Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق براتی در حاشیه بازدید از مرکز نقاهتگاهی بیماران کرونایی اظهار کرد: در موج اول بیماری حدود ۲۰ هزار تخت نقاهتگاهی در شهرستان مشهد و ۵ هزار تخت در برخی شهرستان‌های استان پیش‌بینی شد که خوشبختانه با رعایت مردم استان طی عبور از موج اول با کمترین خسارت جانی، از این ظرفیت‌های پیش‌بینی شده استفاده نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر شرایط مناسبی وجود ندارد و علیرغم اینکه تاکید شد که مردم عزیز توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند اما در تیر ماه این مراقبت‌ها از سوی مردم کاهش یافت و همین امر باعث شد که امروز بالاترین سطح بستری بیماران استان را شاهد باشیم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: با تصمیم مدیریت عالی استان مراکز نقاهتگاهی که از گذشته پیش‌بینی شده بود را مجدداً راه‌اندازی کردیم و در یکی از این مراکز پذیرش بیمار انجام شده است.

براتی با اشاره به چگونگی پذیرش افراد در مراکز نقاهتگاهی بیان کرد: افرادی که وضعیت جسمانی مناسبی دارند و نیازی به مراقبت‌های بیمارستانی ندارند اما تست آنها مثبت است و علائم بیماری در آنها وجود دارد به این مراکز مراجعه می‌کنند و پس از گذراندن دوران نقاهت و بهبودی کامل از این مراکز خارج می‌شوند، در این راستا گروه دوم افرادی هستند که در بیمارستان‌ها از خدمات درمانی استفاده کرده و شرایط مناسبی پیدا کرده‌اند و به دلیل محدودیت تخت‌های بیمارستانی به این مراکز برای ادامه روند بهبودی هدایت می‌شوند تا مقداری از فشار مراکز درمانی کاسته شود.

وی تاکید کرد: مردم همچون روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و سعی کنند بر اساس اصل امر به معروف و نهی از منکر در مجامعی که ضرورتاً حضور پیدا می‌کنند به افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تذکر دهند.

کد خبر 4984251

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد اقامه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا ازدواج بیرجند مجلس شورای اسلامی استانداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم

باران برزه کار در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: مجموع بیماران تالاسمی استان با استعلام از مراکز درمانی ۴۶ نفر است.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش آمار بیماران تالاسمی هستیم، عنوان کرد: با احتساب آمارهای تازه تشخیص، تعداد بیماران تالاسمی ما به ۶۶ نفر رسید.

برزه کار تصریح کرد: به تفکیک شهرستانی، ۲۳ بیمار هموفیلی در بویراحمد ،۶ نفر در گچساران و ۱۶ نفر در دهدشت داریم.

برزه کار با اشاره به آمارهای بیماران هموفیلی برخی از مناطق، اظهار کرد: ۸ بیمار هموفیلی زیر ۱۸ سال در یاسوج و ۳ بیمار زیر ۱۸ سال نیز در گچساران در لیست استعلام‌ها ثبت شده است.

مدیر دفتر کانون هموفیلی کهگیلویه و بویراحمد به چالش‌های پیش روی فعالیت‌ها، عنوان کرد: ۱۸ بیمار فاکتور ۸ و ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان شناسایی شده که باید در بحث تأمین دارویی و حمایتی اقدامات مطلوب‌تری شکل بگیرد.

وی از هدفگذاری های آموزشی در این راستا خبر داد و بیان کرد: طی ۶ ماه آینده در کنار فعالیت‌های روتین، برگزاری کلاس آموزشی برای مراکز اورژانس با هدف آشنایی بهتر با بیماران هموفیلی، برگزاری اردو و توزیع پک های حمایتی را خواهیم داشت.

کد خبر 6087476

دیگر خبرها

  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی
  • راه‌اندازی ۶ مرکز نوآوری تخصصی در مشهد