Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش آخرین نیوز، وب سایت بخش فارسی شبکه بی‌بی‌سی انگلیس،  مدعی شد 500 نفر از چهره‌های شناخته شده از اهالی فرهنگ و هنر و حقوق‌دانان با امضاء بیانیه‌ای خواستار پایان دادن به بازداشت شارمین میمندی‌نژاد، موسس جمعیت موسوم به امام علی(ع) شدند.

در میان امضاء‌کنندگان بیانیه منتشرشده در بی‌بی‌سی فارسی، نام اصغر فرهادی، کیهان کلهر، بابک احمدی، بهمن فرمان‌آرا، جعفر پناهی، محمد رسول‌اف، عبدالفتاح سلطانی، رخشان بنی‌اعتماد، لیلی گلستان، فاطمه معتمدآریا، سهراب پورناظری، مهناز افشار، تهمینه میلانی و کامران شیردل.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



انتشار چنین بیانیه‌ها و جمع‌آوری و درج امضاءهای جعلی توسط هسته شناخته‌شده‌ای در میان اهالی سینما و تئاتر مسبوق به سابقه است و پیش از این نیز بیانیه ای با امضاهای جعلی هنرمندان پای بیانیه‌ فردی به نام "ارس امیری" متهم امنیتی و رابط هنرمندان با سفارت‌خانه‌های بیگانه منتشر شده است که همان زمان پیگیری مشرق و گفتگو با تعدادی از افرادی که نامشان در بیانیه ذکر شده بود،‌ مشخص شد کمترین اطلاعی از موضوع و بیانیه نداشتند.

در جمع امضاء کنندگانِ مورد ادعای بی‌بی‌سی فارسی، نام کامران شیردل مستندساز برجسته کشورمان هم به چشم می‌خورد. کامران شیردل از جمله فیلمسازان بدون حاشیه و خوشنام است که همواره از حواشی سیاسی پرهیز کرده است. 

بلافاصله پس از انتشار خبر بی‌بی‌سی، با این هنرمند گفت‌وگو کردیم تا صحت و اعتبار امضاهای جمع‌آوری شده توسط یک گروه خاص را بار دیگر راستی آزمایی کنیم.
 


شیردل: نه میمندی نژاد می شناسم نه جمعیت امام علی/ همیشه از این حواشی دور بوده‌ام/ برخی با چنین بیانیه‌هایی می‌خواهند خودشان را مطرح کنند
شیردل در مورد امضاء این بیانیه با ابراز بی‌اطلاعی از موضوع و تعجب از اینکه بی‌بی‌سی فارسی چنین بیانیه‌ای منتشر کرده، به خبرنگار مشرق گفت:
«شارمین میممندی‌نژادی کیست؟ من اصلا این جمعیت را نمی‌شناسم و اسم آن را هم نشنیده‌ام.»

شیردل در ادامه با تکذیب امضاء بیانیه بی‌بی‌سی فارسی، اظهار داشت: من چگونه باید امضای خود را در پای این بیانیه تکذیب کنم؟! من جوان که بودم و به مدرسه می‌رفتم یک آقای میمندی‌نژاد را به یاد می‌آورم که نویسنده بود و تنها میمندی‌نژادی بود که در جوانی می‌شناختم ایشان بود. من هیچ ابایی از تکذیب این امضاء ندارم.

شیردل در ادامه توضیح داد: برخی کسانی که این بیانیه را امضاء کردند مثل کیهان کلهر را دوست دارم و برخی دیگر با امضاء چنین بیانیه‌هایی خودشان را مطرح کنند، بنده همواره از این حواشی دور بوده‌ام. امضاء را باید نشان بدهند. من آدمی نیستم که جا بزنم و من نمی‌دانم قوانینی در ایران هست که بتوانم {از جعل کنندگان امضا} شکایت کنم، آنهم در چنین شرایطی و از این قضیه جا خورده‌ام.

وی گفت: من نه شارمین را می‌شناسم و نه با گروه امام علی (ع) آشنایی هستم، نمی‌دانم چه بگویم. من یک آدمی هستم نصف زندگی‌ام را در رژیم گذشته درگیر بگیر و ببند و توبیخ بودم و منتها فیلم‌هایی که ساخته بودم مربوط به رژیم گذشته بود و کارهایی که کردم را انکار نمی‌کنم اما این آدم را اصلا نمی‌شناسم. شما بنده را می‌شناسید و گذشته بنده را می‌دانید و چون سینمای اجتماعی را دنبال نکرده‌ام من حالم خوب نیست و مدتی است که در خانه بستری هستم.

لازم به ذکر است در زمانی که بی‌بی‌سی فارسی این گزارش را منتشر کرد، یکی از فعالان حوزه موسیقی نیز که نامش محفوظ است در تماس با خبرنگار مشرق، ضمن تکذیب امضاء بیانیه، گفت که در حال مطالعه این بیانیه است و هنوز آنرا امضاء نکرده‌ است. وی تاکید کرد هرگز از توهین‌های رئیس این جمعیت به مقدسات حمایت نخواهم کرد.

در میان اهالی سینما،‌ چند چهره دیگر نیز از چنین بیانیه‌ای ابراز بی‌اطلاعی‌ کردند که نام و صوت گفتگویشان با خبرنگار مشرق محفوظ است که در صورت لزوم منتشر خواهد شد.

منبع: مشرق

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: بی بی سی فارسی چنین بیانیه بیانیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوندای برقی از کانادا سر درآورد

به گزارش قدس آنلاین، یک منبع دولتی کانادایی درباره این پروژه چند میلیارد دلاری به خبرگزاری فرانسه گفت غول خودروسازی ژاپنی هوندا، کارخانه خودروهای الکتریکی را در شرق کانادا افتتاح خواهد کرد.

این منبع اعلام کرد دولت فدرال و همچنین استان انتاریو کانادا که کارخانه در آن ساخته خواهد شد، هر دو مشوق‌های مالی برای این معامله ارائه خواهند کرد. کانادا در سال‌های اخیر خود را به عنوان مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاری خودروهای برقی، تبلیغ مشوق‌های مالیاتی، دسترسی به انرژی‌های تجدیدپذیر و ذخایر معدنی کمیاب خود قرار داده است.

این کارخانه هوندا باتری‌های برقی نیز تولید خواهد کرد و به کارخانه‌های فعلی باتری فولکس‌واگن و استلانتیس می‌پیوندد.

در ژانویه، زمانی که خبر این قرارداد برای اولین‌بار در مطبوعات ژاپن منتشر شد، روزنامه نیکی ارزش آن را ۱۴ میلیارد دلار کانادا تخمین زد که اخیراً توسط مقامات کانادایی تأیید شده است.

دولت جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا یک اعتبار مالیاتی جدید برای کسب‌وکار معرفی کرد که به شرکت‌ها ۱۰ درصد تخفیف در هزینه‌های ساخت‌وساز ساختمان‌های جدید مورد استفاده در بخش‌های کلیدی زنجیره تامین خودروهای برقی اعطا کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، هوندا امیدوار است تا سال ۲۰۴۰ فقط خودروهای بدون آلایندگی را بفروشد و هدفش این است که تا سال ۲۰۵۰ در فعالیت‌های خود از نظر کربن خنثی شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • (ویدئو) جواد خیابانی اشک بازیگران زودیاک را درآورد
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • تمجید AFC از ایران و افغانستان/ ایران زنگ خطر را به صدا درآورد