Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@03:17:54 GMT

دماوند وقف نیست / تکذیبیه اخذ سند وقفی

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۳۵۵۹

دماوند وقف نیست / تکذیبیه اخذ سند وقفی

سازمان اوقاف و امور خیریه خبر اخذ سند وقفی برای بخشی از کوه دماوند را قویاً تکذیب کرد.

 خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، در اطلاعیه‌ای خبر اخذ سند وقفی برای بخشی از کوه دماوند را قویاً تکذیب کرد که متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

 

«مع الاسف بدون تحقیق و تدقیق و رعایت جوانب حرفه‌ای حوزه اطلاع‌رسانی، اخیراً خبری از سوی برخی از رسانه‌ها منتشر شده مبنی بر اینکه برشی از کوه دماوند به نام سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این در حالی است که کوه دماوند جزء اراضی انفال است و منطقاً طبق قاعده فقهی لا وقف الا فی ملک، قابلیت ملکیت و به تبع آن وقف شدن را ندارد. انتشار این خبر مصداق بارز تشویش اذهان عمومی است که معمولاً از سوی رسانه‌های ضد انقلاب به چنین اخبار کذبی دامن زده می‌شود.



ضمناً به منظور تنویر افکار عمومی یادآوری این نکته ضروری است که موقوفه ملار مربوط به قریه و مراتع ملار است که تاریخچه آن به حدود ۹۰ سال پیش بازمی‌گردد. به دلیل اینکه این موقوفه به تملک پهلوی اول درآمده بود، در سال ۱۳۲۳ در دادگاه به وقفیت برگشته و در سال ۱۳۷۴ نیز در شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور وقفیت پلاک ۶۸و ۶۹ اصلی بخش ۷ لاریجان محرز گردیده و متعاقباً در سال ۱۳۸۴ پس از طی تشریفات قانونی ثبت املاک، پلاک‌های فوق به نام موقوفه بر اساس قوانین موضوعه کشور تثبیت شده است، لذا این موقوفه مربوط به یک قریه و مراتع آن در اطراف کوه دماوند است و به هیچ وجه شامل خود کوه دماوند نمی‌شود.»

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: دماوند اوقاف وقف کوه دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۳۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخبگان دماوند تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین گردهمایی خانه نخبگان دماوند با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران برگزار شد.

در این مراسم از ۱۰ نفر نخبه علمی دانشگاهی و ۱۰ نفر عضو اصلی شورای مرکزی خانه نخبگان و مسئولان کارگروه‌های تخصصی با اهدای لوح و هدایایی تجلیل صورت گرفت.

محمدرضا مراقب، مهرانگیز پاپی، حسین فروتن، نعیمه سنقری، محمد امینی، محمد مسگریان، رضا امیری، فاطمه قضاوتی، سحر حاجی اسداللهی، ملاکریمی، شاهرخ رامین، رضا امیری، سعیده فخاری، حسین بختیاری، پریسا صداقت‌نیا، مهدی ملک محمدی، سمیع بهنام، مصطفی کریمی، زهرا حاجی اشرفی از نفرات تجلیل شده در این مراسم بودند.

کد خبر 6082263

دیگر خبرها

  • تکذیبیه؛ تاریخ ساز لیگ قهرمانان اروپا در لیست بایرن نیست
  • تکذیبیه رسانه‌های آلمانی: زیدان در لیست بایرن مونیخ حضور ندارد
  • نخبگان دماوند تجلیل شدند
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • محدودیت ترافیکی در مسیرهای منتهی به دیدار رییس جمهور با مردم
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران
  • دشت شقایق و دماوند باشکوه
  • جشن تکلیف هزار و ۲۰۰ دانش آموز دختر در دماوند