Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این روزهای کرونا زده و با توقف و تعطیلی اتوبوس ها، اکثر مسافرانی که خودرو شخصی نداشته یا به هر دلیلی نمی خواهند که از آن استفاده کنند، مجبورندکه به تاکسی های سواری در سطح شهر روی بیاورند، این در حالیست که کرایه های تاکسی هم از قافله گرانی ها عقب نمانده و قیمت آن از 800 تومان به یک هزار و 200 تومان افزایش یافته؛اوضاع وقتی وخیم می شود که در نبود پول خرد میان بیشتر مسافر و راننده درگیری هم بوجود می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از "شیرازه"، با وجود شیوع کووید 19 و ترس و لرزها از بیم ابتلا به آن اما هنوز چاره ای برای پول های مچاله و له شده ای که در دستان مسافران و راننده های رد و بدل می شود، اندیشیده نشده است.

دعوای اکثر مسافر و راننده تاکسی های شیرازی بر سر پول خُرد تمامی ندارد/بهانه کرونایی در نبود تاکسیمترها! این در حالیست که با این وضعیت شیوع بیماری کرونا با این میزان کرایه ای که برای هر مسیر تعیین شده، مسافران و رانندگان تاکسی باید به دنبال پول خرد بگردند و به نوعی بر شیوع این بیماری دامن بزنند چرا که علاوه بر نبود تاکسی مترها اکثر تاکسی ها از دستگاه پوز یا برنامه تومن هم برخوردار نبوده و راننده های مسن و کم سواد نیز از استفاده برنامه های اینترنتی در پرداخت کرایه ها اطلاع نداشته یا این که اصلا گوشی هوشمند ندارند!

چندی پیش، بر اساس مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر شیراز، نرخ کرایه جابه جایی مسافر در ناوگان اتوبوسرانی، مینی‌بوس و تاکسی‌های درون شهری شیراز بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.با این حال،با شیوع کرونا در سطح جامعه انتظار می رفت که برخی از فعالیت ها در جامعه کاهش یابد اما مسائل معیشتی باعث شده که مسافربرهای شخصی حتی از شهرهای دیگر نیز برای فعالیت به شیراز تردد کنند.

یکی از مسافران با بیان این که در اکثر مواقع بوسیله تاکسی تردد می کند، گفت: همان زمان هم که مبلغ کرایه تاکسی 800 تومان بود، راننده ها هزار تومان می گرفتند و حالا با این قیمتی که تعیین شده به کمتر از هزار و 500 تومان راضی نمی شوند و بهانه شان هم این است که پول خرد ندارند.

وی با ابراز نارضایتی از تعیین این نوع نرخ گذاری افزود:چرا مسئولین به این شکل کنرخ تاکسی را تعیین می کنند،بهتر بود که یا همان مبلغ هزار تومان می گرفتند یا این که نرخ هزار و 500 تومان را دریافت می کردند چرا که در این دوره و زمانه دیگر پول خرد زیر 500 تومانی پیدا نمی شود.

یکی دیگر از مسافران نیز گفت: من در این مدت که شنیده ام نرخ کرایه تاکسی برای هر مسیر هزار و 200 تومان شده از تاکسی استفاده کرده اما برخی راننده ها برای هر مسیر، بدون هیچ بحثی همان قیمت هزار تومان راحساب کرده اند و تعدادی هم هزار و 500 تومان گرفته اند.یکی از راننده های تاکسی هم خطاب به مسافری که پول نقد به همراه نداشت و برای پرداخت سراغ دستگاه کارتخوان را گرفت،گفت: ما راننده ها با دستمزد روزانه کمتر از 50 هزار تومان چطور می توانیم یک دستگاه پوز با هزینه چند میلیونی خریداری کنیم، این وظیفه خود شهرداری است که دستگاه پوز آماده کند و آن را به ما دهد.

به گفته نواب قائدی،رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نرخ کرایه خطوط روزانه، شبانه و دربستی اتوبوس و مینی‌بوس به میزان ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده و به این ترتیب نرخ کرایه تاکسی‌های گردشی این شهر به ازای هر کورس ۱۲ هزار ریال تعیین و نرخ تاکسی‌های ویژه فرودگاه، بی‌سیم، پایانه‌ها، راه آهن و شرکت‌های حمل ‌و نقل به میزان ۳۰ درصد نسبت به سال 98 افزایش یافته است.
آنطور که مسعود حسن شاهی،رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز می گوید:بخش قابل توجه‌ای از افرادی که در شهر شیراز اقدام به مسافرکشی می‌کردند از طریق مسافربران اینترنتی ساماندهی شده اند با این حال این احتمال وجود دارد که بالغ بر ۱۲ هزار مسافربر شخصی در شهر شیراز وجود داشته باشد.

بر اساس مجوزهایی که ارائه شده است در شهر شیراز بالغ بر ۱۲ هزار تاکسی رسمی دارای مجوز می باشند اما فعالین این عرصه نزدیک به ۸ هزار نفر است.با این که از سال ها پیش قول بکارگیری تاکسیمترها داده شده اما زمان پیدایش این تاکسیمترها همچنان در هاله ای از ابهام به سر می برد.

بهانه کرونایی در نبود تاکسیمترها!

از طرفی انگار برخی مسئولین در این وضعیت کرونایی که انفاقا بکارگیری تاکسیمترها هم بسیار ضروریست؛ همین کووید 19 را بهانه کرده اند که به خاطر این بیماری می باشد که راه اندازی تاکسیمترها به تاخیر افتاده است!!

آمار خودروهایی که از سایر شهرستان‌ها به مرکز استان آمده‌اند بسیار زیاد است و میزان پراکندگی این افراد در خیابان‌های شهر شیراز نیز به یک نسبت بوده و روزانه جنعیت قابل توجهی با اهداف مختلف به کلان شهر شیراز سفر می‌کنند اما برخی از این افراد در خیابان‌های شیراز به مسافر کشی مشغول اند.به باور کارشناسان،در حال حاضر که جا به جایی با وسایل حمل و نقل عمومی مثل تاکسی مقرون به صرفه‌ می باشد و راهکاری مفید برای رهایی از ترافیک سنگین شهری به حساب می آید استفاده از برنامه های اینترنتی در پرداخت کرایه ها ضروریست تا هم راننده و هم مسافر با خیالی آسوده از این سوی شهر به آن سوی شهر سفر کنند.علاوه بر دستگاه های کارتخوان و پرداخت های اینترنتی اپلیکیشن به نام«تومن » راهکار مناسبی برای فرار از پول خرد و شیوع بیماری کروناست.

یکی از شاخص های شهر هوشمند پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی است، طرحی که اکنون در کلانشهرهایی مثل تهران در حال اجرا است اما با وجود اپلیکیشن های متعدد هنوز آن طور که باید و شاید این نوع پرداخت نتوانسته در بین رانندگان و مسافران جایگاه خود را پیدا کند. این روزها استارت اپ ها و برنامه های موبایلی توانسته‌ اند بسیاری از مشکلات را برطرف کنند، برای مثال خرید اینترنتی، درخواست تاکسی، پیک و حتی کامیون برای حمل بارهای سنگین از طریق برنامه های موبایل امکانپذیر شده است.

یکی از کاربردهای گوشی های هوشمند پرداخت های آنلاین است از جمله پرداخت کرایه تاکسی به واسطه اپلیکیشین های مختلفی که در این زمینه ورود کرده اند. مهمترین کاربرد این نرم افزارها، برچیدن معضل پول خرد و پرداخت کرایه مصوب در تاکسی های خطی است، هر چند این نرم افزارها در دنیای امروز کاربردهای مفید دیگری هم دارند.

نکات ایمنی برای نصف نرم افزارهای پرداخت آنلاین

در دنیای پیچیده فناوری و ورود تکنولوژی جدید مثل اپلیکیشن های کرایه تاکسی ممکن است برخی افراد سودجود، نرم افزارهایی را به مسافران معرفی کنند که غیر قانونی باشد بر این اساس پلیس فتا توصیه می کند در هنگام نصب اپلیکیشن‌ها بر روی تلفن های هوشمند به نکاتی توجه شود. برخی کاربران به دلیل ناآگاهی یا نداشتن شناخت لازم از فروشگاه های اینترنتی معتبر اپلیکیشن، نرم افزارهایی را دانلود و بر روی تجهیزات هوشمند خود نصب می کنند این در حالی است که این برنامه ها می تواند آلوده به انواع بدافزارها باشد و اطلاعات مهم شما مانند رمزهای عبور و تراکنش های بانکی را مورد دستبرد قرار دهد.

کاربران هنگام نصب اپلیکیشن ها مراقب دسترسی هایی که نرم افزار در هنگام نصب از آنها می گیرد، باشند (دسترسی به گالری تلفن همراه- دسترسی به حافظه جانبی- آپدیت کردن اپلیکیشن برای استفاده از امکانات بیشتر آن، دسترسی به ایمیل - دسترسی به دفترچه تلفن همراه کاربر) از جمله نکاتی است که کاربران باید برای مراقبت از اطلاعات خود و حفظ ایمنی مراقبت آن باشند.
پلیس فتا توصیه می کند که کاربران همواره برای تلفن همراه خود از سیستم رمزنگاری مناسب استفاده کنند. استفاده از آخرین نسخه آنتی ویروس مناسب و بروز شده برای تلفن همراه، همیشه و در همه حال فاویروال ها و آنتی ویروس خود را در حالت فعال قرار دهید، از فروشگاه های معتبر و به نام برای دانلود اپلیکیشن های مورد نیاز خود استفاده کنید، برنامه هایی که در شبکه های اجتماعی توسط افراد ناشناس به شما پیشنهاد می شود را دانلود نکنید.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پرداخت کرایه اپلیکیشن ها کرایه تاکسی تلفن همراه هزار تومان شهر شیراز راننده ها برنامه ها نرخ کرایه تاکسی ها پول خرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۸۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه کردن کرایه تاکسی‌فعلا تخلف است ؛ متخلفان را معرفی کنید !

به گزارش پارس نیوز ، شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به ماده ۱۵ لایحه نرخ تاکسی ۱۴۰۳ گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در خصوص نرخ کرایه تاکسی‌ها به سامانه ۱۳۷ پلاس گزارش دهند.

وی در ادامه افزود: بهتر است شهروندان عزیز برای حصول نتیجه موردنظر و همچنین سهولت کار، پرداخت‌ها را الکترونیکی انجام دهند و با اسکن QR کد روی شیشه تاکسی‌ها و اطلاع از نرخ کرایه‌ها، از طریق اپلیکیشن شهرزاد، کرایه را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه امسال میانگین افزایش نرخ کرایه‌ها ۴۵ درصد است. این رقم در سال ۱۴۰۲ نیز نسبت به سال ۱۴۰۱ همین مقدار افزایش داشت.

سرپرست سازمان تاکسیرانی در خصوص روند نوسازی‌ها هم گفت: امسال هم تسهیلات نوسازی ناوگان شرایط مناسبی دارد و درصدد افزایش سقف تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید هستیم تا تاکسیرانان کارمزد پایین‌تر و اقساط با زمان بیشتر داشته باشند و خیال‌شان از جایگزینی راحت باشد. همچنین برقی‌سازی ناوگان هم در دست اقدام است و به‌زودی فراخوان‌هایش اعلام خواهد شد.

منبع : مهر

دیگر خبرها

  • مرگ مرموز مسافر پایتخت
  • اضافه کردن کرایه تاکسی‌فعلا تخلف است ؛ متخلفان را معرفی کنید !
  • نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از اردیبهشت‌ماه تغییر نمی‌کند
  • نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم‌آباد روی میز فرمانداری
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه؛ از ۱۶ تا ۴۵ درصد!
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • گران شدن کرایه های مترو ، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه