Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@23:26:41 GMT

دریافت هرگونه وجهی از دانش‌آموزان در مدارس تخلف است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۲۸۴۶

دریافت هرگونه وجهی از دانش‌آموزان در مدارس تخلف است

سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان گفت: در مدارس دولتی گرفتن هرگونه وجهی غیر از هزینه بیمه و کتاب ممنوع و تخلف است و والدین در صورت درخواست هرگونه هزینه‌ای از سوی مدارس دولتی می‌توانند گزارش‌های خود را به آموزش و پرورش اطلاع دهند.

کامیل محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: باتوجه به اینکه ثبت نام مدارس از یکم خرداد ماه در سطح مدارس استان آغاز شد به صورت کتبی به همه مدارس اعلا شد دریافتا هرگونه هزینه از والدین تخلف محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در راستای پیشگیری از تخلف مدارس در موقع ثبت نام، اداره ارزیابی عملکر آموزش و پرورش بازدیدهایی را از مدارس انجام خواهد داد، افزود: امسال نیز با آغاز ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس این بازدیدها انجام و همچنان استمرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: والدین می‌توانند هرگونه تخلفی که در مدارس روی می‌دهد را از طریق سامانه دریافت گزارش مردمی که در سایت آموزش و پرورش استان کردستان درج شده است، اطلاع دهند تا بلافاصله پیگیری و رسیدگی شود.

طراحی سامانه‌های نظرسنجی و دریافت گزارشی مردمی در سایت آموزش و پرورش کردستان

سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: لینک نظر سنجی مدارس نیز در سایت اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان طراحی شده و والدین و دانش‌آموزان می‌توانند هرگونه نظر و پیشنهادی داشتند از طریق سایت آموزش و پرورش کردستان اعلام کنند.

محمدی  یادآور شد: علاوه بر سامانه‌های یاد شده شماره تلفن 33160210 اداره‌کل آموزش و پرورش استان آماده دریافت هرگونه گزارش مردمی است و در تمامی شهرستان‌ها و مناطق نیز شماره تماس‌هایی در تابلو اعلانات مدارس درج شده که در صورت نیاز والدی و دانش‌آموزان می‌توانند هرگونه تخلف و یا پیشنهادی را به آموزش و پرورش نواحی و مناطق اطلاع دهند.

وی اضافه کرد: مدارسی که از والدین درخواست کمک مردمی دارند قطعا براساس ضوابط و اصول خاص خود است که از طریق انجمن اولیا و مربیان مدارس و برحسب توان والدین و بدون هیچگونه اجباری دریافت می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: هیچکدام از مدارس استان نمی‌توانند بالاجبار برای کمک به مدرسه از والدین هزینه نقدی دریافت کنند و کمک‌های مردمی به مدارس نیز به صورت اختیاری خواهد بود.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: ارزیابی عملکرد آموزش والدین مدارس آموزش و پرورش کردستان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۲۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، براساس اعلام آموزش و پرورش، شرط ۲ عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرنهایی برای استفاده از تک ماده حذف شد و دانش آموزان می توانند تا ۴ درس را بدون درنظر گرفتن نهایی و یا غیرنهایی تک ماده کنند.

در این راستا، محمود امانی طهرانی امروز درباره امکان تک ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشتر گفته شده بود که ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرنهایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند اما پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحان نهایی میسر شد.

وی افزود: بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ضوابط در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود اما اکنون همه امتحانات از داخلی تبدیل به نهایی شده است و در واقع این یک مصوبه ویژه به حساب نمی آید.

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند
  • چرا دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند؟
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز در نظرآباد