Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان اینکه یکی از رسالت‌های اصلی منابع طبیعی حفاظت از مراتع است، گفت: اراضی ملی رفع تصرف البرز می‌شود. - اخبار استانها -

حامد فرضی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج در خصوص اشتغال جایگزین برای روستاییان و ساکنین مراتع در استان البرز، اظهار داشت: جهت جلوگیری از ایجاد آسیب به مراتع برای روستاییان اشتغال جایگزین تعریف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان البرز دارای مراتع و ظرفیت‌های زیادی در این راستا است، افزود: در این راستا در حال حاضر قرارداد طرح‌های مرتع داری با پیوست مشاغل جایگزین در استان البرز انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، بیان کرد: از جمله مشاغلی که در مراتع در حال انجام است می‌توان به کشت علوفه برای دام، گیاهان دارویی و همچنین ایجاد بوم‌گردی اشاره کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست: هر محیط‌بان ‌باید از 12 هزار هکتار مرتع محافظت کند‌ / به کمک ‌بسیجیان نیاز داریم106 هکتار از اراضی مرتعی استان مرکزی در آتش سوختعاملان آتش‌سوزی کوه خائیز دستگیر شدند / 40 هکتار جنگل و مرتع در آتش سوخت

فرضی با بیان اینکه رفع تصرف معارضین یکی دیگر از اقدامات ما در منابع طبیعی استان البرز است، تصریح کرد: از ابتدای سال با همکاری تنگاتنگی که با دادگستری استان برقرار شد این اقدامات افزایش بیشتری پیدا کرده است.

وی در خصوص واگذاری زمین‌های منابع طبیعی به اشخاص حقیقی، عنوان کرد: این کار توسط امور اراضی انجام می‌شود و منابع طبیعی تنها استعلام های مورد نیاز را انجام می‌دهد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با عنوان اینکه امکان واگذاری اراضی ملی وجود دارد، خاطرنشان کرد: برخی خصوصیات مانند بلا معارض بودن، وجود آب و ممنوعه نبودن اراضی در این واگذاری‌ها حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ی

R7810/P1549/S6,50/CT1 بیشتر بخوانید... تهران| طرح مرتعداری در ۸۰ هزار هکتاراز از مراتع سیاهکوه اجرا می‌شود یک میلیون و ۷۰۰ هزار اصله نهال مرتعی در گلستان تولید شد/ مراتع خصوصی در استان ایجاد می‌شود برخورد قانونی با مرتع‌خواری در کوهدشت؛ اراضی ملی رفع تصرف می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تهران| طرح مرتعداری در ۸۰ هزار هکتاراز از مراتع سیاهکوه اجرا می‌شود یک میلیون و ۷۰۰ هزار اصله نهال مرتعی در گلستان تولید شد/ مراتع خصوصی در استان ایجاد می‌شود برخورد قانونی با مرتع‌خواری در کوهدشت؛ اراضی ملی رفع تصرف می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ نوبخت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر ماه اجرایی می‌شود / واریز پاداش بازنشستگان قبل از اتمام ماه آینده ۲ طرح ۲فوریتی مجلس برای حمایت از خانوارهای نیازمند/ تدوین بسته جامع برای ۵ دهک پایین جامعه ۳ فکری: از روز اول به شرافت و عملکرد فنی بازیکنان نساجی اعتقاد داشتم/ نمی دانم چرا به فولادی‌ها دستور اتلاف وقت داده می‌شود! ۴ رئیس یکی از‌ ادارات شهرستان مرودشت دستگیر شد ۵ گرم‌ترین روز سال خوزستان را تا پایان هفته به تعطیلی کشاند ۶ پورموسوی: شکست فوتبال ایران به خاطر مصلحت‌اندیشی، فرار از قانون و ترس از برخی تیم‌هاست/ آقای صالحی! صد درصد اشتباه کردی ۷ نامجومطلق: خودی‌ها به تیم ما فشار روانی وارد می‌کنند/ از پیشکسوتان استقلال انتظار حمایت داریم ۸ موفقیتی دیگر از دانشمندان ایرانی‌ /‌ کیت استخراج ژنوم ویروس ۱۹ ـ Covid‌ به تولید انبوه رسید مهمترین اخبار استانها قدردانی تولیت آستان قدس از موضع‌گیری خوب رئیس جمهور برای ‌‌برگزاری ‌عزاداری محرم / میزبان عزاداران ‌خواهیم‌ بود رئیس بنیاد مسکن کشور: "خانه‌های کپری" برچیده می‌شود / اختصاص ۱۰هزار میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی درخواست علمای برجسته اهل‌سنت کردستان از مردم / دیدو بازدیدهای عیدقربان را تعطیل کنید گزارش| تراژدی ترسناک کرونا در هرمزگان / شرایط ‌بیمارستان‌ها‌ برای پذیرش سایر بیماران عادی شد مهمترین اخبار تسنیم «عیار ۱۵»|پیش‌بینی افزایش ۱۰۰درصدی صادرات ایران به عربستان و بحرین/ صادرات ۱۰۰میلیارد دلاری محقق می‌شود؟ ثبت‌نام ۱.۴میلیون نفر برای وام ودیعه مسکن/ سابقه سکونت ۵ساله جزو شروط ثبت‌نام نیست مرکز آمار: ایران چهارمین کشور پرتورم جهان شد/ صعود قیمت ۴۷۵ کالا با نرخ متوسط ۲۶ درصد آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای ۶۱۰۰۰ آمریکایی در ۲۴ ساعت گذشته + جدول آخرین تغییرات قدردانی تولیت آستان قدس از موضع‌گیری خوب رئیس جمهور برای ‌‌برگزاری ‌عزاداری محرم / میزبان عزاداران ‌خواهیم‌ بود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اراضی ملی رفع تصرف منابع طبیعی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب در بهشهر

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم کیانی پیش ازظهر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه در ماه‌های اخیر شاهدیم که متعدیان به منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب، ضمن از بین بردن منابع خدادادی با ارزش استان، حافظان منابع طبیعی را نیز مورد تعرض قرار می‌دهند که در این راستا دستگاه قضائی ضمن تشدید برخورد قانونی با متعدیان به منابع طبیعی، دست سودجویان حوزه منابع طبیعی را از تعرض به منابع طبیعی استان قطع خواهد کرد.

دادستان بهشهر ادامه داد: طی چند روز گذشته شاهد بودیم که قاچاقچیان چوب در شهرستان بهشهر، نسبت به قطع ۷۰ اصله درخت در حاشیه جاده جنگلی پاسند رز- سرخ او شهرستان بهشهر اقدام نموده تا حافظان منابع طبیعی را از برخورد قانونی خود در صیانت از جنگل منصرف کنند که قطعاً در مسیر صیانت از حریم جنگل‌ها، دستگاه قضائی، حامی منابع طبیعی خواهد بود.

کیانی افزود: در خصوص موضوع قطع ۷۰ اصله درخت فوق الذکر، با صدور دستور قضائی، رصد دقیق اطلاعاتی و اقدامات پلیسی، ضمن تشکیل پرونده، مجرمین تحت تعقیب قرار گرفتند که در این راستا تاکنون یک نفر دستگیر شده و سایر متهمین تحت تعقیب قضائی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات پلیسی و امنیتی برای دستگیری و برخورد قانونی با تمامی عاملان تعرض و تخریب منابع طبیعی شرق استان و قطع درختان جنگلی در شهرستان بهشهر تا پاکسازی کامل منطقه با جدیت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6085325

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • قاچاقچی چوب بهشهر دستگیر شد
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب در بهشهر
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