Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آرش امامی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سهم این استان از صادرات فرش و سایر کفپوش‌ها هم ۸ درصد است که بیشترین صادرات به کشورهای عراق، چین، افغانستان، امارات و پاکستان انجام می‌شود.

وی با اشاره به ارزش صادرات استان به سایر کشورها اضافه کرد: حجم صادرات سال گذشته این استان به عراق ۶۳۰ میلیون دلار، چین ۳۵۶ میلیون دلار، افغانستان ۲۸۶ میلیون دلار، امارات متحده عربی ۲۱۴ میلیون دلار و پاکستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیسیون صنایع و تجارت اتاق بازرگانی اصفهان افزود: میزان صادرات سال گذشته استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۵ درصد رشد پیدا کرده و به هفت میلیون و ۴۱۵ هزار تُن رسیده است.

وی با بیان اینکه سال ۹۷ بیش از ۲ میلیارد و ۶۶۳ میلیون دلار صادرات از استان اصفهان انجام شد، اضافه کرد: صادرات سال گذشته این استان به ۹۸ کشور جهان به ۲ میلیارد و ۶۳۹ میلیون دلار رسید.

امامی بیان کرد: یک هزار و ۲۵۵ قلم کالا از استان اصفهان به ۹۸ کشور جهان صادر می‌شود که مهمترین این محصولات شامل چُدن، آهن و فولاد و مصنوعات فلزی است.

به گفته وی، چُدن، آهن و فولاد و  مصنوعات فلزی با یک میلیارد و ۲۸۴ میلیون دلار بیش از نیمی از صادرات این استان را به خود اختصاص داده است.

دبیر کمیسیون صنایع و تجارت اتاق بازرگانی اصفهان خاطرنشان کرد: صادرات فرآورده‌های نفتی با ارزش ۵۱۶ میلیون دلار سهم ۲۰ درصدی و محصولات شیمی آلی به ارزش ۳۱۹ میلیون و ۴۸۶ هزار دلار سهم ۵ درصدی از صادرات اصفهان را به خود اختصاص داده است.

سال گذشته ۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون دلار کالا از اصفهان به کشورهای دیگر صادر شد و این استان از این نظر بین دیگر استان‌های کشور در رتبه پنجم قرار گرفت و با برنامه‌ریزی و هماهنگی بیشتر می‌توان به رتبه‌های بالاتر نیز دست یافت.

افزایش صادرات در استان اصفهان با هماهنگی و همدلی بیشتر محقق خواهد شد و در این زمینه مشارکت افزون‌تر دستگاه‌های مرتبط بویژه اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی اصفهان ضروری است.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران توسعه صادرات اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران توسعه صادرات اصفهان اتاق بازرگانی ایران توسعه صادرات اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون مشخص شد

براساس نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) هفت برنامه از ده برنامه پرمخاطب رسانه ملی متعلق به شبکه سه است. ۶۹.۲ درصد از مردم ایران، مخاطب رسانه ملی هستند و شبکه سه سیما نیز با ۴۰.۸ درصد، پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون شد.

به گزارش ایسپا، در خصوص میزان تماشای تلویزیون، ۶۹.۲ درصد از ایرانیان، برنامه‌های رسانه ملی را تماشا می‌کنند و بعد از شبکه سه شبکه آی‌فیلم با ۳۵.۲ و شبکه یک با ۲۱ درصد در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

همچنین هفت برنامه از ده برنامه پرمخاطب رسانه ملی شامل مردان آهنین، محفل، شب‌خوش، فوتبال‌برتر، پانتولیگ، معرکه و ماه من متعلق به شبکه سه سیما است.

دیگر خبرها

  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون مشخص شد
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته