Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@12:59:12 GMT

افزایش مبتلایان به بیماری کرونا در گیلان

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۸۲۰۹

افزایش مبتلایان به بیماری کرونا در گیلان

دهنادی‌مقدم با بیان اینکه بیماری کووید19 در مبادی ورودی و در شرق و غرب گیلان به سرعت در حال افزایش است گفت: تا دیروز 318 و امروز 368 بیمار مشکوک به کرونا در گیلان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «انوش دهنادی‌مقدم» ظهر امروز(شنبه، 6مرداد) در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در محل سالن جلسات فرمانداری صومعه‌سرا با گرامیداشت یاد و خاطره 26 شهید خدمت گیلان اظهار کرد: حدود 60 درصد شهدای خدمت کشور پزشک، 20 درصد پرستار و 20 درصد پشتیبان بیمارستان‌ها بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کووید 19 رفتارهای عجیب دارد و یک بیماری نو پدید برای همه کشورهاست افزود: از اوایل شیوع این بیماری تاکنون صحبت‌های مختلفی در زمینه پیشگیری از آن شده است.

 

وی با بیان اینکه طبق سازمان جهانی سلامت اکنون ماسک زدن برای همه توصیه شده است گفت: در کارگروهی 51 روز کشور چین تحلیل شد و حدود شش پیک بیماری در 51 روز زد که ما این اقدامات را نکردیم و سیستم را باز گذاشتیم.

 

دهنادی‌مقدم با بیان اینکه این بیماری در مبادی ورودی و در شرق و غرب گیلان به سرعت در حال افزایش است تصریح کرد: تا دیروز 318 و امروز 368 بیمار مشکوک به کرونا در گیلان شناسایی شده است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه افزایش بیماران کرونایی نشان از این دارد که سخت‌گیری‌ها کم شده است خاطرنشان کرد: از مقامات استانی خواسته می‌شود در مکان‌های تجمع همچون بازارهای محلی و روستاها افرادی را برای پایش بگمارند.

 

وی با بیان اینکه هر اداره یک فرد را که اطلاعات پزشکی وی از سایر بیشتر است مامور پایش سلامت کند اظهار کرد: بیماری وقتی شدید می‌شود، هیچ دارویی روی آن اثر ندارد.

 

دهنادی‌مقدم با بیان اینکه بیماری کووید 19 هیچ داروی اختصاصی ندارد و بهترین راه پیشگیری است افزود: مسئولان و مردم باید با این قضیه جدی‌تر از قبل برخورد کنند این ویروس شاید دو سال طول بکشد و در این زمان اگر دقت نکنیم خیلی ها از بین ما خواهند رفت.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه برای ما حتی یک فوتی هم پذیرفته نیست گفت: در ابتدای بیماری که قم و گیلان درگیر بودند خیلی از استان‌ها به ما کمک کردند ولی اکنون که همه درگیر این بیماری هستند هیچ استانی توانایی کمک به گیلان را ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه کمبود تجهیزات حفاظت فردی داریم و در بیمارستان‌ها بر اساس تعداد بیماران بستری توزیع می‌شود تصریح کرد: از ماسک پارچه‌ای استاندارد استفاده شود.

 

دهنادی‌مقدم با بیان اینکه اسفند وزارت بهداشت به مراکز استان‌ها نامه زد تا اگر بیمارستانی نیاز به دستگاه اکسیژن‌دار دارد اعلام کند اما بیمارستان صومعه‌سرا هیچگونه اعلامی نکرد خاطرنشان کرد: اکنون این بیمارستان نیاز به این دستگاه دارد که یک میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه آن دستگاه است و قرار است به وزدی به صورمعه‌سرا اختصاص داده شود.

 

وی اظهار کرد: صومعه‌سرا فاقد ای سی یو است که با رایزنی وزارت بهداشت اگر یک جایگاه و فضای مناسب برای این اتاق تعریف شود میتوانیم یک دستگاه برای این بیمارستان دریافت کنیم.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کووید ۱۹ کووید ۱۹ افزایش مبتلایان به کرونا صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ وحید مهجور گفت: ۶۲ فقره انشعاب غیرمجاز آب، فروردین امسال در گیلان شناسایی و تعیین تکلیف شدند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سرپرست معاونت خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: افرادی که از انشعاب غیرمجاز آب استفاده می‌کنند علاوه بر تضییع حقوق مشترکان قانونی ، به شبکه توزیع آب تصفیه شده و بهداشتی خسارت وارد کرده و خدمات رسانی به این مشترکان را با اختلال مواجه می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۹۳۴ هزار و ۳۵۳ مشترک از خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب گیلان بهره‌مند هستند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان