Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:30:27 GMT

مدافعان سلامت بیمارستان ابرکوه تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۵۵۳۱

مدافعان سلامت بیمارستان ابرکوه تجلیل شدند

فرماندار ابرکوه در حاشیه تجلیل از این افراد از بخش های مختلف بیمارستان بازدید کرد و با بررسی اقدامات انجام شده برای افراد مبتلا به کووید -۱۹ در بخش ویژه بیماران، با قدردانی از تلاش کادر درمانی و پرستاری که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا حضور دارند، با اهدای لوح سپاس از آنان تشکر کرد.

محمد کاظمی نسب خاطر نشان کرد: تلاش و خدمات کادر درمانی و بهداشتی شهرستان در چندماه گذشته به دلیل شیوع کرونا با هدف خدمت رسانی به مردم به نحو بسیار مطلوبی انجام شده است، این خدمات در پیشگاه  الهی ارزش زیادی  در دنیا و آخرت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ابرکوه تصریح کرد: در این مدت تمامی عوامل اعم از پرستاران ، کادر درمانی ، بهداشتی و پزشکان و نیروهای اداری و پشتیبانی رای تامین سلامت  مردم  از هیچ کوششی دریغ نکرده اند .

به  گفته وی مردم برای پیشگیری از ویروس کرونا ، ضمن رعایت توصیه های کارشناسان مبنی بر شستن دست ، حفظ حدود ۲ متر فاصله گذاری اجتماعی از دستکش و ماسک در خارج از منزل استفاده کنند.

کاظمی نسب از مردم خواست از حضور در مراکز تجمع و محیط های سربسته خودداری کنند و در شرایط کرونایی نیاز به فرهنگسازی در حفظ روابط خانوادگی، حضور در اداره ها و مکان های عمومی ، محل های کسب و کار اصناف، صنایع، مساجد و مدارس  داریم.

همچنین مدیر بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون ۱۰۰ نفر کادر درمانی که شامل پزشک و پرستار و سایر نیروهاست در این مرکز بهداشتی و درمانی فعالیت دارند و در این مدت تلاش خوبی در راستای خدمت رسانی به بیماران انجام شده است.  

صادق ابوالحسنی با بیان اینکه ۲۵ تخت برای افراد مبتلا به کرونا در این بیمارستان اختصاص دارد،خاطرنشان کرد: راه اندازی بخش آی .سی.یو و فعال کردن بخش عفونی برای بیماران مشکوک به کرونا برخی  از این اقدامات است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۲۹۱ هزار و ۱۷۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۲۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری دیروز( یکشنبه) بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر پنجم مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،  ۲ هزار و ۳۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که یک هزار و ۲۸۲ نفر ،آنها بستری شده اند.

معاون وزیر بهداشت گفت:  تاکنون ۲۵۳ هزار و ۲۱۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و همچنین سه هزار و ۶۹۵ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که تاکنون ۲  میلیون و ۳۲۷ هزار و ۸۵۰ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ هم در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: همانند روزهای گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند، همچنین شرایط در استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار است.

لاری گفت: مهم‌ترین دغدغه این روزهای ما، ابتلای کادر درمان به ویروس کرونا و خستگی آنهاست. با رعایت اصول سه گانه شست‌وشوی دست‌ها، رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک می‌توانیم به کادر درمان کمک کرده و زنجیره انتقال ویروس کرونا را متوقف کنیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا تکریم و تجلیل ابرکوه بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تکریم و تجلیل ابرکوه بهداشت و سلامت ویروس کرونا تکریم و تجلیل ابرکوه بهداشت و سلامت ویروس کرونا کادر درمانی انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • گل اول استقلال به شمس‌آذر + فیلم
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • طرح‌های حوزه سلامت در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی شدند
  • همیشه بازی اول در تورنمنت‌های رسمی سخت است
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد