Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از اردبیل، بابک پردل رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در خصوص فعالیت های پژوهشی در این واحد دانشگاهی گفت: واحد فناور کیان، مستقر در مرکز رشد واحد اردبیل، که در سال گذشته خودرو کارتینگ خود را به مرحله تجاری رسانده بود، هم اکنون موفق به ساخت و اختراع دو نوع دوچرخه پر طرفدار جهان شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از دوچرخه ها صرفاً برای افراد بالای ۳۰ سال طراحی و ساخته است و مصرف آن در خرید از فروشگاه ها و رفتن به محل کار مورد نظر است و شرکت تولید کننده آن در نظر دارد که نسخه بعدی این دوچرخه را تاشو طراحی کند که براحتی در همه خودرو ها جا شود.

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل افزود: نمونه مشابه این دوچرخه در کشور چین و با قیمت 1100 دلار عرضه می‌ شود اما قیمت فعلی دوچرخه تولید شده در این واحد فناور ۳ میلیون تومان است که یک مزیت جدی به حساب می آید.

پردل در خصوص دوچرخه دوم نیز گفت: دوچرخه تردمیلی از مشابه آن در کشور ژاپن،که خریدار بسیار زیادی دارد، الگو برداری و بومی سازی‌ شده است و مکانیزم بسیار جذابی دارد. به این صورت که شما باید روی این دوچرخه قدم بزنید تا موتور الکتریکی آن شروع به حرکت دادن دوچرخه کند و هوش مصنوعی این دوچرخه به راننده این پیغام را می‌دهد که اگر قدم نزنید دوچرخه شما را به مقصد نمی رساند.

عضو هیات علمی سما ادامه داد: قیمت تمام شده این محصول در شرکت کیان ۹ میلیون تومان است. در حالی که نمونه خارجی این محصول با قیمت ۲۵۰۰ دلار در فروشگاههای اینترنتی به فروش می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد محصولات و قطعات این دوچرخه ها ایرانی و یا دست ساز بوده و ۳۰ درصد مابقی شامل لاستیک، تیوب، باتری و موتور الکتریکی است.

انتهای پیام /

203 / 167 بابک پردل مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل واحد فناور کیان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ مقام Best design مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به دانشگاه آزاد یزد رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم رباتیک دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد به سرپرستی محمدرضا جناب‌زاده مسئول انجمن علمی رباتیک دانشجویی این دانشگاه و ۱۳ عضو این تیم در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران موفق به کسب دو مقام Best design در خودرو پرنده و خودرو خودران این دوره از مسابقات شدند.

ربات‌های شرکت‌کننده از تیم YRA دانشگاه آزاد اسلامی یزد به علت قطعه‌سازی، مونتاژ و طراحی مکانیک خوب حائز شرایط Best design شدند.

این مسابقات توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ شرکت‌کننده در ۳۰۰ تیم حائز شرایط از مدارس و دانشگاه‌های کشور و حضور ۹ تیم خارجی از ۵ کشور به میزبانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از ۲۹ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ در ۲۴ لیگ برگزار شد و در روز جمعه ۳۱ فروردین‌ماه با اعلام تیم‌های برگزیده به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح یک بانوان کشور در سقز
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  • برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها
  • ۲ مقام Best design مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به دانشگاه آزاد یزد رسید
  • ۴۱ سالگی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • انعقاد تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای کارکنان دانشگاه آزاد خوزستان
  • سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان منصوب شد
  • دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد ۴۱ ساله شد
  •  سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان منصوب شد