Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@02:55:07 GMT

بیش از ۲۰ اثر تاریخی خراسان شمالی وقفی است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۶۵۳۷

بیش از ۲۰ اثر تاریخی خراسان شمالی وقفی است

ایسنا/خراسان شمالی معاون صنایع دستی و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: بیش از ۲۰ اثر تاریخی استان وقفی است و نیازمند به بازساری و مرمت دارد.

علی مستوفیان، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه آثار تاریخی وقفی در استان زیاد است، اضافه کرد: بسیاری از آثار تاریخی که وقفی هستند، شامل مساجد، امامزاده‌ها و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می‌شوند اما حدود ۲۰ اثر تاریخی مشترک بین میراث فرهنگی و اوقاف استان وجود دارد که شامل کاروانسراها، آب انبارها و... می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی در استان وجود دارد، ادامه داد: جلسات متعددی با اداره کل اوقاف برگزار شده است و مقرر شد تا میراث فرهنگی برای بناهای تاریخی مشترک سرمایه‌گذار را پیدا کند و پس از آن نیز مرمت و بازسازی بناهای تاریخی انجام شود.

مستوفیان با تاکید براینکه مالکیت بناهای تاریخی وقفی با اداره کل اوقاف استان است، افزود: در این خصوص بهره‌برداری و نظارت در امور این بناهای تاریخی با میراث فرهنگی است و انتخاب نوع کاربری را نیز میراث فرهنگی تعیین می‌کند تا شانیت بناهای تاریخی نیز حفظ شود.

معاون صنایع دستی و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی با بیان اینکه بناهای تاریخی مشترک شامل بناهای عام‌المنفعه می‌شود، اظهار کرد: بناهای تاریخی به علت اینکه در معرض باد، باران و... هستند، مستمر باید مرمت و بازسازی شوند و از همین جهت نمی‌توان گفت چه تعداد از بناهای تاریخی نیازمند مرمت هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی بناهای تاریخی اوقاف بناهای تاریخی میراث فرهنگی خراسان شمالی اثر تاریخی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۶۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: همزمان با فرارسیدن سی‌ام فروردین‌، روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی بازدید از بناها و عمارت‌های تاریخی کردستان رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد اظهار کرد: علاقه‌مندان به موزه و آثار تاریخی می‌توانند در روز پنجشنبه سی‌ام فروردین‌ماه «روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی» به صورت رایگان از بافت‌ها، بناها و محوطه‌های تاریخی سطح استان بازدید کنند.

وی افزود: در این راستا منزل آزموده اردلان و عمارت‌های ملک‌التجار، وکیل و مشیر دیوان آماده بازدید علاقمندان، گردشگران و مردم استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۲ اثر ثبت ملی شده و یک اثر منظر فرهنگی هورامان به عنوان ثبت جهانی در استان کردستان وجود دارد.

کد خبر 745580

دیگر خبرها

  • ۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی
  • ۴۲ دستورکار برای حفاظت و مرمت از میراث خراسان رضوی
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • روزی به نام بناهای تاریخی/ از آسیب‌های میراث فرهنگی غافلیم
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود
  • سند مالکیت تخت‌جمشید در روز جهانی بناهای تاریخی رونمایی می‌شود
  • مرمت حرم شاه عبدالعظیم طی ۶ ماه آینده
  • بازدید از بناهای تاریخی خراسان جنوبی فردا رایگان است
  • بناهای تاریخی البرز ۳۰ فروردین ماه روی گردشگران باز است