Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرش ، کالایی ارزشمند نزد ایرانیان است و از گذشته تا به امروز، یار دیرین خانه‌های ما بوده است. در گذشته، قالی‌‌ها توسط انسان بافته می‌شدند، زیرا صنایع و ماشین‌آلاتی وجود نداشتند تا بتوانند در بافت فرش و قالی به انسان‌ها یاری برسانند؛ اما امروزه رشد تکنولوژی و صنعت، باعث شده است قالی‌ها به وسیله‌ی ماشین بافته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرش ماشینی ، سرعت تولید فرش را به شکل قابل توجهی افزایش داده است، همچنین به علت ارزان‌تر بودن متریال و سهولت پروسه‌ی بافت، قیمت فرش ماشینی بسیار پایین‌تر از فرش دستباف است. قیمت مناسب، تنوع و کیفیت بافت باعث شده است فرش ماشینی به سرعت جایگزین فرش دستباف شود، اگر چه هنوز هم فرش دستباف ، عالی‌ترین و باکیفیت‌ترین نمونه‌ی زیرانداز و گستردنی موجود می‌باشد اما همانطور که بیان شد، به علت قیمت بسیار بالا، توان خرید آن به مراتب کم‌تر از فرش ماشینی است.

انواع فرش ماشینی و مزیت‌های آن                   

همه‌ی مدل‌ها و نقشه‌هایی که سابقا در فرش دستباف بافته می‌شد، به اضافه‌ی مدل‌ها و طرح‌های جدید، در فرش ماشینی بافته می‌شوند. انواع مدل‌های فرش کلاسیک و فرش مدرن ، گل‌ابریشم و نقش‌برجسته ، طرح گبه و گلیم ، همچنین فرش‌هایی با درجه‌ی کیفی مختلف با قیمت‌های متفاوت، می‌تواند زینت‌بخش نقاط مختلف منزل شما باشند.

تنوع زیاد و کیفیت نقشه، یکی دیگر از مزیت‌های فرش ماشینی است. از آنجا که فرش ماشینی توسط دستگاه بافته می‌شود، میزان خطای انسانی در آن نزدیک به صفر است و طرح‌های بسیار ریزنقش و حتی طرح‌ و نقشه‌ی صورت را می‌توان بر روی آن اجرا کرد.

اگر به فرش‌های نفیس و ویژه علاقمند هستید، می‌توانید از فرش‌های گل‌برجسته که دارای طرح‌ها و گل‌های برجسته هستند برای قسمت‌های پذیرایی منزل‌تان استفاده کنید و جلوه‌ای خاص به دکوراسیون خانه‌تان ببخشید. انواع طرح‌های عروسکی نیز در قالب فرش کودک ، می‌تواند زینت‌بخش اتاق کودک دلبند شما باشد.

اگر به الیاف مصنوعی یا نوع خاصی از الیاف فرش حساسیت یا آلرژی دارید و یا کودک خردسالی در منزل دارید، می‌توانید از فرش‌هایی که با الیاف طبیعی و ضدآلرژی استفاده کنید. فرش ماشینی به دلیل تنوع بسیار بالایی که دارد، این مزیت را دارد که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد تا هر آنچه مد نظرتان است را بتوانید انتخاب کنید.

نکاتی که هنگام خرید فرش ماشینی باید به آن توجه کنید!

مفهوم شانه و تراکم در فرش ماشینی

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید فرش ماشینی با آن مواجه هستید، مفهوم شانه و تراکم فرش است. حتما با اصطلاحات فرش‌های 1000 شانه، 700 شانه و یا 1500 شانه و یا مقادیر دیگر برخورد کرده‌اید.

مفهوم شانه به تعداد گره‌هایی گفته می‌شود که در عرض فرش، توسط ماشین بافته می‌شود و مفهوم تراکم، به این معنی است که در یک متر از طول فرش، چه تعداد گره وجود دارد. بر این اساس،‌ فرش‌هایی که شانه و تراکم بالاتری دارند، ریز‌نقش‌تر هستند و باالطبع الیاف آن‌ها ظریف‌تر و بافت نازک‌تری دارند. اینگونه فرش‌ها بیشتر برای اتاق‌های پذیرایی و جلومبلی مناسب هستند. بنابراین اگر قصد دارید برای سالن پذیرایی‌تان فرش ماشینی بخرید، بهتر است از فرش‌های 1200 شانه و 1500 شانه انتخاب کنید که ظرافت بیشتری دارند.

فرش‌هایی که شانه و تراکم کمتری دارند، در عوض دوام بالاتری دارند، زیرا ضخامت بیشتری دارند. این گونه فرش‌ها برای مکان‌های پر رفت‌ و آمد مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق کودک یا آشپزخانه مناسب هستند؛ بنابراین برای اینگونه فضاها، بهتر است از فرش‌هایی با تراکم کمتر، مانند فرش‌های 700 شانه و 1000 شانه انتخاب کنید.

الیاف فرش ماشینی

الیاف و نخ بکار رفته در انواع فرش ماشینی ، با یکدیگر متفاوت هستند. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، الیاف فرش ماشینی ممکن است مصنوعی یا طبیعی باشند. در بین الیاف مصنوعی، نخ آکرلیک ، با کیفیت‌ترین نوع آن محسوب می‌شود و فرش‌هایی که ازین نخ بافته شده‌اند، کیفیت بالاتری دارند و دوام و ماندگاری آن‌ها بیشتر است. فرش‌های پلی‌استر، پلی‌پروپلین، ابریشم مصنوعی، نخ بامبو و … انواع دیگری از الیاف هستند که در بافت فرش ماشینی کاربرد دارند. بدیهی است که نوع نخ بکار رفته در فرش، بر کیفیت آن و همچنین قیمت تمام شده‌ی آن موثر است. بنابراین یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در خرید فرش ماشینی باید مد نظر بگیرید، نوع الیاف بکار رفته در فرش است.

