Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی مومنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با مجوز ستاد ملی کرونا و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و طبق شیوه‌نامه‌های ارسالی، آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان که پیش از این قرار بود در ۲۷ تیرماه برگزار شود و نشد در روز نهم مردادماه جاری همزمان با کل کشور در حوزه‌های استان خراسان رضوی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان نیز در روز دهم مرداد ماه جاری برگزار خواهد شد.

رییس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: کارتهای ورود به جلسه ای که برای آزمون ۲۷ تیرماه صادر شده بود برای این آزمون نیز معتبر است و به جز تاریخ برگزاری بقیه موارد آن قابل استناد است لذا خانواده ها نیازی به چاپ مجدد کارت ورود به جلسه ندارند.

مومنی افزود: محتوای آزمون ورودی پایه هفتم بر اساس هوش و استعداد تحلیلی خواهد بود و از محتوای کتب درسی سوالی ارائه نخواهد شد و برای آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم سوالات به صورت ۵۰ درصد استعداد تحلیلی و ۵۰ درصد استعداد تحصیلی خواهد بود که در بخش استعداد تحصیلی سوالات از پایه هشتم و محتوای نوبت اول پایه نهم طرح می‌شود.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۷ هزار متقاضی در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان شرکت می‌کنند که از این میان هزار و ۳۸۳ نفر برای ورود به این مدارس پذیرش خواهند شد.

او ادامه داد: برای تکمیل ظرفیت پایه دهم نیز بیش از ۹ هزار متقاضی در آزمون شرکت می‌کنند که  هزار و ۴۱۰ نفر از آنها پذیرش خواهند شد.

هم اکنون استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مشهد مدارس سمپاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مشهد مدارس سمپاد اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مشهد مدارس سمپاد استعدادهای درخشان آزمون ورودی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۶۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی ظهر سه شنبه در نشست خبری نوزدهمین آزمون سراسری اعطا مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کرد: بزرگترین رویداد قرآنی در استان روز جمعه ۱۴ اردیبهشت با حضور ۱۶۱۸ حافظ قرآن در ۷ حوزه در استان برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی در خراسان رضوی با بیان اینکه این تعداد حافظ یک عقبه‌ای دارد، ادامه داد: سالهای قبل فراخوانی برای حفظ و مأنوس بودن با قرآن توسط رهبری به کل جامعه داده شده و همین امر باعث بروز این تعداد حافظان قرآن شد.

وی گفت: مؤسسات و جلسات قرآنی شکل گرفت و این حافظان را پرورش داد و باید این افراد مورد حمایت قرار بگیرند.

صاحبقرانی گفت: مدرک معتبر توسط سازمان سنجش و آموزش و پرورش به حافظان قرآن اعطا می‌شود که این آزمون قبلاً توسط آموزش عالی انجام می‌شد و پس از راستی آزمایی این امر به سازمان تبلیغات محول شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: حافظانی که در آزمون قبول شوند با این مدرک در مقاطع دانشگاهی ادامه تحصیل می‌دهند.

وی در خصوص نحوه برگزاری آزمون گفت: بعد از کسب امتیاز کتبی، حافظان به مرحله شفاهی راه پیدا می‌کنند که در مرحله شفاهی تجوید، صوت و لحن، وقف و ابتدا و حسن حفظ امتیازدهی می‌شود.

صاحبقرانی با بیان اینکه اگر جایگاهی برای اساتید قرآن دیده شود، در سالهای آینده شاهد رونق بیشتر قرآن آموزان خواهیم بود، ادامه داد: اگر دغدغه‌ای برای ظهور قرآن در فضای جامعه داشته باشیم که در قرآن ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم و برنامه محفل یک نمونه کوچکی از آن است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص تعداد مؤسسات قرآنی گفت: ۳۰۰ خانه قرآن، ۲۵۰۰ جلسه قرآن و ۲۰۰ مرکز قرآنی در استان داریم.

وی گفت: حافظان قرآن در حال حاضر فقط از نظر شاخصه‌های کمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و شرایط به دست آوردن شاخصه‌های کیفی و بعد از آن ارزیابی حافظان کار سخت و ایده آلی است، این آزمون‌ها و مأنوس با قرآن بودن مقدمه آن شرایط ایده آل است.

صاحبقرانی ادامه داد: مطالبه مقام معظم رهبری در تربیت ۱۰ میلیون حافظان قرآن کریم به یک مطالبه عمومی و گفتمان باید تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • برگزاری نوزدهمین آزمون تخصصی حافظان قرآن در خراسان رضوی
  • اطلاعیه اعلام اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره ۲) آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳
  • افزایش پذیرش مدارس سمپاد استان قزوین
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد