Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی با تأکید بر لزوم اجرای مصوبه ۶ مردادماه سال ۶۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر این اساس ادغام دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد خلاف قانون است و روسای دانشگاه‌ها به‌عنوان مجری این قانون باید پایبند به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد امروز ۶ مردادماه سالروز تصویب قانونی در شورای عالی انقلاب فرهنگی است که این روزها نه تنها بر اجرای آن اهتمامی نمی‌شود، بلکه قوانینی نیز در راستای خلاف بر روح حاکم بر این قانون در کشور و به‌خصوص خراسان شمالی تصویب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصوبه ۲۴۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی که روسای دانشگاه‌ها را موظف به اجرای تفکیک جنسیتی از حداقل شرایط تا حداکثر آن می‌کند، این روزها با مصداقی مشخص در خراسان شمالی، نادیده گرفته‌شده است.

در فصل اول حفظ حدود اخلاق اسلامی در برخوردها و معاشرت‌ها و نخستین مورد آن اعلام‌شده که دانشجویان زن و مرد لازم است در کلاسهای درس در دو ردیف جداگانه بنشینند و در تبصره این بند قانونی آورده شده؛ هرگاه در دانشگاهی جدا کردن کلاسهای مخصوص زنان و مردان میسر باشد و مشکلی از لحاظ بودجه و کیفیت تحصیل به وجود نیاورد کلاس‌ها باید جدا باشد.

اما به نظر می‌رسد ادغام، انحلال و یا هر عنوان دیگری که بر ازبین بردن ماهیت دانشگاه کوثر توسط دانشگاه بجنورد گفته می‌شود، خلاف نص صریح این قانون است. در این باره، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی نیز این موضوع را تأیید می‌کند.

مصوبه ۶ مرداد شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد غفلت واقع شده است

حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی در مصاحبه با فارس با اشاره به این قانون مصوب در سال ۶۶ اظهار کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۶۶ مبنی بر تفکیک جنسیتی تا حدممکن در دانشگاه‌ها صراحت دارد و روسای دانشگاه‌ها به‌عنوان مجری این قانون نباید در اجرای وظایف خود کوتاهی کنند.

وی با ابراز تأسف نسبت به‌غفلت در اجرای این مصوبه قانونی و مهم تأکید کرد: متأسفانه برخی‌ها حتی بر تفکیک جنسیتی کلاس‌های معارف در دانشگاه‌ها خرده می‌گیرند درحالی‌که نمی‌دانند این جداسازی عین اجرای قانون است و هرگونه مخالفت‌ها، خلاف با قوانین مصوب کشور محسوب می‌شود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی ایجاد دانشگاه دولتی و دخترانه کوثر بجنورد را بر اساس همین رویه قانونی و اسلامی در کشور دانست و گفت: وجود این دانشگاه برای استان خراسان شمالی یک ارزش و اعتبار است و باید به هر طریقی در حفظ و تقویت آن اقدام کرد.

همه مسئولان باید دانشگاه کوثر را تقویت و حفظ کنند

وی افزود: این دانشگاه بر اساس ارزش‌های دینی، انقلابی و اسلامی تأسیس شده و همه از نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار و مسئولان دانشگاه‌ها به‌خصوص روسای دانشگاه‌های بجنورد و کوثر باید بر تقویت و پایداری این دانشگاه اهتمام ورزند.

موسوی جاجرمی با تأکید مجدد بر اهمیت حضور دانشگاه دخترانه کوثر در بجنورد گفت: این دانشگاه برای ما یک افتخار و ارزش است که با توجه به ظرفیت‌های فراوان آن، هم‌اکنون مورد استقبال بسیاری از خانواده‌های مقید به امور دینی در سراسر کشور قرارگرفته است.

وی ادامه داد: بسیاری از دانشگاه‌های ما در استان مشکل کمبود دانشجو را تجربه می‌کنند اما این دانشگاه با نگاه دینی مردم ولایی و انقلابی کشورمان در زمره دانشگاه‌هایی با حداکثر ظرفیت دانشجو در حال فعالیت است و این نشان از اهمیت و نوع نگاه مردم کشور و استانمان دارد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی بر حل شدن مشکل کلاس‌های این دانشگاه با استفاده از فضای فعلی و جدیدالاحداث دانشگاه کوثر تأکید کرد و افزود: محل جدیدالاحداث دانشگاه کوثر از اعتبارات سفر رهبری و پس‌ازآن با کمک‌های استانی و کشوری بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و می‌توان آن را برای حضور دانشجویان آماده کرد.

وی درباره برخی زمزمه‌ها مبنی بر فروش این ساختمان گفت: اعتبارات سفر رهبری برای این محل و ساختمان هزینه شده و امکان فروش آن وجود ندارد.

