Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از ساخت و اختراع ۲ نوع دوچرخه پرطرف‌دار در این مرکز خبر داد.

بابک پردل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل از ساخت و اختراع دو نوع دوچرخه پرطرف‌دار در این مرکز خبر داد و اظهار کرد: واحد فناور کیان، مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل که در سال گذشته خودروی کارتینگ خود را به مرحله تجاری رسانده بود، اکنون موفق به ساخت و اختراع دو نوع دوچرخه پرطرف‌دار جهان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از دوچرخه‌ها صرفاً برای افراد بالای ۳۰ سال طراحی و ساخته شده و مصرف آن در خرید از فروشگاه‌ها و رفتن به محل کار مورد نظر است و شرکت تولیدکننده آن در نظر دارد که نسخه بعدی این دوچرخه را تاشو طراحی کند که به‌راحتی در همه خودروها جا شود.

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل افزود: نمونه مشابه این دوچرخه در کشور چین و با قیمت هزار و ۱۰۰ دلار عرضه می‌‌شود؛ اما قیمت فعلی دوچرخه تولیدشده در این واحد فناور ۳ میلیون تومان است که مزیتی جدی به حساب می‌آید.

پردل درباره دوچرخه دوم نیز بیان کرد: دوچرخه تردمیلی از مشابه آن در کشور ژاپن که خریدار بسیار زیادی دارد، الگوبرداری و بومی‌سازی‌ شده است و مکانیزم بسیار جذابی دارد، به این‌صورت که شما باید روی این دوچرخه قدم بزنید تا موتور الکتریکی آن شروع به حرکت‌دادن دوچرخه کند و هوش مصنوعی این دوچرخه به راننده این پیغام را می‌دهد که اگر قدم نزنید، دوچرخه شما را به مقصد نمی‌رساند.

 

وی اضافه کرد: قیمت تمام‌شده این محصول در شرکت کیان  ۹ میلیون تومان است، در حالی که نمونه خارجی این محصول با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ دلار در فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسد.

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: ۷۰ درصد محصولات و قطعات این دوچرخه‌ها ایرانی و یا دست‌ساز هستند و ۳۰ درصد مابقی شامل لاستیک، تیوب، باتری و موتور الکتریکی است.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دوچرخه اردبیل رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل مرکز رشد دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران صبح امروز با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در واحد علوم و تحقیقات آغاز به کار کرد.

این دوره از مسابقات به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته ملی ربوکاپ ایران، به میزبانی واحد علوم و تحقیقات از امروز (29 فروردین) تا 31 فروردین در کتابخانه دکتر حبیبی این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.

در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران که با شعار «یادگیری؛ آینده روشن» برگزار می شود، بیش از هزار و 800 شرکت کننده در قالب 316 تیم در 24 لیگ دانشجویی و دانش‌آموزی به رقابت خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است دکتر طهرانچی پس از افتتاح هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران، با حضور در سالن رقابت‌ها، از لیگ‌های در حال برگزاری بازدید و با دانشجویان و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این رقابت‌ها گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227465 برچسب‌ها محمدمهدی طهرانچی دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • برپایی نمایشگاه هنری «طوفان‌الأحرار» در دانشگاه آزاد بجنورد
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • آغاز به کار هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • تحویل ۴ باب خانه محرومین در روستای خوجین خلخال
  • راه‌اندازی ۲ آزمایشگاه مرزی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی