گفته این تهیه‌کننده در این سریال، حدود 400 بازیگر اصلی و فرعی حضور داشتند، که از این تعداد حدود هشت نفر بازیگر پایتخت‌نشین بودند و در کنار این دوستان از بازیگران محلی و بومی نیز بهره بردیم.

سلیمانی پور گفت تصمیم گروه برای نقش‌های اصلی، استفاده از بازیگرانی بود که برای مخاطبان شبکه‌های اصلی نیز شناخته‌شده باشند. ازاین‌رو چهره‌های شناخته‌شده نقش‌های اصلی را بر عهده گرفتند.

این تهیه‌کننده نظرات مخاطبان را از ابتدای پخش سریال تاکنون مثبت دانست و گفت این سریال با حدود ۲۷ درصد مخاطب، پربیننده‌ترین سریال این روزهای تلویزیون شد. ۶۴ درصد هم در حد زیاد از این سریال، راضی بوده‌اند. این آمار را سازمان منتشر کرده است که موجب دلگرمی عوامل سریال شد.

 

تلاش برای نمایش زیبایی‌های منطقه آذربایجان

باقر پیران کارگردان سریال، با تأکید بر این نکته که سوژه اصلی این سریال برگرفته از فرهنگ و پتانسیل‌های فرهنگی استان بود گفت: تلاش کرده‌ «دخترم نرگس» برای مخاطبان جذابیت داشته باشد و آن‌ها را درگیر قصه کند. علاقه‌ام به فرهنگ فولکلور مردم منطقه آذربایجان غربی و زیبایی‌های منطقه من را به تولید چنین اثری ترغیب کرد.

او درباره نگارش و کارگردانی این سریال گفت تا به امروز 9 سریال ساخته‌ام که محوریت همه آن‌ها خانواده بوده است. ضمن اینکه دوست داشتم منطقه آذربایجان و ارومیه را در آثارم نشان دهم چنانچه در سینما و تلویزیون نیز بارها به این منطقه پرداخته‌شده است.

پیران درباره مکان لوکیشن‌های سریال توضیح داد بیشتر لوکیشن‌های این سریال در ارومیه و حومه آن است. ازآنجاکه بیشتر لوکیشن و فضای سریال‌ها در پایتخت می‌گذرد، ما می‌خواستیم فضای سریال، با بقیه کارهایی که مخاطبان تابه‌حال دیده‌اند به لحاظ بصری تفاوت‌هایی داشته باشد.

پیران گفت، زمانی که من این سریال را کلید زدم، دریاچه ارومیه وضعیت مساعدی نداشت، اما در پایان کار دیدیم که دریاچه ارومیه زنده مانده و این‌یک خبر خوب برای ما بود. گروه ما انرژی خوبی داشت و ما با 165 روز تصویربرداری و روزی 8 ساعت کار، این سریال 27 قسمتی را، به آنتن شبکه یک رساندیم.

 

بازی در مراکز استان‌ها را دوست دارم

محمود پاک‌نیت که در کارنامه کاری‌اش، آثار استانی زیادی به چشم می‌خورد و این بار هم در دخترم نرگس این تجربه را در ارومیه پشت سر گذاشته است، می‌گوید نقش پدر شخصیت اصلی قصه، یعنی نرگس را دوست داشتم. پدری که به گفته کارگردان، لازم بود در عین مهربانی و معصومیت، اقتدار هم داشته باشد. من خودم بچه شهرستانم و خوشحالم که شهرستانی‌ها هم توانستند ظرفیت‌های خود را نشان دهند.

ما همه‌چیز را در تهران متمرکز کرده‌ایم و نمی‌دانیم کسانی هستند که در شهرستان‌ها می‌توانند مفید باشند و فقط تهران نیست که مشغول کار است. ممنونم از مدیران مراکز استان‌ها که شهرستان‌ها را حمایت می‌کنند و امیدوارم این حمایت‌ ادامه داشته.

این بازیگر پیشکسوت با اشاره به مشکلات تولید این سریال گفت مشکلات مالی سریال، کم نبود و تهیه‌کننده‌ها با مشقت و سختی لوکیشن پیدا می‌کردند. امیدوارم همان‌طور که نهادها و سازمان‌ها با تهیه‌کننده‌ها در تهران کنار می‌آیند و حمایت می‌کنند، از تولید اثر در شهرستان‌ها هم حمایت شود.

 

صمیمیت بازی با گروه‌های شهرستانی

رحیم نوروزی بازیگر دیگر سریال نرگس، گفت من هم بچه شهرستانم و در چند سال گذشته همه کارهایی که انجام داده‌ام در شهرستان بوده است. این ارتباط را همواره با گروه‌های شهرستانی حفظ کرده‌ام. ازآنجایی‌که ایران‌گردی را هم دوست دارم، هر کاری از شهرستان پیشنهاد شود، استقبال می‌کنم. ما پنج ماه در شهر ارومیه بودیم و امیدوارم بازهم چنین اتفاقاتی رخ دهد.

 

به مراکز استان‌ها باید کمک شود

مریم خدا رحمی، بازیگر دیگر این سریال با ابراز خوشحالی از درصد بالای بینندگان سریال گفت: نرگس شخصیت اصلی داستان است وزندگی پرفرازونشیبی دارد و چالش‌های زیادی سر راهش قرارگرفته است. تقریباً از قسمت چهاردهم به بعد سریال، نرگس محور قصه سریال قرار می‌گیرد و چالش‌های اصلی زندگی‌ برایش پیش می‌آید. به دلیل همین چالش‌ها، اتفاق‌های جالب در طول قصه اتفاق می‌افتد.

بازیگر نقش نرگس با اشاره به جذابیت‌ سریال‌هایی که در شهرستان‌ها ساخته می‌شود، گفت: این اولین تجربه من برای بازی در شهرستان بود که خیلی برایم مفید بود. اما مهم‌ترین شناختی که از این فاصله دور از خانواده به دست آوردم، آشنایی با ظرفیت شهر ارومیه بود، که فکر می‌کنم فقط 20 درصد آن روی آنتن دیده شد.

او به مشکلات تولید در استان‌ها هم اشاره کرد و گفت یکی از دغدغه‌های ما بودجه بود که اگر بیشتر خرج شده بود، چه‌بسا استقبال مخاطب هم بیشتر می‌شد. چون کار در شهرستان قابلیت بیشتری دارد. اگر فشار مالی از روی گروه‌هایی که در شهرستان‌ها کار می‌کنند برداشته شود و زمان بیشتری هم برای تولید داشته باشند شاهد آثار بهتری خواهیم بود. شاید رقم تولید در شهرستان ارزان‌تر از پایتخت باشد، اما مشکلاتی که در آنجا وجود دارد بیشتر از تهران است و این کار را دشوار می‌کند.

 

تجربه بازی با بزرگان

مریم بارسنجی بازیگر نقش نوشین، عروس خانواده هم گفت: این سریال برای من فرصت بسیار خوبی بود و تجربه‌ای که من در ارومیه داشتم برایم جذاب بود و البته مهم‌ترین شانس من، بازی در کنار بزرگان سینما و تلویزیون بود.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: دخترم نرگس سریال تلویزیون شهرستان ها دخترم نرگس تهیه کننده استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۲۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه در این رابطه اظهار داشت: در راستای اصول نگهداری از تاسیسات حوزه آب و فاضلاب مستقر در روستا‌های ارومیه، جلسه‌ای با حضور همکاران بهره برداری مناطق ۳ گانه و شهر‌های تابعه، نماینده پیمانکار مربوطه، مسئول تامین و تولید و مسئول PM امور ارومیه برگزار شد.   وی، هدف از برگزاری این جلسه را شناخت کافی در زمینه بهره برداری صحیح و نگهداری مناسب از تاسیسات مربوط به انتقال و توزیع آب، جمع آوری فاضلاب، واحد‌های تصفیه خانه آب و فاصلاب عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • سریال جدید مهران مدیری در راه است
  • سریال‌های جایگزین نون خ و اژد‌ها چیست؟
  • رستگاری به افق فلسطین
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • قطعی برق برخی از مناطق ارومیه
  • بازیگران سریال «هشت پا» مشخص شدند
  • شکارچی پسربچه‌ها اسرار جنایاتش را به گور برد
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه