Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فیاض شجاعی، دادستان سابق دیوان محاسبات در مراسم تودیع و معارفه رئیس و داستان دیوان محاسبات اظهار کرد: در سال‌های ۹۲ تا ۹۸ که تصدی دادستانی دیوان محاسبات بر دوش من بود، ۶۶۸۹ فقره پرونده مبتنی بر گزارش‌های دریافتی یا یافته‌ها و گزارشات موجود علیه تعداد ۲۰ هزار و ۶۷ نفر مدیر و مسئول در دوره‌های مختلف تشکیل شد که تحقیقات، پیگیری و مقدمات لازم آن انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از ۶۶۸۹ پرونده، ۳۱۶۳ مورد منجر به صدور دادخواست و ۴۶۱۶ فقره منجر به صدور قرار مقتضی شد.

دادستان سابق دیوان محاسبات ادامه داد: همچنین ۳۰۰۰ فقره رأی از سوی هیئت‌های مستشاری صادر شد که ۲۳۰۰ مورد جهت اجرا به دادستانی ارجاع شد و ۱۶۰۹ فقره اجرا شد که در نهایت منجر به بازگشت ۸۳ هزار میلیارد ریال و چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به بیت‌المال شد.

شجاعی ضمن تبریک انتخاب رئیس و دادستان جدید دیوان محاسبات تصریح کرد: امیدواریم انتظام‌دهی به امور بودجه و صیانت از بیت‌المال در دستور کار دیوان محاسبات در دوره جدید قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دیوان محاسبات بیت المال دادستانی دیوان محاسبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۳۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی

حمیدرضا کریمی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی در دستگاه قضایی کرمانشاه تشکیل شد، گفت : با رسیدگی به این پرونده‌ها ۷۲۹ نفر محکوم شدند. 

وی افزود: مرتکبین این جرائم علاوه بر رفع تصرف و اعاده اراضی تصرفی، به حبس یا مجازات‌های جایگزین حبس محکوم شدند.

به گفته این مسئول قضایی، در این مدت ۳۵۷ هکتار از اراضی ملی که به صورت غیرمجاز تصرف شده بود به وضع سابق اعاده شد و ۸۵۹ فقره ساخت و ساز غیر مجاز در این اراضی نیز قلع و قمع شد. 

وی به آمار برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در این سال جمعا ۱۲۱۹ فقره تغییر کاربری اراضی کشاورزی شناسایی و ۵۲۷ فقره پرونده در این راستا در دستگاه قضایی تشکیل شد. 

کریمی اعلام کرد: به دنبال رسیدگی به این پرونده‌ها، ۳۵ هکتار از اراضی تغییرکاربری داده شده به وضع سابق بازگشتند. 

وی از تشکیل ۹۹ پرونده مربوط به جرایم محیط زیستی در دستگاه قضایی استان هم در این مدت خبرداد. 

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه در سال گذشته ۲.۵ هکتار از اراضی ساحلی و در حاشیه رودخانه‌های استان که مورد تصرف واقع شده بود رفع تصرف شد، افزود: ۳۹۶ حلقه چاه غیرمجاز نیز در این مدت مسدود شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • رای دادگاه مطبوعات برای همشهری آنلاین و جام‌جم
  • شکایت میلاد حاتمی از همشهری آنلاین رد شد
  • دستگیری ۵۹۳۶ متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان
  • دیوان محاسبات بر لزوم تامین به‌موقع منابع نیروهای مسلح تاکید کرد
  •  بررسی عملکرد بانک توسعه تعاون در دیوان محاسبات 
  • تشکیل ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی
  • برای بانوان بی‌حجاب پرونده قضایی تشکیل نمی‌شود
  • برای زنان در طرح حجاب پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • پرونده قضایی برای بانوان بی‌حجاب تشکیل نمی‌شود