Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@21:18:10 GMT

نیمی از مدارس استان زنجان فرسوده است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۰۹۷۶

نیمی از مدارس استان زنجان فرسوده است

ایسنا/زنجان نماینده مردم ماه‌نشان، ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق، گفت: در حال حاضر قریب به ۵۰ درصد مدارس استان فرسوده است.

مرتضی خاتمی عصر امروز (۶ مردادماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، با بیان اینکه در این شرایط بیش از پیش باید گام‌های اساسی برای کشور برداشته شود، اظهار کرد: راه‌های مواصلاتی استان مسئله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه سهم استان زنجان از آزادراه‌های کشور اندک است و در راه‌سازی و نگه‌داری راه‌های اساسی، مشکل وجود دارد و اعتبارات استانی در بحث نگه‌داری کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دوخطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین اتفاق خوبی برای استان است و امسال اگر ۱۵ میلیارد تومان بودجه باشد، می‌توان همدان به سنندج را نیز کارسازی کرد.

این مسئول با اشاره به وضعیت مدارس استان زنجان، ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ تا ۵۰ درصد مدارس استان فرسوده بوده و اعتبارات استانی در این رابطه بسیار اندک است و کفاف نوسازی و به‌سازی را نمی‌دهد. همچنین تعداد آثار گردشگری در استان بالا است و امیدواریم بتوانیم با اعتباراتی در راستای احیا و تکمیل، از گنبد سلطانیه و بازار زنجان حمایت به عمل آید.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار بر این است که از دامپروری و کشاورزی استان حمایت شود و این در حالی است که تسهیلات بانکی ارائه ‌شده برای روستائیان، گران تمام شده و نمی‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین سیمای آب استان نگران‌کننده بوده و بیش از ۸۰ درصد آب شرب به منابع زیرزمینی بستگی دارد که اگر عملیات ساخت سدهای استان به پایان برسد، وضعیت سطح آب‌های زیرزمینی بهبود یافته و این مسئله منوط به پرداخت به پیمانکاران است چون زنجان پس از خوزستان، بدهکارترین استان به پیمانکاران بخش آب است.

خاتمی با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی در برخی شهرستان‌های استان زنجان، یادآور شد: در بخش بهداشت و درمان، در شهرهایی که دسترسی آن به مرکز استان سخت است، وضعیت مناسبی وجود ندارد و علاوه‌ بر کمبود بیمارستان و تخت و تجهیزات بیمارستانی، با کمبود نیرو نیز مواجه هستیم و حال در وضعیت شیوع کرونا، انرژی پرسنل بیمارستانی تحلیل رفته و امیدواریم علاوه ‌بر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، امکان جذب نیروهای جدید نیز وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی، نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با تاکید بر اینکه بهبود معیشت در کوتاه‌مدت اتفاق نمی‌افتد و امری زمان‌بر است، گفت: هر چه بتوان به صورت فوری به معیشت مردم کمک کرد، اوضاع هرچه زودتر بهبود می‌یابد و امیدواریم دولت در سال آخر نیز همانند سال اول با قدرت وارد عمل شود.

سیدالبرز حسینی، نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز در رابطه با وضعیت مشکل آب روستاهای استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۷۱ روستا با مشکل تامین آب شرب در استان مواجه هستند که تدوام این مشکل و همراهی آن با بیماری کرونا موجبات گسترش بیشتر بیماری را فراهم می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مجلس شورای اسلامی زنجان استان زنجان مدارس استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی فوتسال ایران نیمی از راه جام جهانی را طی کرد

به گزارش خبرنگار مهر، در یکی از دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا امروز چهارشنبه از ساعت ۱۲:۳۰ تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان به مصاف هم رفتند که نیمه اول این دیدار با برتری ۲ بر یک ایران به پایان رسید.

گل‌های ایران در این نیمه را بهروز عظیمی و سالار آقاپور به ثمر رساندند.

شاگردان وحید شمسایی در این بازی با ترکیب اولیه باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، بهروز عظیمی و سالار آقاپور به میدان رفتند. سعید مؤمنی، علی خلیل‌وند، سعید احمد عباسی، علیرضا رفیعی پور، محمدرضا سنگ سفیدی، اصغر حسن زاده‌، مسلم اولادقباد، علی اکرمی و مسعود یوسف هم دیگر نفرات ایران روی نیمکت بودند.‌

نیمه اول

تیم ملی ایران در این دیدار هم همچون دیگر دیدارهای این دوره از مسابقات بازی را تهاجمی آغاز کرد و توپ و میدان را در اختیار داشت و قرقیزستان هم همانطور که پیش‌بینی می‌شد با دفاع فشرده در یک سوم دفاعی تلاش کرد مانع از فرو ریختن دروازه شود و بیشتر چشم به ضدحملات دوخته بود.

تیم ایران در ۵ دقیقه نخست بازی فرصت‌های خوبی روی دروازه حریف ایجاد کرد اما واکنش سریع دروازه بان قرقیزستانی و کمک تیر دروازه مانع از فرو ریختن دروازه قرقیزستان شد.

تلاش‌های شاگردان شمسایی در هشتمین دقیقه بازی به نتیجه رسید و بهروز عظیمی با یک ضربه تماشایی موفق شد قفل دروازه قرقیزستان را باز کند.

اما غفلت مدافعان تیم ملی باعث شد بازیکنان قرقیزستان در نهمین دقیقه بازی به وسیله «آمانبائف» گل تساوی را به ثمر برسانند.

در دقیقه ۱۰ تیم ملی ایران صاحب یک ضربه آزاد از پشت محوطه جریمه قرقیزستان شد و «سالار آقاپور» موفق شد به زیبایی و با یک شوت تماشایی دروازه قرقیزستان را باز کند.

در ادامه هم حملات دو تیم به نتیجه نرسید تا نیمه اول با نتیجه ۲ بر یک به سود ایران به پایان برسد.

کد خبر 6087520

دیگر خبرها

  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • نیمی از چین در حال غرق شدن است
  • تیم ملی فوتسال ایران نیمی از راه جام جهانی را طی کرد
  • آقای استاندار؛حل مشکل آزادراه زنجان_تبریز کار یک مدیرکل نیست
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