Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس جمهور با بیان اینکه آمریکایی ها با تحریم های خود به ملت ایران فشار آوردند و نه به دولت، گفت: تحریم‌های آن‌ها در ابتدا تروریسم اقتصادی بود و هم اکنون در شرایط بحران کرونا، یک تروریسم درمانی علیه ملت ایران به کار گرفته اند.   تاریخ انتشار: 17:49 - 06 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۱۳۸۳

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز در نشست با تولیدکنندگان صنایع فولاد و پتروشیمی اظهارداشت: اگر صنایع پتروشیمی و فولاد را نداشتیم و می‌خواستیم از خارج وارد کنیم باید میلیاردها دلار صرف می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز بحمدالله در بخش اعظم این محصولات بی‌نیاز هستیم. 

وی ادامه داد: خودکفایی یکی از دستاوردهای ارزشمندی است که تولیدات در زمینه صنایع فولاد و پتروشیمی برای ما در بر داشته است.  در بخش تولیدات صنایع فولاد و پتروشیمی از  روند خام فروشی جدا شده ایم. 

رییس جمهور خاطرنشان کرد: خودکفایی در صنایع فولاد و پتروشیمی اشتغال به وجود می آورد و بر ثروت کشور می افزاید، در زنجیره فولاد در هریک  از حلقه های این زنجیره ،در طول این هفت سال محصولات را دو برابر افزایش داده ایم و این کار بزرگی است. 

وی با بیان اینکه با همکاری همه بخش‌ها امروزه تحول بزرگی را در صنایع پتروشیمی و فولاد ایجاد کرده‌ایم، گفت: هم اکنون ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود که نسبت به گذشته ۳۳ درصد رشد در این زمینه داشته ایم.  برای تولید نان مردم خودکفاهستیم و پنج سال پشت سرهم در تولید گندم خودکفاهستیم. 

بیشتر بخوانید:  روحانی: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، نقض قانون محسوب می‌شود   رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال ۹۶ وقتی در نیویورک بودم ۸ بار و در سال ۹۷ بیشتر از این و در سال ۹۸ که سال قبل بود، همه سران کشور‌های غربی، یکی یکی از ما خواستند با طرف آمریکایی ملاقات و مذاکره کنیم.  

وی با بیان اینکه ما ابایی از مذاکره نداریم، اما نمایش نمی‌خواستیم، عنوان کرد: ما دنبال حل مسئله هستیم؛ امروز آنها تحریم‌هایی برخلاف همه مقررات بین المللی علیه ایران روا داشته اند که باید همه آن‌ها را لغو کنند.  

روحانی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها برای مذاکره با ما باید کار خلاف خود یعنی تحریم هایی که کردند را بردارند. آن‌ها به ملت ایران فشار آوردند و نه به دولت؛ تحریم‌های آن‌ها تروریسم اقتصادی بوده است و هم اکنون در شرایط بحران کرونا، یک تروریسم درمانی علیه ملت ایران به کار گرفته اند.  

تکمیل می شود/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حسن روحانی رییس جمهور صنایع فولاد و پتروشیمی رییس جمهور ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۰۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد

به گزارش جماران؛ خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرد: به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا دستکم فعلاً علاقه‌ای به اجرایی کردن تحریم‌های نفتی ایران داشته باشد.

قانونی که جو بایدن را برای تشدید تحریم‌ها علیه نفت خام ایران تحت فشار قرار می‌دهد، در این هفته در مسیر تبدیل شدن به قانون  قرار دارد. اما انتظار نداشته باشید که رئیس جمهور به این زودی ها به طور کامل از اختیارات جدید خود استفاده کند.

تحریم‌های نفتی جدید برای ایران در آخر هفته به عنوان پاسخی به حمله به اسرائیل در اوایل ماه جاری توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد. نمایندگان مجلس وعده داده اند که دامنه محدودیت ها بر صادرات نفت خام ایران را با گسترش پوشش به بنادر، کشتی ها و پالایشگاه های خارجی که آگاهانه وارد تجارت می شوند، گسترش دهند. اما به نظر می‌رسد باید قصد ندارد فعلاً با امضای خود آن را به قانون لازم‌الاجرا تبدیل کند.

 

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم