Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه مشترک نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با سرپرست وزارت‌ صمت برای بررسی علل گرانی سیمان و مصالح ساختمانی برگزار شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزای تسنیم، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست با مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت  که برای بررسی علل گرانی سیمان و مصالح ساختمانی برگزار شد، بابت افزایش قیمت های خارج از عرف مصالح ساختمانی (سیمان و فولاد) از تیم اقتصادی و صنعتی دولت خواست تا برای ساماندهی قیمت ها در این حوزه تصمیم گیری کند

وی افزود: مجلس آماده است تا با همکاری با دولت به تنظیم بازار در این حوزه اقدامات مؤثر را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین در پایان این جلسه ن،یکزاد گفت: سیمان و فولاد دو مولفه مهم و اصلی صنعت ساختمان است و واقعیت قضیه این است که قیمت گذاری در این حوزه رها شده است و در چند جلسه ای که با آقای خیابانی داشتیم ،با یک کار کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که سیمان هر تن با احتساب ارزش افروده و حمل و نقل 290 هزار تومان  باشد که بدون احتساب دو مولغه اررش افزوده و حمل و نقل 220 هزار تومان است و سیمان پاکتی 13/500  تومان در محل تولید باشد و در بازار ازاد 17/500 تومان باشد و از دولت انتظار می رود که بازار را کنترل کند.

نیکزاد تاکید کرد: در مورد قیمت ورق فولادی با بیان آقای خیابانی قرار براین شد که قیمت بر اساس قیمت جهانی ضرب در ارز نیمایی باشد که با این احتساب 8/500 تومان هر کیلو باید باشد که با این کار ثباتی در بازار به وجود بیاید و امور عمرانی فعال گردد زیرا در غیر این صورت مردم هستند که بیش از پیش ضرر می کنند. 

براساس این گزارش،  مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت در این جلسه گفت :دولت مصمم است که با همکاری مجلس به ساماندهی بازار اقدام کند.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت صنعت و معدن نمایندگان مجلس مجلس قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط وزارت صنعت و معدن نمایندگان مجلس مجلس پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ سخنگوی دولت به کرونا مبتلا شد ۲ اختصاصی| گفتگو با عضو دربار پهلوی: چرا دولت آمریکا اجازه تکمیل درمان به محمدرضا پهلوی نداد؟ ۳ گفتگو با احمد نادری| فشار برای برپایی کنکور به دلیل نفع ۸هزار میلیاردی مافیاست/ اگر از تصمیم وزیر بهداشت تبعیت نشود برخورد می‌کنیم+فیلم ۴ بیانیه سپاه| دربرابر پروژه نفوذ دشمنان باید هوشیار بود/ منافقین پیاده نظام رژیم صهیونیستی هستند ۵ طرح جدید نمایندگان مجلس برای بهبود پرداخت یارانه‌های نقدی ۶ داوطلبین کنکور دکتری و سردرگمی بر سر محل آزمون/ تهران بیاییم جایی برای ماندن نداریم! ۷ اعطای وام خود اشتغالی۵۰ میلیونی به فرزندان بازنشستگان نیروهای مسلح ۸ گزارش| ورود ویژه دستگاه قضا به حیاط خلوت کاخ‌نشینان/ لواسان؛ نماد شکل‌گیری طبقه مسئولان نوکیسه مهمترین اخبار سیاسی گفتگو با احمد نادری| فشار برای برپایی کنکور به دلیل نفع ۸هزار میلیاردی مافیاست/ اگر از تصمیم وزیر بهداشت تبعیت نشود برخورد می‌کنیم+فیلم گزارش تسنیم|‌بهره‌گیری از الگوی موفق شب‌های قدر در محرم/ برپایی عزاداری با رعایت دستورات بهداشتی کدخدایی رئیس پژوهشکده شورای نگهبان شد درباره نامه احمدی‌نژاد به بن‌سلمان/ افزایش دوز رادیکالیسم با عرض ادب به جلاد! مهمترین اخبار تسنیم گفتگو با احمد نادری| فشار برای برپایی کنکور به دلیل نفع ۸هزار میلیاردی مافیاست/ اگر از تصمیم وزیر بهداشت تبعیت نشود برخورد می‌کنیم+فیلم بیانیه مهم حزب الله درباره آنچه در مرز لبنان و فلسطین اشغالی گذشت درباره نامه احمدی‌نژاد به بن‌سلمان/ افزایش دوز رادیکالیسم با عرض ادب به جلاد! گفت‌وگوی اختصاصی| نائب رئیس پارلمان لبنان: بیروت محکومیت تعرض به هواپیمای مسافربری را در نهادهای بین‌المللی پی می‌گیرد حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطق مرزی لبنان با فلسطین اشغالی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت صنعت و معدن نمایندگان مجلس مجلس وزارت صنعت و معدن نمایندگان مجلس مجلس مصالح ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون بهداشت درباره کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی در تذکری گفت: موضوع دارو تاکنون ۴ مرتبه در جلسه نظارتی مجلس مورد بررسی قرار گرفته، اما تاکنون مشکل مردم در حوزه کمبود و گرانی دارو حل نشده است. آخرین جلسه نظارتی در این خصوص در ۱۹ دی ماه سال گذشته بود که رئیس مجلس به وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی فرصت دو ماهه ای برای اصلاح این وضعیت داد.   نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس در ادامه با اشاره به دو اتفاقی که قرار بود در حوزه دارو رخ دهد، عنوان کرد: بنا بود ۷۰ درصد هزینه دارو را بیمه‌ها و ۳۰ درصد آن را مردم پرداخت کنند، اما در حال حاضر این هزینه بین بیمه و مردم نصف شده است.   وی افزود: از سوی دیگر بیش از وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی مسئول این قضیه بودند به نحوی که بانک مرکزی باید به موقع منابع ارزی را تأمین می‌کرد که این اتفاق صورت نگرفت و به جای آن شاهد ارزپاشی برای سفر‌های خارجی و افزایش ۵۰۰ دلار به هزار دلار بودیم.   عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه نیز تاکنون ۷۰ هزار میلیارد تومان طلب داروسازان و داروفروشان را نداده است، همچنین سازمان تأمین اجتماعی نیز هزینه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی را پرداخت نکرده؛ این در حالی است که مجلس شورای اسلامی حکیمانه و به صورت مقبول این موضوع را دنبال کرده است.   محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر با بیان اینکه بعد از بررسی‌ها و جلسات برگزار شده درخصوص دارو، شخص بنده نیز جلسه جداگانه‌ای با بانک مرکزی و وزارت بهداشت داشتم، گفت: بر اساس گزارش جمع‌بندی نظارتی کمیسیون بهداشت از این جلسه، سه دستگاه سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت بهداشت در این خصوص مسئول هستند.   رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه قطعا بانک مرکزی در واگذاری ارز در اواخر بهار و ابتدای تابستان تأخیر داشته است، یادآور شد: این موضوع اشکالاتی را در توزیع دارو به وجود آورد که البته در پایان سال ۱۴۰۲ توانست به تعهدات خود عمل کند، اما به هر حال تأخیر داشت.   وی افزود: موضوع کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی در این جلسه بر اساس ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس به رأی گذاشته می‌شود تا مجلس تشخیص خود را درباره آن اعلام کند، اما به هرحال موضوعات دیگر در حوزه ارزی و بودجه را پیگیری خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • جنجال فراخوان ایتایی تجمع خیابانی برای حجاب | حجاب محور اختلاف نظر شده است؟
  • تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • نارضایتی از عملکرد وزارت کار و تأمین اجتماعی: کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده‌اند!
  • نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد