Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:14:53 GMT

صادرات ۴۰ تن محصولات باغی از سوادکوه‌شمالی

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۳۴۲۰

صادرات ۴۰ تن محصولات باغی از سوادکوه‌شمالی

ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی گفت: امسال ۴۰ تن محصولات باغی از این شهرستان به کشورهای همجوار صادر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، قاسم حکمت‌شعار اظهار کرد: امسال ۴۰ تن محصولات باغی شهرستان سوادکوه شمالی به خارج از کشور صادر شد که عمده این محصولات باغی شامل ۱۷ تن شلیل به کشور روسیه و ۲۳ تن پرتقال والنسیا به کشور عراق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه‌شمالی با اشاره به این مطلب که زنجیره تولید بدون صادرات تکمیل نخواهد شد و باید از این فرصت برای بهینه‌سازی تولید و بسته‌بندی استفاده شود ادامه داد: صادرکنندگان محصولات باغی باید با ارسال محصولات سالم در بسته‌بندی مناسب، کسب اعتبار کرده و ضمن نفوذ در بازار صادرات ارزش اقتصادی مرکبات و سایر محصولات باغی را حفظ کنند.

حکمت‌شعار با اشاره به افزایش قیمت ارز و تقاضاهای کشورهای خارجی برای مرکبات و ترغیب صادرکنندگان جهت ارسال این محصولات گفت: سوادکوه‌شمالی با دارا بودن یک هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی باغی دارای ظرفیت مناسبی برای صادرات است که آموزش نحوه سورت و بسته‌بندی، ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت به سورتینگ‌داران و صادرکنندگان مرکبات و هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله حمایت‌های بخش کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی  شهرستان سوادکوه شمالی با اشاره به درآمد رضایت‌بخش صادرات گفت: پیش‌بینی می‌شود سال آینده شاهد افزایش چندین برابری صادرات محصولات کشاورزی به ویژه مرکبات به کشورهای دیگر باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صادرات محصولات باغی شهرستان سوادکوه سوادکوه شمالی محصولات باغی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۳۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اکیپ‌های برداشت محصولات در مناطق مختلف فعال هستند، گفت: کارشناسان سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی روزانه اقدام به بازدید از کمباین‌های مشغول برداشت محصولات پاییزه می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: اکیپ‌های برداشت در حین بازدید از مزارع و کمباین‌ها توصیه‌های لازم در خصوص تنظیمات کمباین و منع آتش زدن بقایا و کاه و کلش مزارع نیز به کشاورزان منطقه صورت می‌گیرد.

توکلی افزود، در حین برداشت عملکرد مزارع توسط کارشناسان ارزیابی می‌شوند.

کد خبر 6087140

دیگر خبرها

  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود