Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: آموزش و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر و آموزش مهارتی به آن‌ها، امکان ایجاد فرصت‌های شغلی خوب و مناسبی را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مریم بیدخام در جلسۀ بررسی طرح آموزش و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر جامعه در محلات کمتر توسعه یافته، گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارتی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بسیار مهم است و باید با اجرای آموزش‌های متناسب با نیاز بازار کار برای اشنغالزایی و تربیت نیروی انسانی ماهر در این مناطق اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آموزش و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر و آموزش مهارتی به آن‌ها، امکان ایجاد فرصت‌های شغلی خوب و مناسبی را فراهم می‌کند، لذا آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای با تنوعی که در رشته‌های گوناگون دارد می‌تواند نقش موثری در این باره ایفا کند.

این مسوول افزود: جامعۀ آماری مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، معتادان بهبودیافته، کودکان کار و خانوادۀ آن‌ها، خانواده زندانیان، زنان سرپرست خانوار و دیگر طبقات آسیب پذیر، از جمله مردمی که در مناطق کم‌تر برخوردار ساکن هستند باید مانند دیگر اقشار جامعه از امکان آموزش مهارت‌محور برخوردار شوند.

 بیدخام تعامل و همفکری با دیگردستگاه‌های متولی به‌ویژه پایگاه‌های بسیج را مؤثر خواند و افزود: با کمک پایگاه‌های بسیج می‌توان در کنار آموزش و توانمندسازی این اقشار، گام مؤثری در جهت رفع مشکلات و رنج‌های اقشار آسیب‌پذیر برداشت.

وی تأکید کرد: در جهت اجرایی کردن این امر ضروری است که پایگاه‌های مناسب برای آموزش در محلات شناسایی شوند و اداره کل فنی و حرفه‌ای هم ضمن تجهیز این پایگاه‌ها، مهارت آموزی را به شکلی مطلوب ارائه دهد.

بیدخام خواستار برنامه‌ریزی آموزشی در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای بر اساس استعدادیابی و اطلاع رسانی در محلات توسط تشکل‌های مردم نهاد شد و اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی سهم به سزایی در توسعۀ اشتغال پایدار به ویژه برای جوانان فاقد مهارت دارد.

این مسؤول عنوان کرد: یکی از مؤثرترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم‌تربرخوردار ایجاد اشتغال و مهارت برای اشتغال است.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین افزود: با تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی و سمن‌ها و پایگاه‌های بسیج و دیگر نهادها قطعاً مهارت آموزی، توانمندسازی و اشتغال اقشار محروم میسر خواهد شد.

بیدخام در پایان بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی در جامعه ضروری است، اظهار داشت: مهارت آموزی و توانمند سازی اقشار مختلف منجر به توسعه پایدار خواهد شد و در رفع بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه مؤثر خواهد بود.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین آموزش مهارت محور اشتغال آسیب های اجتماعی آموزش و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر فنی و حرفه ای مهارت آموزی آموزش مهارت پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۵۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، افشین خوش‌گوار شامگاه سه شنبه در دوره توانمندسازی مراقبین سلامت در سنندج اظهار کرد: به مناسبت هفته سلامت، دوره توانمندسازی مراقبین سلامت استان کردستان با حضور تمامی مراقبین سلامت استان برگزار شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: این دوره در قالب سه دوره کاربردی و در اردوگاه استانی شهید سلیمان خاطر برگزار شد.

خوش‌گوار اظهار کرد: در این دوره‌های آموزشی، مراقبین و کارشناسان سلامت استان با سرفصل‌های آموزشی، اصول مقاله نویسی‌، باید و نبایدهای دیابت و غربالگری دهان و دندان تحت آموزش قرار گرفتند.

وی افزود: دوره آموزش و آشنایی با اصول مقاله نویسی، توسط دکتر فرهاد مرادپور استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان و موضوع دیابت و با مدرسی دکتر رشیدیان رئیس هیأت مدیره انجمن دیابت استان برگزار شد.

خوش گوار خاطرنشان کرد: کلاس آموزش‌های دهان و دندان کودکان، توسط دکتر زهرا قلیچ‌خانی، دندانپزشک و متخصص دندان کودکان مدیریت برگزار شد.

وی گفت: در این کارگاه آموزشی، گواهی شرکت در دوره آموزشی برای شرکت کنندگان صادر و با اهدای هدایای ویژه هفته سلامت از شرکت کنندگان در مراسم تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6087077

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • برگزاری دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران با هدف اشتغال دانشجویان
  • ساخت انگشت مصنوعی انعطاف‌پذیر بدون اتصال مکانیکی
  • ۶۴ هزار نفر در دوره آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند
  • هشدار یک کارشناس امور نظامی: اتفاق اصفهان شاید عملیات فریب باشد/ «وعده صادق» نشان داد اسراییل آسیب پذیر است