اگر ادغام نیست پس چیست؟

موسوی جاجرمی ضمن اعتراض به تصمیم‌های اخیر مبنی بر ایجاد ساختمانی در داخل دانشگاه بجنورد به نام دانشگاه کوثر گفت: این اقدام اگر مصداق ادغام دانشگاه کوثر با دانشگاه بجنورد نیست، پس چه عنوانی را می‌توان به آن نسبت داد؟

وی در انتها از روسای دانشگاه‌های استان به‌عنوان مجریان قانون درخواست کرد تا تحصیل در دانشگاه کوثر را با شرایط قانونی تسهیل کنند و بر حفظ و تقویت آن به‌صورت منفک از سایر دانشگاه‌های استان اقدام جدی کنند و نسبت به اقداماتی که مخالف قوانین صریح کشور است، خودداری کنند.

گفتنی است طی هفته‌های گذشته، محمد وحیدی، نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی از نامه‌نگاری وزارت علوم با خراسان شمالی برای ادغام یا انحلال دانشگاه دخترانه کوثر سخن به میان آورده بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه خراسان شمالی بجنورد قانون دانشگاه کوثر نهاد رهبری در دانشگاه ها شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی روسای دانشگاه ها دانشگاه ها دخترانه کوثر دانشگاه کوثر مسئول نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۴۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امانی، عضو شورای شهر تهران: ساخت این مسجد وقفی در پارک قیطریه، خلاف قانون است

به گزارش جماران؛ ناصر امانی؛ عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: خیّری، مبلغی را وقف ساخت مسجد کرده است و فرزندان این خیّر برای اجرای وصیت پدر مرحوم خود با رایزنی و تعامل با مسئولان شهرداری، قسمتی از بوستان قیطریه را برای این منظور انتخاب کرده‌اند اما این اقدام خلاف قانون و مصوبات شورای شهر است.

ناصر امانی گفت: در آستانه روز درختکاری خبری منتشر شد که قسمتی از بوستان قیطریه حصارکشی شده است و قصد جابجایی درختان و ساخت‌وساز را در بوستان دارند و مجدد در آخر هفته گذشته، در پی تماس‌های مردمی باخبر شدیم که گودبرداری انجام شده است. روز گذشته از این محل بازدید کردم و دیدم که ۱۵۰۰ متر از ضلع شمالی پارک حصارکشی شده اما نه درختی قطع شده، نه درختی جابجا شده است.

 امانی افزود: انتخاب فضای بوستان برای ساخت مسجد، خلاف قانون و مصوبات شورای شهر است و ساخت‌و‌ساز در بوستان‌ها به جز خدمات ضروری مثل سرویس بهداشتی و نمازخانه ممنوع است. او همچنین به این نکته اشاره کرد که بوستان‌ها پهنه «جی» محسوب می‌شوند و تغییر کاربری پهنه‌ها هم بدون مصوبه مراجع قانونی ممنوع است. 

 عضو شورای شهر تهران در ادامه چنین گفت که با توجه به وجود دو مسجد بزرگ دیگر در فاصله ۳۰۰ تا ۵۰۰ متری این مکان، آن‌ها را برای ادای فریضه نماز مناسب دانست.

وی همچنین تصریح کرد: ۱۵ درخت ارزشمند قدیمی با قطر چندده‌ سانتی‌متری در محوطه حصارکشی‌شده وجود دارد که امکان جابجایی آن‌ها حتی در فصل مناسب هم نیست. علاوه بر آن، از ده‌ها اصله درخت و گونه‌های گیاهی نیز باید محافظت شود.

دیگر خبرها

  • ۷۷۲ مصدوم حوادث ترافیکی در خراسان شمالی
  • برپایی مراسم محوری شب‌های قدر در ۶۸ نقطه خراسان شمالی + جزئیات
  • معرفی ۱۰ سوغات لذیذ خراسان شمالی/ حسرت آبنبات هل‌دار را به جان نخرید
  • برگزاری مراسم شب قدر در ۶۸ مکان محوری خراسان شمالی
  • بازدید ۱۲۹ هزار مسافر از اماکن گردشگری خراسان شمالی/ مفخم در صدر موزه‌ها
  • امانی، عضو شورای شهر تهران: ساخت این مسجد وقفی در پارک قیطریه، خلاف قانون است
  • اردوغان: به فرزند بی قانون غرب باید فشار بیاوریم | قطعنامه اجرایی خواهد شد
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • بررسی فعالیت‌های شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲
  • جشن ازدواج ۱۱۴ زوج جوان در بجنورد