Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم فوتبال استقلال که در هفته‌های اخیر نوسان زیادی در کسب نتیجه داشته است، در یکی از بازی‌های خوب و هوشمندانه خود برابر پارس جنوبی به برتری رسید و به جهش چند پله‌ای در جدول داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، دیدار تیم‌های فوتبال پارس جنوبی و استقلال که معوقه هفته بیست و سوم لیگ برتر بود، از ساعت ۲۰:۳۰ امروز دوشنبه در شهر جم آغاز شد که این بازی با برتری ۲ بر صفر شاگردان فرهاد مجیدی به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی کریمی در دقیقه ۲۵ و شیخ دیاباته در دقیقه ۶۲ برای استقلال گل زدند.

این دیدار در شرایطی آغاز شد که آبی پوشان برای حفظ شانس کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا به پیروزی نیاز داشتند و پارس جنوبی هم برای فرار از انتهای جدول و فاصله گرفتن با منطقه خطر به سه امتیاز دیدار خانگی نیاز داشت.

در بیست دقیقه ابتدایی بازی دو تیم به ارزیابی یکدیگر پرداختند و موقعیت خطرناکی روی دروازه‌ها شکل نگرفت اما در دقیقه ۲۵ همکاری خوبی دیاباته و علی کریمی گل نخست آبی پوشان را به همراه داشت. در این صحنه دیاباته توپی را نزدیک به خط محوطه جریمه مقابل پای علی کریمی انداخت که این بازیکن با شوتی محکم با پای چپ دروازه محسن فروزان را باز کرد.

استقلال که در دقایق منتهی به گل نبض بازی را در اختیار گرفته بود، پس از به ثمر رساندن گل هم همین شرایط را حفظ کرد و با بازیگردانی خوب هافبک‌هایش در میانه میدان اجازه نزدیک شدن تیم میزبان به دروازه حسینی را نداد.

در دقایق پایانی نیمه اول تیم پارس جنوبی تلاش کرد با نزدیک شدن به دروازه استقلال گل خورده را جبران کند اما استقلالی‌ها با نمایشی کم اشتباه این فرصت را از میزبان گرفتند که خطر جدی را روی دروازه ایجاد کند تا نیمه اول با برتری یک بر صفر آبی پوشان به پایان برسد.

نیمه دوم هم با برتری استقلال همراه بود و هر چند پارس جنوبی تلاش می‌کرد تا به دروازه حریف نزدیک شود و گل خورده را جبران کند اما این استقلال بود که به لطف داشتن بازیکن سمج و قلدری به نام شیخ دیاباته در دقیقه ۶۲ موفق شد گل دوم را روی اشتباه مدافع پارس به ثمر برساند.

پس از این گل بازهم میزبان تلاش زیادی کرد تا دروازه تیم تهرانی را با خطر مواجه کند. ثمره این فشارها در دقیقه ۷۹ خطایی بود که درون محوطه جریمه روی بازیکن پارس صورت گرفت تا جمی ها به یک پنالتی برسند اما محمد نوری کاپیتان این تیم که دقایقی قبل وارد زمین شده بود توپ را به بالای دروازه زد.

دو دقیقه بعد از این پنالتی تیم پارس جنوبی این فرصت را داشت که توسط رضا خالقی فر تازه نفس به گل برسد اما ضربه فنی او از بالای سر حسینی هم رد شد اما از کناره تیر دروازه عبور کرد تا زردپوشان این دیدار به گل نرسند. این توپ در رفت و برگشت پشت محوطه جریمه پارس به ارسلان مطهری رسید که ضربه این بازیکن به تیر عمودی دروازه برخورد کرد.

استقلالی‌ها که در این دیدار موقعیت‌های خوبی را برای گلزنی داشتند در دقیقه ۸۳ صاحب یک موقعیت عالی دیگر برای گلزنی شدند اما توپ قایدی را فروزان از محوطه شش قدم برگشت داد و ضربه ارسلان مطهری هم به تیر افقی دروازه برخورد کرد و به زمین برگشت که میلیچ با شوتی محکم توپ را به بیرون زد.

در دقیقه ۹۳ این دیدار فریبرز مرادی بازیکن تیم پارس با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد.

تیم فوتبال استقلال با این پیروزی ۴۵ امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به رقیبان بالانشین، در رده دوم قرار گرفت تا شانس خود برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را افزایش دهد. پارس جنوبی هم ۲۵ امتیازی باقی ماند و باید منتظر دیدارهای باقی مانده لیگ برتر ماندن در لیگ برتر باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال استقلال شیخ دیاباته پارس جنوبی جم پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۲۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذوب آهن 2 - 0 آلومینیوم: فولاد‌شهر رنگ برد را دید!

به گزارش ورزش سه، دیدار تیم‌های ذوب آهن و آلومینیوم اراک در هفته بیست و چهارم لیگ برتر با برتری تیم میزبان در فولاد شهر به پایان رسید و شاگردان محمد ربیعی با نتیجه دو بر صفر پیروز از میدان خارج شدند.

نیمه اول این مسابقه با نبرد تاکتیکی دو تیم همراه بود و ذوب آهن برتری نسبی نسبت به آلومینیوم داشت اما درخشش احمد گوهری مانع گلزنی تیم میزبان شد و بازی با نتیجه صفر بر صفر در نیمه نخست به پایان رسید.

در نیمه دوم هم بازی به شکل چشم‌گیری به سود هیچکدام از دو تیم نبود اما بازهم این تیم میزبان بود که موقعیت های بیشتری ایجاد می‌کرد و درخشش گلر آلومینیوم مانع گلزنی آنها می‌شد تا اینکه در وقت های اضافه مسابقه فردین یوسفی گل اول ذوب آهن را به ثمر رساند، چند دقیقه بعد روی ضدحمله سریع و فضای خوبی که ایجاد شده محمدجواد محمدی گل دوم ذوب آهن را به ثمر رساند.

ذوب آهن با پیروزی که مقابل آلومینیوم اراک به دست آورد پس از مدت‌ها در یک بازی خانگی پیروز از میدان خارج شد و تا حدود زیادی از بحران فاصله گرفت.

تاریخ و مکان برگزاری: لیگ برتر ایران ‎1402-1403 | هفته: 24 
استادیوم فولادشهر
داور: سعید رحیمی‌مقدم؛ کمک‌ها: حسن انتظاری، امید افخمی و شاهین یزدانی؛ ناظر: حیدر شکور

ترکیب ذوب‌آهن:
پارسا جعفری، محمدقریشی، فریبرز گرامی، امیرحسین جدی، گریگول چابرادزه، علی مصلح، امید لطیفی، مهرداد رضایی، کمال کامیابی‌نیا، محمدحسین اسلامی(62-محسن آذرباد)، مجید علیاری.
سرمربی: محمد ربیعی

ترکیب آلومینیوم اراک:
احمد گوهری، مهران موسوی، میلاد بدرقه، احسان قهاری، امیر نوری، یونس اکبرپور، عارف حاجی‌عیدی، محمدامین کاظمیان، محمدمهدی لطفی، مهدی لیموچی، احسان قهاری.
سرمربی: مجتبی حسینی
امیر نوری('4)

شرح گل:

دقیقه 2+90 - فردین یوسفی ( ذوب آهن 1 - 0 آلومینیوم ) : هافبک جوان ذوب آهن در داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و با چرخش ناگهانی و ضربه فنی دروازه احمد گوهری را باز کرد

ویدئو: 330624

دقیقه 8+90 - محمدجواد محمدی ( ذوب آهن 2 - 0 آلومینیوم) : حرکت سریع محمدی از میان میدان با پا به توپ او همراه شد و پس از نفوذ به محوطه جریمه و ضربه دقیق و محکم دروازه آلومینیوم باز شد.

ویدئو: 330625

لحظات حساس:

دقیقه 11: مدافع ذوب آهن با حرکت پا به توپ تا نزدیکی محوطه جریمه آلومینیوم پیش آمد اما در خلق موقعیت موفق نبود.

دقیقه 20: ارسال روی دروازه آلومینیوم با ضربه سر علیاری همراه شد و احمد گوهری با سوپر واکنش مانع گلزنی شد.

دقیقه 33: ضربه  زاویه بسته مهرداد رضایی بازهم با واکنش خوب احمد گوهری راه به جایی پیدا نکرد.

دقیقه 36: چرخش ناگهانی و ضربه فوق‌العاده لیموچی از داخل محوطه به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

دقیقه 48: ضربه لطیفی با فاصله کم از کنار دروازه آلومینیوم به بیرون رفت.

دقیقه 76: ضربه مجید علیاری بازهم با واکنش خوب احمد گوهری راه به جایی پیدا نکرد.

حواشی:

بهرور نوروزی‌فرد مدافع مصدوم آلومینیوم پس از مدت‌ها دوری روی نیمکت این تیم حضور دارد.

هواداران ذوب آهن در ابتدای مسابقه به شدت بازیکنان این تیم را حمایت می‌کنند.

مربی تیم ذوب آهن به دلیل اعتراض شدید به داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دیگر خبرها

  • گریه‌های شدید مشتریان پژو پارس بعد از دو برابر شدن قیمت + ویدئو
  • شکست مطلق؛ در خصوص ستاره خاموش،‌حق با نکونام بود!
  • یک استقلالی آب پاکی را روی دست خطیر ریخت | افسوس برای جدایی هایی که نزدیک است
  • استقلال و پرسپولیس رسما فروخته شدند ؛ مالکان جدید سرخابی ها را بشناسید
  • ادامه دومینوی پیروزی سرخابی‌ها و انتقام سپاهان از انزلی‌چی‌ها
  • صعود منچستریونایتد با طعم آبروریزی
  • روانخواه: پارس جنوبی دیگر متعلق به تهران نیست!
  • روانخواه پیشنهاد استقلال را تایید کرد
  • برد ارزشمند سپاهان و ذوب آهن برابر ملوان و آلومینیوم
  • ذوب آهن 2 - 0 آلومینیوم: فولاد‌شهر رنگ برد را دید!