Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بهروز اکرمی« عصر روز دوشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک افزود: با توجه به شیوع کرونا در استان مرکزی و کشور، برنامه‌های فرهنگی مربوط به  قبل از شیوع بیماری کووید ۱۹ در جامعه قابل اجرا نبوده و نیاز است با انجام کار کارشناسی برنامه‌های فرهنگی و اقتصادی متناسب با وضعیت کنونی جامعه  اجرا شود.

وی ادامه داد: همدردی و کمک به مشاغل و افرادی که بر اثر شیوع بیماری کرونا به آنها آسیب وارد شده از جمله اقداماتی است که ایجاد شادی و نشاط را در جامعه به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، همراهی و همکاری مردم با مسئولان را از جمله مهمترین عوامل کنترل موج نخست شیوع کرونا در این استان عنوان کرد و گفت: همکاری و همراهی مردم در اجرای تصمیمات ستاد کرونای این استان موحب شد، موج نخست این بیماری در مدت ۲ ماه در استان کنترل شود.

اکرمی ادامه داد: همکاری مردم با مسئولان و بخش درمان استان مرکزی موجب شد، زمانی که بیشتر استان‌ها در مرحله هشدار و قرمز قرار داشتند این استان با کمتر مشکل مواجه باشد.

وی برنامه ریزی برای برگزاری آیین‌های مذهبی محرم و صفر در استان مرکزی را از جمله اقدامات مسئولان این استان عنوان کرد و گفت: تمامی ادیان و مذاهب کشور ارزش ویژه‌ای برای امام حسین(ره) قائل هستند و باید با انجام کارکارشناسی زمینه برگزاری مراسمات و بزرگداشت این امام همام در استان فراهم شود.

فرماندار شهرستان اراک نیز در این نشست گفت: نشاط و امید نقش مهمی در افزایش سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های واگیردار به همراه دارد.

«حسین بختیاری» فضای مجازی را از جمله محیط‌های مناسب برای ایجاد شادی و نشاط در جامعه عنوان کرد و افزود: نیاز است کارشناسان با تهیه تولیدات مناسب زمینه افزایش شادی و نشاط در جامعه را فراهم کنند.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک بیش از ۹۵ درصد جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از یک فرد به فرد دیگر را به همراه داشته و برای استفاده از آن و جلوگیری از شیوع این ویروس در جامعه نیاز است مجازات‌هایی برای افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را در جامعه رعایت نمی کنند، در نظر گرفته شود.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: تصمیماتی در ستاد کرونای استان مرکزی برای کسبه گرفته‌شده که تاکنون هیچ یک از آنها اجرایی نشده است.

«جعفر محصولی» افزود: شیوع کرونا در کشور و استان مرکزی صدمات بسیاری را برای مردم به همراه داشته که نیاز است تصمیمات مناسب برای رفع این مشکلات توسط مسئولان اتخاذ شود.

عضو دیگر شورای اسلامی کلانشهر اراک در این نشست زباله‌های عفونی را از جمله مشکلات این شهر عنوان کرد و گفت: قراردادی توسط شورای اسلامی و شهرداری این شهر با یک شرکت دانش بنیان برای جمع آوری این زباله‌های منعقد شد که این اقدامات در زمان مقرر انجام نشده‌است.

«کاوه فلک افلاکی» افزود: این شرکت بدون برخورداری از دستگاه بی خطرسازی زباله‌های عفونی اقدام به عقد قرارداد با پزشکان شهرستان اراک کرده که نیاز است قبل از اینکه این مشکل به معضل تبدیل شود، هشدارهای لازم به این شرکت شود.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: شیوع کرونا در کشور موجب شد بسیاری از ناکار آمدی‌ها به گردن این بیماری انداخته شود.

«سعید نادری» افزود: اکنون دلار ۲۵۰ هزار ریالی و کوچک شدن سفره‌های مردم خطرناک‌تر از کرونا بوده و نیاز است اقدامات لازم در این خصوص از سوی مسئولان انجام شود.

وی ادامه داد: افزایش قیمت‌ها اکنون فشارها و مشکلات بسیاری را برای مردم به همراه داشته و انجام اقدام اساسی برای رفع این مشکل، افزایش نشاط و شادی را در جامعه به همراه دارد.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک در این نشست با یادآوری صورت جلسه معاونت هماهنگی استانداری مرکزی برای واگذاری زمین ۲۴ هکتاری شهرداری این شهر به اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: واگذاری این زمین بدون مصوبه شورای اسلامی این شهر خلاف قانون بوده و این واگذاری باید بر اساس مصوبه شورای اسلامی انجام شود.

«حامد آجرلو» افزود: شهرداری اراک این زمین را به جهاد سازندگی سپاه واگذار کرده و مابه ازای آن مجتمع صدف را گرفته و واگذاری آن به اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی نیازمند استرداد این مجتمع است.

شهردار اراک نیز در این نشست گفت: طرح صدف تاکنون تحویل شهرداری این شهر نشده و قرارداد واگذاری زمین ۲۴ هکتاری در برابر دریافت طرح صدف منعقد نشده‌است.

«محمدکریم شفیعی» افزود: ۲۰ هزار متر مربع از این زمین زیر سطح مسکونی است که این مهم ارزش افزوده بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال برای شهرداری این شهرستان به همراه دارد که این ارزش افزوده چهار تا پنج برابر طرح صدف درآمد برای این شهرداری به همراه دارد.

۶۵۰ هزار نفر در کلانشهر اراک ساکن هستند.

برچسب‌ها استان مرکزی استانداری مرکزی مدیریت شهری شهرداری اراک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی استانداری مرکزی مدیریت شهری شهرداری اراک استان مرکزی استانداری مرکزی مدیریت شهری شهرداری اراک شورای اسلامی کلانشهر اراک شهرداری این شهر شیوع کرونا استان مرکزی شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است

حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اهمیت اجرای طرح حجاب و عفاف در جامعه افزود: اجرای طرح نور که توسط نیروهای پرتلاش امنیت اخلاقی در جامعه در حال اجراست، یک مطالبه عمومی است که نیازمند توجه همه مسئولین در این مساله است.

حجت الاسلام شریف تبار با تقدیر از تلاش‌های نیروی انتظامی در برقراری امنیت اخلاقی در جامعه ادامه داد: توجه به امر عفاف وحجاب وصیانت از آن یعنی توجه به امنیت عاطفی کانون خانواده و امروز یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها برای همین مسئله است.

وی با اشاره به طرح نمادین زنجیره انسانی در سواحل مازندران به پاس طرح عملیاتی وعده صادق سپاه پاسداران و همچنین طرح نور اشاره کرد و خاطر نشان کرد: حجاب و عفاف در هر جامعه‌ای به ایجاد سلامت اجتماعی و فرهنگی و آرامش و امنیت اخلاقی در جامعه کمک می‌کند و جامعه اسلامی باید در این مورد سرآمد باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به وجود برخی ناهنجاری‌های حوزه حجاب و عفاف اشاره و بیان داشت: گروه معدودی در جامعه اسلامی ایران از روی جهالت، ناآگاهی و یا با سازماندهی برخی عناصر خودفروخته به این فریضه مهم حمله کرده و به دنبال احیای مجدد فرهنگ بی بندو باری زمان پهلوی در جامعه تلاش می‌کنند ولی بدانند جامعه ایران اسلامی و ملت مؤمن و حتی برخی از بانوانی که حجاب کامل ندارند، در مقابل این جماعت قلیل کوتاه نمی آیند و همراهی نخواهند کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی منشأ حجاب و عفاف را از صفات انسانی برشمرد و افزود: حجاب و عفاف نه فقط در دین مبین اسلام بلکه در همه ادیان الهی مورد تاکید است و حافظ امنیت روانی و اخلاقی و باعث ثبات خانواده‌ها است.

کد خبر 6081792

دیگر خبرها

  • سپاه و ارتش، دو بال مقتدر کشور
  • برنامه‌های ویژه‌ای برای نشاط اجتماعی بانوان قزوین داریم
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد هجدهمین دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ است/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان