Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مجله آمریکایی گزارش داده نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا در حالی از فیسبوک انتقاد می‌کند که خود برای تبلیغاتش در این شبکه اجتماعی هزینه پرداخت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، وبگاه مجله «نیوزویک» گزارش داده در حالی که جو بایدن، نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا برای تبلیغات خود در فیس‌بوک هزینه می‌پردازد، اما وی با انتقاد از این رسانه اجتماعی، آن را تهدیدی برای دموکراسی می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این مجله آمریکایی، اوایل ماه ژوئیه (اواسط تیرماه) تیم انتخاباتی بایدن در چندین پست‌ تبلیغاتی که برای آنها هزینه پرداخته کرده بود، از کاربران خواست دادخواستی را امضا کنند تا فیس‌بوک سیاست‌های خود در مورد بررسی حقایق و انتشار اخبار جعلی و اطلاعات غلط را تغییر دهد.

به گفته کارزار انتخاباتی بایدن، این تقاضا به خاطر اهمیت دموکراسی آمریکا مطرح شده است.

طبق گزارش اداره تبلیغات فیس بوک، برخی از پست‌های تبلیغاتی بایدن که از سوی حامی وی موسوم به «صندوق پیروزی بایدن» تأمین بودجه شده‌، به سمع و نظر بیش از یک میلیون کاربر رسیده است.

پست‌های مشابهی نیز که در سیزدهم و پانزدهم ژوئیه منتشر شدند اظهارات بایدن خطاب به «مارک زوکربرگ»، مدیر عامل این رسانه اجتماعی را تکرار کردند.

بایدن در این اظهارات فیس‌بوک را به عدم توانایی در «محدود کردن تأثیر تبلیغات کذب» متهم کرده و گفته بود این در حالی است که این رسانه اجتماعی می‌گذارد ترامپ هرچه را می‌خواهد بگوید.

طبق آمار فیس بوک، کار‌زار بایدن از ۱۹ تا ۲۵ ژوئیه، بیش از ۸۰۹ هزار و ۵۰۰ دلار را صرف تبلیغات در فیس‌بوک کرده در حالی که ترامپ ۳ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۲۶۷ هزار دلار را طی همین بازه زمانی صرف این صفحه اجتماعی کرده است.

بر اساس گزارش خبر‌گزاری آسوشیتد‌پرس، کارزار انتخاباتی ترامپ بخش تبلیغات فیس‌بوک را خریداری کرده‌ است تا به رسانه اجتماعی رقیب آن، یعنی توئیتر حمله کند؛ به این اتهام که وی را ساکت کرده‌ و بر نتیجه انتخابات ماه نوامبر تأثیر داشته است.

مدیر عامل فیس بوک سال گذشته طی صحبت‌هایی دلیل نگذاشتن گزینه بررسی حقیقت برای تبلیغات کار‌زار‌های سیاسی را اینگونه توضیح داد: «ما این کار را انجام نمی‌دهیم تا به سیاستمداران کمک شود، به نظر ما مردم بهتر است خودشان متوجه شوند که سیاستمداران چه می‌گویند.»  

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات آمریکا انتخابات 2020 آمریکا فیس بوک رسانه اجتماعی فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)



منبع:خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گاف های بایدن تمامی ندارد (فیلم) پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم) بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم)

دیگر خبرها

  • حماس: مواضع دولت بایدن درباره غزه متناقض است
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • گاف عجیب بایدن درباره حمله اسرائیل به حیفا (فیلم)
  • ۳ ادعا درباره واکنش احتمالی اسرائیل به حمله ایران
  • ۳ ادعا درباره واکنش احتمالی اسرائیل به حمله سپاه
  • گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)
  • ببینید | توهین جدید ترامپ به بایدن؛ جنگ‌ها در حال وقوع هستند
  • ترامپ: در نظرسنجی ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم
  • حمله ایران به اسراییل تیتر اصلی رسانه‌های جهان شد
  • بایدن این بار در زادگاهش با معترضان جنگ غزه مواجه شد