Web Analytics Made Easy - Statcounter

نرخ کرایه شن و ماسه توسط راهداری تا مشکلات کشاورزان و نبود امکانات در جهاد کشاورزی چاروسا از موضوعات نشست شورای اداری چاروسا بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، به مناسبت سالگرد اولین نماز جمعه در کشور و همچنین بیماری کرونا و خسارت های ناشی از سیل اخیر نشست شورای اداری چاروسا برگزار شد.

علی محمودی بخشدار چاروسا در این نشست با گرامی داشت اقامه اولین نماز جمعه در کشور عنوان کرد: هدف نماز جمعه وحدت بین مسلمین و تقویت باورهای دینی است و در بخش ما از سالهای گذشته نقش نماز جمعه بسیار بی بدیل و تاثیرگذار بود که لازم می دانیم این روز را به امام جمعه محترم تبریک و از زحمات ایشان تشکر می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار چاروسا با بیان اینکه برای رفع مشکلات منطقه نیازمند تعامل و همکاری همه ادارات هستیم بیان کرد: از دیروز با کمک جهاد کشاورزی، راهداری و حمل و نقل و شهرداری بسیاری از زمین های کشاورزی در شهر قلعه رئیسی و پایین دست که بر اثر سیل دچار خسارت شدند برطرف شد و در خصوص مشکلات قیمت شن و ماسه در سطح منطقه که از دغدغه های امام جمعه محترم است نرخ شن و ماسه در استان مشخص است اما در خصوص نرخ کرایه اداره راهداری از ما کیلومتر مسیرها را گرفته اما متاسفانه نرخی مشخص و اعلام نکرد که اگر این نرخ مشخص شود بهتر می شود نظارت کرد.

وی به آتش سوزی ها در سطح منطقه هم اشاره و یادآور شد: فصل گرماست و آتش سوزی های این منطقه هرساله از نیمه دوم مرداد آغاز می شود لذا همه ادارات هوشیار باشند و اگر شاهد مورد آتش سوزی بودیم نیازمند تعامل همه ادارات هستیم.

حجت الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در این نشست رسالت اصلی نماز جمعه را دفاع از آرمان نظام و انقلاب دانست و گفت: رسالت نماز جمعه دفاع از حق مردم بر مبنای قانون و دفاع از ولایت و شهدا همچنین نماز جمعه آیینی وحدت بخش است اما وحدت بر حول ولایت و آیینی است که مطالبه مردم بر اساس حق باشد.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه باید در کنار مردم باشند تا مشکلات آنها را بهتر لمس کنند خاطرنشان کرد: تریبون نماز جمعه رئیس جمهور یاور، استاندار یاور، فرماندار یاور و مسئوول یاور است و شعار ما همیشه این است که برای بیان خدمات نظام آماده هستیم تا مسئولین گزارش کار خود را ارائه دهند؛ و در حدود ده سال گذشته که در این منطقه بودیم همیشه شعار مطالبه گری دادیم و خواهیم داد و برای همین مطالبه گری بسیاری هجمه ها را به جان خریدیم.

صلواتی به مشکلات سیل اخیر و خسارت به شکاورزان هم اشاره و بیان کرد: مسئولین هر چه زودتر کمک کنند تا مشکلاتی که بر اثر سیل تابستانه به وجود آمد برطرف شود تا کشاورزان دست رنج چند ماهه خود را از دست ندهند.

خطیب جمعه قلعه رئیسی نهاد جهاد کشاورزی را یک نهاد انقلابی و حمایت کننده کشاورزان دانست و ادامه داد: جهاد کشاورزی روزی در چاروسا یک نهاد بسیار تاثیرگذار و مهم بود اما متاسفانه با سهل انگاری بعضی مدیران این نهاد امروز به عنوان یک نهاد بی تاثیر که حتی با نام هیچ دارند مدیریت می کنند، نهادی که روز 12کارمند داشت امروز به یکی دو کارمند بسنده شد و نه خودرویی و امکاناتی ندارد به درد این منطقه واقعا نمی خورد.

امام جمعه قلعه رئیسی نرخ شن و ماسه و کرایه آن را بر اثر نبود نظارت ها دانست و یادآور شد: چرا کرایه شن و ماسه از چند کیلومتری قلعه رئیسی تا سطح شهر حدود 250تا 300تومان باشد و این مشخص است که نظارت ضعیف است که امیدواریم توجه بیشتری صورت بگیرد.

ناصر ارغنده رئیس کمیته امداد چاروسا با تقدیر از زحمات امام جمعه قلعه رئیسی در سالروز 5مرداد یادآور شد: ابتدا باید خدا را شاکر باشیم که در نظام جمهوری اسلامی زندگی می کنیم و سپس از حضور تاثیرگذار امام جمعه انقلابی شهر قلعه رئیسی که با صداقت به مردم خدمت و پیگیر مشکلات مردم هستند تشکر می کنیم.

وی همچنین از همه کسانی که در راستای جمع آوری زکات در سه ماه اول سال 99 همکاری کردند تشکر کرد.

فیض الله آبرود شهردار قلعه رئیسی هم در این نشست امام جمعه قلعه رئیسی را امام جمعه ای برای مردم دانست و تصریح کرد: در بسیاری از کارهای سطح شهر در کنار شورا و شهرداری تلاش می کنند و دغدغه مشکلات مردم را دارند که تشکر و سپاس داریم و در زمینه دغدغه ایشان از قیمت شن و ماسه طبق قیمت بقیه کارخانه های شن و ماسه در منطقه کارخانه شن و ماسه شهرداری پایین تر از قیمت ارائه خواهد داد و آمادگی داریم تا کمپرسی شهرداری با کمترین قیمت ماسه به سطح شهر و روستاها حمل کند.

رجائی فرمانده بسیج چاروسا هم در این نشست با تقدیر از امام جمعه شهر قلعه رئیسی ایشان را فردی انقلابی و بسیجی دانستند و تاکید کرد: نماز جمعه یک امر مهم و اساسی در زندگی دینی ماست که باید تلاش کنیم تا هر چه باشکوه تر برگزار شود.

کریمی رئیس شورای شهر قلعه رئیسی هم در این نشست تلاش امام جمعه این شهر را ستودنی دانست و افزود: مسئولین باید در این فرضیه شرکت باشکوه داشته باشند تا مردم بتوانند از نزدیک مشکلات خود را بیان کنند.

وی همچنین با انتقاد از وضعیت جهاد کشاورزی چاروسا ادامه داد: نهادی که روزی با چندین نیرو مدیریت میشد امروز با نیروی ندارد و امکاناتی برجا نماند که با چنین وضعیتی اگر تعطیل شود سود بیشتری دارد و اینکه چرا توجه نمی شود مسئولین جوابگو نیستند.

رضا آشیان رئیس منابع طبیعی چاروسا نقش امام جمعه در بیان حفظ منابع ملی را اقدامی مهم دانست و با تقدیر از ایشان با بیان اینکه آمادگی داریم تا با کمک همه مسئوولین در جهت خاموش کردن آتش سوزی ها احتمالی اقدام کنیم تبیین کرد: 45تا 50هزار هکتار مراتع داریم که نیازمند حمایت و توجه مسئوولین هستند و این بخش نیازمند چند دستگاه دمنده برای  خاموش کردن آتش هستیم و همچنین لازم می دانم از شهرداری، بسیج و هیاران در زمینه آتش سوزی های اخیر تشکر کنیم.

اکبر دیناری مسئول شورای بخش هم در این نشست خواستار توجه مسئوولان جهاد کشاورزی ساتان به موضوع جهاد کشاورزی بخش شد و حضور آنها در بخش را بسیار تاثیرگذار دانست.

کشاورز رئیس جهاد کشاورزی چاروسا هم در این نشست نقش نماز جمعه در منطقه جهت حمایت و توجه به کشاورزان را بی بدیل دانست و با بیان اینکه در بسیاری مواقع همین تریبون نماز جمعه نقطه امید مردم چاروسا است و باید درس بگیریم خاطرنشان کرد: با کمک راهداری و شهرداری در حال تعمیر سراب ها و کانال های انتقال آب مردم هستیم که امدواریم تا امروز عصر به پایان برسند.

انتهای پیام/82021

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی رئیسی کشاورزان ماسه امام جمعه قلعه رئیسی شهر قلعه رئیسی هم در این نشست آتش سوزی ها تا مشکلات نماز جمعه شن و ماسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۴۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، نوبخت اژدری در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان اردبیل گفت: تمامی کشاورزان گندم‌کار باید قبل از شروع فصل خرید نسبت به ثبت‌نام در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی اقدام کنند تا در زمان مراجعه به مراکز خرید بدون معطلی بتوانند محصول خود را به مراکز تعیین شده تحویل دهند.
وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام برداشت غلات استان بیان کرد: از کشاورزان تقاضا داریم که از برداشت زودهنگام گندم و جو تولیدی خود به خاطر داشتن رطوبت احتمالی خودداری و در زمان اعلام شده از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به برداشت محصولات اقدام کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: تمهیدات لازم برای خرید گندم از کشاورزان انجام شده و هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل روز گذشته اعلام کرده بود که با وجود سرمازدگی شدید و شیوع آفات در فصل پاییز و زمستان، پیش‌بینی می‌شود که در سال زراعی جاری میزان تولید گندم در استان اردبیل به مرز ۶۰۰ هزار تن برسد.

دیگر خبرها

  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • نشست شورای اداری چرام با دستورکار یادواره شهدای این شهرستان
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه