Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با انتقاد از روند رو به رشد سالمندان از پیری جمعیت استان خبر داد و گفت: نرخ رشد کم جمعیتی در استان باعث می‌شود تا در دو دهه آینده با پیری جمعیت مواجه شویم که فرزندی برای مراقبت آنان ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی  بهزیستی استان آذربایجان شرقی، فرگل صحاف به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس بهزیستی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، اظهارداشت: تلاش برای حفظ کیان خانواده‌های آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر، نگهداری، مراقبت و توان‌بخشی معلولان، توسعه پژوهش‌های پیشگیری از معلولیت و آسیب‌های اجتماعی، بازپروری آسیب‌دیدگان اجتماعی، جلب مشارکت‌های مردمی و حمایت از بخش غیردولتی به منظور سرمایه‌گذاری در حوزه‌های توان‌بخشی، اجتماعی و پیشگیری بخشی از فعالیت های اداره‌کل بهزیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خانواده بهزیستی استان شامل 75 هزار و 957 معلول تحت پوشش، 41 هزار و 727 افراد دارای پرونده اجتماعی، 75 هزار و 709 مستمری بگیر، 834 پرسنل و 160 هزار نفر (90 هزار خانواده) بیمه مددجویی است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت‌های امور اجتماعی در حوزه شبه خانواده، گفت: این دفتر به مراقبت از کودکان زیر 18 سال می‌پردازد که موقتا یا دائم از سرپرستی والدین محروم شده‌ و با نامه مراجع قضایی بهزیستی سپرده شده‌اند.

رکورد تلفات جانی ناشی از ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی شکسته شدگزارش ویدئویی|تکمیل ظرفیت بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های ‌آذربایجان‌شرقی/ روایت بیماران از محل ابتلاوی افزود: 25 خانه کودک و نوجوان، شیرخوارگان و نوباوه‌گان داریم که تنها دو مورد آن دولتی است، 256 کودک مقیم خانه‌ها که برای هر کدام از 650 هزار تومان تا 925 هزار تومان پرداخت می‌کنیم، هزار و 600 فرزندان امدادبگیر از محل اعتبارات سازمان با ماهیانه 650 هزار تومان، 250 مورد بیمه آتیه فرزندان تحت سرپرستی با ماهیانه 30 هزار تومان و 219 مورد توانمندسازی کودکان و نواجوانان با پرداخت سرمایه‌کار وجود دارد.
صحاف از ایجاد سامانه تصمیم جهت واگذاری فرزندخواندگی خبر داد و گفت: زوج‌ها می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کرده و با اولویت‌بندی اقدام به قبول سرپرستی فرزندخوانده ‌کنند.

وی از وجود 570 مهدکودک و مرکز رفاه کودک شهری و 439 مهدکودک روستایی خبر داد و افزود: 31 مهد در مناطق محروم، تجهیز 29 روستا مهد داریم.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با انتقاد از روند رو به رشد سالمندان از پیری جمعیت استان خبر داد و گفت: نرخ رشد کم جمعیتی در استان باعث می‌شود تا در دو دهه آینده با پیری جمعیت مواجه شویم که فرزندی برای مراقبت آنان ندارند.

وی از وجود 400 هزار سالمند در استان خبر داد و اذعان داشت: 12 هزار نفر از این میزان معلولیت داشته و از خدمات بهزیستی بهره می‌برند که برای افراد سالمند  معلول، بی‌سرپرست و بیمار 9 مرکز نگهداری وجود دارد، برخی از سالمندان نیز در خانه‌های خود ویزیت می‌شوند.

انتهای پیام/114/ی

R7887/P/S6,47/CT12 بیشتر بخوانید... انتقاد عضو هیئت رئیسه مجلس از توقف طرح انتقال آب ارس به تبریز/دولت نسبت به رفع دغدغه آب در تبریز اقدام جدی کند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... انتقاد عضو هیئت رئیسه مجلس از توقف طرح انتقال آب ارس به تبریز/دولت نسبت به رفع دغدغه آب در تبریز اقدام جدی کند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ نوبخت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر ماه اجرایی می‌شود / واریز پاداش بازنشستگان قبل از اتمام ماه آینده ۲ موفقیتی دیگر از دانشمندان ایرانی‌ /‌ کیت استخراج ژنوم ویروس ۱۹ ـ Covid‌ به تولید انبوه رسید ۳ گرم‌ترین روز سال خوزستان را تا پایان هفته به تعطیلی کشاند ۴ خبر خوش معاون رئیس‌جمهور/ تامین همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی ۵ گزارش| چشمان ۵۵۰ هزار گلستانی به دستان توانمند قرارگاه خاتم‌‌الانبیاء / سیرآبی مرزنشینان با تکمیل سد "نرماب" ۶ بازدید نوبخت ‌‌از ‌راه‌آهن خرمدره/ افتتاح پروژه دوخطه‌‌ راه‌آهن زنجان ــ قزوین تا پایان سال‌ ۷ سردار آزمون: از پیشنهادات باشگاه‌های اروپایی خبر ندارم/ دلم برای تیم ملی تنگ شده است‌ ۸ رئیس یکی از‌ ادارات شهرستان مرودشت دستگیر شد مهمترین اخبار استانها گزارش| متخصصان قرارگاه سازندگی ‌خاتم‌الانبیاء تشنگی غیزانیه را برطرف می‌کنند‌ / ‌فاز سوم ‌آبرسانی "شهید سلیمانی" ‌اجرا می‌شود نوبخت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر ماه اجرایی می‌شود / واریز پاداش بازنشستگان قبل از اتمام ماه آینده موفقیتی دیگر از دانشمندان ایرانی‌ /‌ کیت استخراج ژنوم ویروس ۱۹ ـ Covid‌ به تولید انبوه رسید سردار آزمون: از پیشنهادات باشگاه‌های اروپایی خبر ندارم/ دلم برای تیم ملی تنگ شده است‌ مهمترین اخبار تسنیم گفتگو با احمد نادری| فشار برای برپایی کنکور به دلیل نفع ۸هزار میلیاردی مافیاست/ اگر از تصمیم وزیر بهداشت تبعیت نشود برخورد می‌کنیم بیانیه مهم حزب الله درباره آنچه در مرز لبنان و فلسطین اشغالی گذشت گفت‌وگوی اختصاصی| نائب رئیس پارلمان لبنان: بیروت محکومیت تعرض به هواپیمای مسافربری را در نهادهای بین‌المللی پی می‌گیرد حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به اطراف روستای «رویسات العلم» در منطقه کفرشوبا روحانی: امروز در بخش اعظمی از محصولات پتروشیمی بی‌نیاز هستیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی پیری جمعیت هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی

 ستاره با اشاره به اینکه سال گذشته همه افراد فوت شده ناشی از حوادث کار در آذربایجان شرقی بودند مرد بودند گفت: از این تعداد ۴۹ نفر به علت سقوط از بلندی، ۲۵ نفر براثر اصابت جسم سخت، ۱۳ نفر بر اثر برق گرفتگی، چهار نفر بر اثر خفگی، چهار نفر به علت غرق شدن و پنج نفر بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان حوادث ناشی از کار نیز در استان هفت درصد افزایش یافت اظهار کرد: در این بازه زمانی یک هزار و ۵۰۱ نفر بر اثر مصدومیت حوادث ناشی از کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۸ نفر زن و بقیه مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در اسفند ماه سال گذشته ۱۰ نفر به علت حادثه کاری فوت کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲ نفر افزایش یافت.

ستاره ادامه داد: در ماه مذکور ۱۱۱ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که پنج نفر از آن‌ها زن بودند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • صنعت دامپروری در آذربایجان شرقی
  • (تصاویر) پشتو قالاسی، قلعه‌ صخره‌ای آذربایجان شرقی
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی
  • ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی
  • آنفلوآنزا عامل یک بیماری همه‌گیر جدید در آینده!
  • زنگ خطری بزرگ برای کاربران تلگرام
  • اشتغالزایی بیش از ۲۴۰۰ مددجوی بهزیستی آذربایجان‌غربی
  • اشتغال‌زایی ۲ هزار و ۴۶۸ مددجوی بهزیستی در آذربایجان‌غربی