هنگام خرید فرش ماشینی ، حتما به برچسب پشت فرش توجه کنید و از فروشنده راجع به الیاف تشکیل دهنده‌ی آن بپرسید.

اگر کودک یا حیوان خانگی دارید!

نکته‌ای که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و شاید  کمتر فروشندگان به آن می‌پردازند، افرادی است که در منزل شما زندگی می‌کنند. اگر در منزل، کودک نوپایی دارید و یا از حیوان خانگی نگهداری می‌کنید و یا فردی از اعضای خانواده‌تان سابقه‌ی حساسیت و آلرژی دارد، باید هنگام خرید فرش، انواعی را انتخاب کنید که از الیاف ضد حساسیت و با قابلیت شست‌وشوی بالا تهیه شده‌اند. فرش کودک یکی از محصولاتی میباشد که میتوانید برای اتاق کودکان خود روی آن حساب باز کنید.

انتخاب رنگ و مدل فرش ماشینی

رنگ فرش ماشینی تابعی از سبک و رنگ دکوراسیون منزل است، بنابراین رنگ فرش را باید متناسب با رنگ دکوراسیون خانه و اتاقی که قرار است فرش در آن پهن شود، انتخاب کنید. بر طبق یک قاعده‌ی کلی، فرش‌هایی که رنگ روشن‌تری دارند و دارای طرح و نقشه‌ی خلوت‌تری هستند، باعث می‌شوند فضای اتاق بزرگتر دیده شود و در مقابل، فرش‌هایی با نقش‌ و نگار شلوغ‌تر و رنگ‌های تیره‌، باعث می‌شوند که دکوراسیون اتاق شلوغ و کوچک‌تر به نظر برسد.

فرش‌های روشن برای اتاق‌های کوچک با چیدمان شلوغ و پُر مناسب هستند و فرش‌هایی با رنگ تیره، برای اتاق‌هایی مناسب هستند که از نظر چیدمانی خلوت و ساده‌ هستند.

چنانچه انتخاب فرش، قاعده‌مند و متناسب با چیدمان اتاق صورت بگیرد، باعث زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون اتاق‌تان می‌شود. انواع فرش‌کلاسیک برای اتاق‌هایی با چیدمان کلاسیک مناسب هستند و چنانچه سبک و دکوراسیون منزل شما مدرن است، لازم است از فرش مدرن استفاده کنید تا توازن و هماهنگی بین اجزای منزل برقرار باشد.

کلام پایانی

چیدمان منزل بدون فرش، چیزی کم خواهد داشت. فرش از هر نوعی که باشد، محافظی در برابر سرمای زمین است و بستری نرم برای نشستن و راه‌ رفتن شما در خانه ایجاد می‌کند. علاوه بر این، فرش رابطی بین اجزای دکوراسیون منزل است و باعث ایجاد فضایی ویژه و انحصاری در منزل می‌شود. همچنین گسترانیدن فرش باعث می‌شود که چیدمان اتاق شما زیبا و چشم‌نواز باشد و گرما و یکپارچگی در محیط خانه دیده شود.

در پایان از همراهی شما سپاسگزاریم و امیدواریم مطالب ارائه شده، برایتان مفید واقع شده باشد. این محتوا توسط تیم نگارش وب‌سایت زیلوکس تهیه شده است. از شما دعوت می‌شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه‌ با خرید انواع فرش ماشینی و دستباف به صفحه‌ی اصلی وب‌سایت به آدرس www.zilux.ir مراجعه فرمایید.

برای آشنایی بیشتر پیچ رسمی زیلوکس در اینستاگرام با آی دی @zilux.ir را دنبال کنید و برای کسب مشاوره رایگان برای خرید فرش با ما استفاده از شماره تماس زیر با ما در ارتباط باشید:

02147624742 - 09193937683

منبع: الف

کلیدواژه: خرید فرش ماشینی هنگام خرید فرش برای اتاق فرش ماشینی شانه و تراکم مناسب هستند انتخاب کنید فرش هایی فرش هایی فرش دستباف طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: در پی اعلام شهروندان مبنی بر سرقت ۲ میلیارد ریالی وسایل منزل ماموران تجسس کلانتری ۱۴ رحمت با انجام تحقیقات میدانی و پلیسی متهمان را شناسایی و پس از هماهنگی‌های قانونی هر ۲ متهم دستگیر شدند.

سرهنگ حسین احمدی افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی وسایل مسروقه از قبیل دوربین‌های مدار بسته و برخی وسایل سرقتی دیگر کشف و ضبط شد.

وی گفت: متهمان در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف کردند و تحقیقات از متهمان جهت کشف سایر سرقت‌های احتمالی دیگر ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود
  • بهترین قطار برای سفر شما کدام است؟ راهنمای انتخاب قطار مناسب
  • فصول مناسب برای سفر به مشهد چه زمانی است؟
  • جواد خیابانی چه ماشینی سوار می‌شود؟
  • دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور
  • رنگ‌ها، جهانی که غالبا از آن غافلیم!
  • چطور بهار را به بالکن خانه ها ببریم؟ | ایده های برای نگهداری گیاهان در بالکن‌های۲ متری
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • 10 نکته مهم برای انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی
  • هزینه‌های سرسام‌آور تولید اتومبیل‌های فرمول یک