Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز از بندرعباس، احسان محمدی نژاد در اولین روز هفته مهارت در جمع مدیران گروه های آموزشی با تشریح برنامه های این مجموعه، با تاکید بر اهمیت مهارت افزایی به عنوان عنصر اصلی در پویایی فضای کسب و کار، از تغییر رویکرد کلان دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مسائل مهارت افزایی و کاربردی سازی آموزش خبر داد و افزود: «تشکیل معاونت آموزش های عمومی و مهارتی در ساختار دانشگاه برای تمرکز بیشتر و تعمیق بخشی به آموزش های فنی و حرفه ای، بها بخشیدن به دوره های کوتاه مدت و بازنگری در دوره های کاردانی از نتایج مشهود این تغییر نگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی از راه اندازی مدارس عالی مهارتی در مناطق مختلف استان هرمزگان با هدف ارائه آموزش های کاربردی لازم و با کیفیت در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: « این مدارس با توجه به نیاز بازار کار و پتانسیل های موجود در هر منطقه ایجاد می شوند و با استفاده از استادان با تجربه و صاحب فن در رشته های مختلف به ارائه خدمت خواهند پرداخت.»

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با اشاره به اینکه در طراحی مدل این مدارس امکان مشارکت صنایع و افراد صاحب صلاحیت با دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد اظهار امیدواری کرد: « این طرح سرآغاز فصلی جدید را در تعاملات دانشگاه و صنعت بگشاید و ارتباط این دو حوزه بزرگ را در راستای توسعه همه جانبه به هم نزدیک تر و همگام تر نماید.»

محمدی نژاد افزود: «در این راستا کارگاه ها ، آزمایشگاه ها و لابراتورهای خوب و مجهزی برای توسعه رشته های مهارت محور وجود دارد که بدون شک می تواند در تربیت و تعلیم جوانان نقش مهمی ایفا کند.»

گفتنی است چندی پیش دکتر محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی شیوه نامه تشکیل مدارس عالی مهارتی را جهت اجرا به واحدهای دانشگاهی سراسر کشور ابلاغ و بر جدیت در تحقق این موضوع تاکید کرده است.

انتهای پیام /

82 / 167 مدارس مهارتی دانشکده سما دانشگاه آزاد بندرعباس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مدارس مهارتی دانشکده سما دانشگاه آزاد بندرعباس دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۶۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در حاشیه افتتاح اولین طرح ماهر استان در مدرسه شاهد دفاع مقدس اراک در جمع خبرنگاران گفت: مهارت‌آموزی، یکی از رویکرد‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مهدی حسینی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه کشوری طرح ملی ماهر بین جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش گفت:  در سال تحصیلی جاری برای توسعه آموزش مهارت‌های هنری، ورزشی و مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان با همکاری هلال‌احمر برنامه‌های مختلف مشارکتی طراحی شده و در دست اجراست.

او با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان ادامه داد: دانش آموزان با شرکت در این طرح همزمان با تحصیل، حداقل یک مهارت تعلیم می‌بینند به طوری که سرفصل‌های آموزشی در مهارت آموزی دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی متفاوت بوده و متناسب با سن دانش آموزان، آموزش‌های مهارتی لازم ارائه خواهد شد.

معاون امور جوانان هلال‌احمر استان مرکزی گفت: طرح ماهر مختص دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم) است که با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش می‌یابد.

حسینی افزود: در این دوره آموزشی دو ساعته دانش آموزان و والدین‌شان با سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر مثل حفظ خونسردی در حوادث، آشنایی با شماره تلفن‌های اضطراری، آشنایی با نقاط امن و نحوه پناه‌گیری و خروج از نقاط امن آشنا می‌شوند.

گفتنی است در مرحله اول اجرای این طرح در مدارس استان مرکزی، تا پایان اردیبهشت ماه کانون‌های دانش آموزی هلال احمر در مدارس متقاضی افتتاح شده و در سال تحصیلی جدید سرفصل‌های آموزشی طرح در آن مدارس تدریس خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان
  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما چه نتیجه‌ای دارد؟
  • بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • اولین کنفرانس ملی مهارت ایران برگزار می‌شود