Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیکن سابق تیم‌ملی بسکتبال گفت: بسکتبال بانوان در چند سال اخیر همواره مورد حمایت وزارت‌ ورزش و جوانان بوده است.

گلاره کاکاوندپور، بازیکن سابق تیم‌ ملی بسکتبال، درباره عملکرد ورزش بانوان در چند سال اخیر در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا عنوان کرد: اگر کلیت ورزش بانوان را از نظر مدال‌آوری و سایر سطوح در نظر بگیریم طبیعتا رشد و پیشرفت را در آن شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما بارها در سال‌های گذشته درخشش ورزشکاران زن را در میادین مختلف بین‌المللی دیدیم و به آن افتخار هم کردیم. اما اگر بخواهم ویژه‌تر صحبت کنم باید بگویم در مدت اخیر بسکتبال بانوان عملکرد فوق‌العاده‌ای را داشته است.

او اضافه کرد: پس از پیگیری‌هایی که از سوی فدراسیون بسکتبال و شخص وزیر ورزش و جوانان صورت گرفت خوشبختانه پس از چندین دهه محدودیت، بالاخره فیبا مجاب شد مجوز حضور با حجاب اسلامی برای بانوان ایران و سایر کشورهای اسلامی را صادر کند. این اتفاق واقعا برای جامعه بسکتبال خوشایند و قابل تقدیر بود. البته بسکتبالیست‌های ما هم از این فرصت به خوبی استفاده کردند و با درخشش‌ در رقابت‌های بین‌المللی ثابت کردند شایسته این حمایت‌ها هستند چون توانایی کامل را دارند.

رئیس دپارتمان بسکتبال سه به سه گفت: ما در بخش سه نفره حتی تا پای کسب سهمیه المپیک رفتیم که اگر کرونا باعث لغو مسابقات نمی‌شد شاید یک تاریخ‌سازی جدید را به رقم زده و افتخاری بزرگ برای کشورمان به ارمغان می‌آوردیم. همه این موارد را اگر کنار هم بگذاریم بسکتبال بانوان در چند سال اخیر رشد داشته اما همچنان نیازمند حمایت است تا به جایگاهی واقعی خود دست یابد.

کاکاوند‌پور در پایان بیان کرد: ما در حال حاضر در حوزه بانوان مدیران فعالی داریم که به خوبی به ورزش ایران خدمت می‌کنند. بنابراین می‌توانم بگویم توجه به بانوان همیشه بوده اما صرفا توجه داشتن کافی نیست و مهم این است نگاه جنسیتی را کنار بگذاریم و بر اساس شایستگی افراد به آنها پست و مقام بدهیم. 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بسکتبال بانوان در چند سال اخیر بسکتبال بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: از میزبانی هندبال ایران حمایت می‌کنیم

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال، در نشستی صمیمانه با وزیر ورزش و جوانان دیدار و گفت‌وگو کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا پاکدل در این دیدار که شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش نیز حضور داشت، از تلاش‌های‌ شبانه‌روزی وزیر ورزش و جوانان در راستای اعتلای ورزش کشور قدردانی کرده و با اشاره به رابطه صمیمانه وی با روسای فدراسیون‌های ورزشی و کارشناسان خبره ورزش کشور، گفت: با توجه به اینکه حضرتعالی کارشناس خبره، باتجربه و با دانش در ورزش کشور هستید، همواره پاسخگوی فدراسیون‌ها و پیگیر مشکلات آنها بوده‌اید که این امر جای قدردانی دارد. 

رئیس فدراسیون هندبال در ادامه با اشاره به اخذ میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا که شهریور ماه سال جاری در شیراز برگزار خواهد شد، در خصوص تلاش برای اخذ میزبانی رویدادهای آتی دیگر گزارش مبسوطی به وزیر ورزش ارائه داد. 

پاکدل با ارائه گزارشی از اهم فعالیت‌های فدراسیون هندبال در سال 1403، ادامه داد: یکی از معضلات هندبال عدم برخورداری از کمپ تیم‌های ملی است که این امر می‌تواند در راستای آماده‌سازی تیم‌های ملی هندبال برای حضور در رویدادهای جهانی و بین‌المللی خلل جدی وارد کند. 

وزیر ورزش و جوانان نیز ضمن تشکر از فعالیت‌های پاکدل در فدراسیون هندبال، آینده هندبال را درخشان توصیف کرد و با تمجید از اخذ میزبانی دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا، این رویداد را امری مفید برای ورزش کشور دانست و اعلام کرد حمایت‌های لازم از این میزبانی صورت خواهد پذیرفت.

کیومرث هاشمی همچنین با اشاره به عدم برخورداری هندبال از کمپ تیم‌های ملی قول مساعد داد این مشکل مرتفع شود و دستورات لازم در این خصوص را به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی صادر کرد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هاشمی: از میزبانی هندبال ایران حمایت می‌کنیم
  • دیدار فرامرز ظلی با وزیر ورزش پس از ترخیص از بیمارستان
  • برخورد سخت در انتظار اماکن و باشگاه های ورزشی مختلط و متخلف در خصوص تصویربرداری و انتشار در فضای مجازی 
  • دیدار چهره به چهره وزیر ورزش و جوانان با ملی‌پوشان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی
  • کیومرث هاشمی: ورزشکاران درک بالایی از شرایط کشور دارند
  • کمیته ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۲ حائز رتبه برتر شد
  • استقلال بدون مشتری روی دست دولت!
  • کمک ۲۴۰ میلیاردی برای «کشتی» در سال المپیک
  • کیومرث هاشمی: استعدادهای برتر بورسیه می‌شوند
  • بودجه وزارت ورزش در لایحه ۱۴۰۳ مشخص شد