Web Analytics Made Easy - Statcounter

هافبک سابق لیورپول معتقد است منچستریونایتد جزو مناسب ترین بسترها برای رشد بازیکن جوانی مانند گرینوود است. 

طرفداری - جیمی ردنپ، عملکرد درخشان میسون گرینود در منچستریونایتد را با آغاز درخشش مایکل اوون در لیورپول، مقایسه کرد. 

به گزارش گل، مایکل اوون، در اولین فصل کامل خود در لیورپول به عنوان جایگزین رابی فاولر، در 44 بازی 23 گل برای قرمزها به ثمر رساند و موفق شد در 21 سالگی، عنوان توپ طلا را به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوضاع میسون گرینوود، ستاره جوان منچستریونایتد در این فصل نیز بی شباهت به فصل اول مایکل اوون در لیورپول نبوده است. گرینوود جوان در این فصل، در 49 بازی 19 گل برای شیاطین سرخ به ثمر رسانده و عملکردی درخشان از خود نشان داده است. جیمی ردنپ که سابقه هم بازی شدن با مایکل اوون را در کارنامه اش دارد اما بر این عقیده است که نیکی بات، مدیر سابق آکادمی منچستریونایتد نظر درستی در خصوص میسون گرینوود داشته است. نیکی بات در گذشته عنوان کرده بود که گرینوود یکی از بهترین جوان هایی است که دیده است. ردنپ در گفت و گویی با دیل میل اما، در خصوص ستاره جوان شیاطین سرخ، صحبت کرد. بازیکن سابق لیورپول اظهار داشت: 

حالا مشخص می شود علت هیجان زدگی نیکی بات، چه چیزی بوده است. منچستریونایتد باشگاهی است که همواره با بازیکنان جوان رفتار خوبی دارد و به این موضوع نیز افتخار می کند. بنابراین می توان مطمئن بود که گرینوود در بستر مناسبی قرار دارد و آن ها چیزهایی که لازم است را به او گوشزد خواهند کرد. درخشش گرینوود در این فصل مرا به یاد اولین فصل مایکل اوون در لیورپول می اندازد. وقتی که اوون اولین بازی اش را برای لیورپول در مقابل ویمبلدون انجام داد و با 17 سال و 144 روز، جوان ترین گلزن تاریخ باشگاه لقب گرفت، من در زمین مسابقه بودم. اولین بازی او در ماه می سال 1997 بود اما ما مدت ها پیش از آن بازی، درباره پسری که در آکادمی باشگاه عملکرد بسیار خوبی دارد، شنیده بودیم. وقتی یک باشگاه، استعداد جوان خاصی در آکادمی اش دارد، خبرها و شایعات زیادی در خصوص او پخش می شوند. سوال مهم اینجاست که آیا آن بازیکنان می توانند به طور موفقیت آمیز وارد رده بالاتر شوند؟ اوون این کار را انجام داد و گرینوود نیز در حال انجام دادن این کار است. 

ردنپ در ادامه اظهار داشت که توانایی گرینوود در استفاده از هر دو پایش، ممکن است باعث شود که او نسبت به مایکل اوون نیز، مهاجم خطرناک تری برای مدافعین تیم حریف باشد. ردنپ گفت:

در مورد اوون، باید بگویم که مدافعان حریف می دانستند که اگر کاری کنند که توپ بر روی پای چپش بیاید، احتمال گلزنی کمتر خواهد بود و بدین ترتیب نباید اجازه می دادند که اوون توپ را روی پای راستش بیاورد. با این حال، به نظر نمی رسد که گرینوود، نقطه ضعفی داشته باشد. پای راست یا پای چپ، برای او هیچ فرقی نمی کند. او پا عوض کردن را دوست دارد اما از این تکنیک در مواقع غیر ضروری استفاده نمی کند و فقط برای گیج کردن مدافع روبه رویش از آن بهره می برد چرا که این تنها چیزی است که گرینوود به آن نیاز دارد تا با شوت های قدرتمند خود، به نوعی ماشه را بکشد. اوون همیشه حمایت خانواده و تمامی اعضای باشگاه را داشت. او پسر باشعوری بود و اجازه نمی داد هیچ چیز از فوتبال دورش کند. گرینوود اما، در بهترین باشگاه ممکن برای پیشرفت، حضور دارد. آن ها افرادی را در باشگاه دارند تا مطمئن شوند او در مسیر درستی قرار دارد، دقیقا همان گونه که اعضای کلاس 92، به خوبی در مسیر درست قرار گرفتند. گرینوود اما، تنها 18 سال دارد و اگر به حرف اطرافیانش گوش دهد، می تواند بهتر از این ها نیز بازی کند. اگر او همینگونه مسیر پیشرفت خود را ادامه دهد، در بین بازیکنان تیم برتر انتهای فصل آینده به انتخاب من، حضور خواهد داشت.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: اوون در لیورپول مایکل اوون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۷۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر آنچه قرار است از دربی مرسی ساید بدانید

به گزارش ورزش سه، در طول سال‌ها، لیورپول و اورتون به عنوان دو تیم همسایه در این بندر از کشور انگلیس، رقابت های کلاسیکی برگزار کردند و این جدال‌ها صحنه های دراماتیک زیادی داشته است. اکنون قبل از دوئل دوباره آنها در آنفیلد، می‌خواهیم نگاهی به مسائل خاص این دربی داشته باشیم.

آغاز دشمنی از دل یک فاجعه
میان دو تیم لیورپول و اورتون هیچ اختلاف جغرافیایی و سیاسی نیست و این دربی یکی از دربی های کم خشونت است.  در طول سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰ باشگاه اورتون باشگاه کاتولیک مذهب بود و دلایل مختلف داشت و همین باعث شد که لیورپول تیم پروتستان مذهب شناخته شود و همین یکی از دلایل است اما قطعی این موضوع باعث اختلاف نیست. 

فاجعه ورزشگاه هیسل موجب تیره شدن روابط هوادران دو تیم شد چون که هر دو از رقابت های اروپایی به مدت چند سال حذف شدند اما با وجود اینکه باشگاه لیورپول تقصیری نداشت و بی تقصیر بود!

اما پس از فاجعه ورزشگاه هیلزبرو روابط دو باشگاه بهبود یافت و اورتونی ها هم به جمع تحریم کنندگان روزنامه سان پیوست اند و زنجیره ای از شال ها و پرچم های لیورپول و اورتون در گودیسون پارک نصب کردند.

دیگر تیم حاضر در دربی مرسی ساید
دیگر تیم که در دربی مرسی ساید وجود دارد تیم ترانمر روورز است اما به دلیل حضور نداشتن به مدت زیاد در سطح اول و دوم فوتبال انگلستان زیاد دیداری بین ترانمر روورز و لیورپول و ترانمر روورز و اورتون نمی‌بینیم. این سه تیم گهگاهی در جام حذفی انگلستان با یکدیگر بازی می‌کنند. آخرین بازی این تیم با دو تیم دیگر در سال ۲۰۰۰ بود که ترانمر روورز در جام حذفی اورتون را برد اما در دور های بعدی لیورپول، ترانمر روورز را مغلوب کرد .

اصطلاحات و اتفاقات دربی مرسی ساید
گذر از پارک به بازیکنانی که بین دو تیم لیورپول و اورتون جابجا می‌شوند می‌گویند از پارک گذر کرده، دلیلش پارکی است به نام استنلی که بین ورزشگاه دو تیم است. 
اورتون از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۸۲ مستقیما از لیورپول خرید نکرده و همچنین لیورپول ۱۹۵۲ تا سال ۲۰۰۰ هم از اورتون خرید نکرده است.

مرسی ساید به روایت آمار
در 171 تقابل میان این دو تیم، لیورپول 74 پیروزی را تجربه کرده و اورتون تعداد پیروزی‌هایش نصف تساوی های این تقابل بوده است! 
در واقع 36 برد اورتون در قیاس با 61 تساوی به دست آمده در این جدال، همان آماری است که ثابت می‌کند این تقابل در بسیاری از اوقات یک نبرد کاملا یک طرفه بوده است.

هدیه‌ای خاص برای رینا
شاید برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، این دو تیم در فصل 2006/07 در شرایطی برابر به یکدیگر رسیدند. لیورپول پس از روزهایی که با هولیه و بنیتز گذراند، از شخصیت قهرمان لیگ قهرمانان اروپا دور شده بود و اورتون هم توانسته وضعیت سخت ابتدای فصل را اتغییر دهد تا در نزدیکی منطقه سهمیه قرار بگیرد. این یکی از خاص ترین پیروزی های اورتون بود و شاگردان دیوید مویس برابر آنفیلدی‌ها آسان ترین بازی فصلشان را پشت سر گذاشتند. از همان دقیقه 24، تیم کیهیل و اندی جانسون با گذر از پشت سر جیمی کرگر و سامی هیپیا دو بار به گل رسیدند ولی خاص ترین گل ان بازی در دقیقه 90 به ثبت رسید. جانسون زمانی که برای سومین بار دروازه رینا را باز کرد، با هر دو دستش به عدد روی اسکوربرد اشاره می‌کرد؛ سه گل برای شرمنده کردن قهرمان اروپا!

جرارد هم هت‌تریک بلد است!
استیو جی مقابل رقیب سنتی تیم محبوبش همیشه با حال و هوای خاصی وارد زمین می‌شد و نقشی محوری در ترکیب این تیم داشت. خاص ترین دربی برای او، با آخرین هت تریک او همراه بود. جرارد در حالی در فصل 2011/12 مقابل این تیم هت تریک کرد که پس از سال 1982 و یان راش، هیچکس موفق به ثبت هت تریک در آنفیلد نشده بود.



موشک جواب موشک!
دیوید مویس پیش از دیدار در سال 2012، در کنفرانس خبری به مسئله واکنش لوئیس سوارز در نیمه نهایی جام جهانی 2010 مقابل غنا اشاره کرد و سوارز را یک بازیکن بی‌شخصیت و شیاد عنوان کرد. او درباره سوارز گفت: سوارز اصلا شخصیت یک انسان درست را ندارد. نیازی نبود که مقابل غنا، آن هند را انجام دهد؛ کافی است هر هفته به بازی او نگاه کنید و ببینید چند بار روی زمین شیرجه می‌زند.
سوارز جواب مرد اسکاتلندی را به شکلی عجیب داد. درست در شروع بازی سوارز موفق شد دروازه اورتون را باز کند و با شیرجه زدن روبه نیمکت تیم میزبان موجب عصبانیت مویس و فیل نویل شد. البته مویس در پایان خوشحال بود چون تیمش به بازی برگشت و در شرایطی که بازی 2-2 بود، سوارز موفق به هت تریک شد که گل دقیقه نودی، او آفساید اعلام شد.

عجیب مثل اوریگی
اوریگی یک بازیکن عجیب در تاریخ فوتبال بود. شاید هیچ یک از گل های دیرهنگام لیورپول به اورتون، به اندازه این گل خارق العاده نباشد ولی مطمئنا این گل، هر هواداری که ذره‌ای به اورتون علاقه داشت را عذاب داد. درست در شرایطی که بازی با نتیجه بدون گل به پایان می‌رسید، توپی که با گذر کردن از خط می‌توانست بازی را به پایان برساند، به تیرک برخورد کرد و در آن لحظه بود که توپ روی تیرک فرود آمد. پیکفورد تسلیم ضربه ناگهانی اوریگی بود و این گل برای ثبت نام اوریگی در تاریخ این دیدار کافی بود.

دیگر خبرها

  • پادشاهان گلزنی در وقت‌های تلف شده در فصل جاری؛ لیورپول در صدر
  • ساعت پخش زنده بازی لیورپول و اورتون + پخش آنلاین
  • هر آنچه قرار است از دربی مرسی ساید بدانید
  • ساعت بازی لیورپول و اورتون امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت
  • محرومیت زنان تبریزی پیامد جیمی جامپ اراکی؟!
  • هافبک سابق سپاهان و درخشش در ذوب!
  • پرسپولیس نیازمند درخشش یک ستاره قدیمی
  • لوکا مودریچ ماندنی شد
  • چرخش 180 درجه‌ای: لوکا مودریچ ماندنی شد
  • اعزام اولین کاروان زائران کردستانی به حج عمره