Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان  مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به اقبال بالای مردم این استان به امور خیرخواهانه و از جمله اهداء خون گفت: با وجود شیوع کروناویروس، این بیماری تاثیر چندانی در روند اهداء خون در مردم این استان نداشته است.

وحید بغدادی، ضمن تقدیر از اهداکنندگان خون در این استان با اشاره به وضعیت اهدا خون در چهار ماهه اول امسال اظهار کرد: در چهار ماه گذشته علی‌رغم شیوع کرونا ویروس، روند مراجعه و دریافت خون از اقشار مردم تنها هشت دهم درصد در استان سمنان به نسبت مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این اداره کل در فرآیند خون‌گیری با حساسیت ویژه به پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه می‌کند ادامه داد: دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت جدی در پایگاه‌های انتقال خون استان سمنان اجرا می‌شود .

بغدادی با بیان اینکه مردم شریف استان همکاری گسترده‌ای با پایگاه‌های انتقال خون برای اهدای خون به نیازمندان دارند افزود: استان سمنان یکی از برترین و پیشروترین استان‌ها در اهدا خون در کشور است.

وی از مراجعه سالانه 40 هزار مراجعه کننده به پایگاه‌های این اداره کل در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: سالانه به طور متوسط ۳۱ هزار واحد خون در پایگاه های انتقال خون استان جمع آوری می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان تصریح کرد: در چهارماه گذشته افزون بر ۹ هزار و ۵۰۰ واحد خون در پایگاه‌های خونگیری استان در شهرستان های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه دریافت خون از مراجعه کنندگان به صورت ۲ شیفت در استان انجام می‌شود اضافه کرد: در چهار ماه گذشته افزون بر سه هزار نفر در استان خون اهدا کردند.

بغدادی با بیان اینکه اجرای طرح‌های آموزشی و پژوهشی به طور جدی از سوی اداره کل انتقال خون استان در دستور کار است افزود: انتقال خون استان سمنان توجه ویژه‌ای به اجرای طرح‌های پژوهشی دارد.
به گزارش ایسنا-استان سمنان در سالیان اخیر و از جمله در سال گذشته در شاخص های مختلفی و از جمله تعداد اهداکنندگان به نسبت جمعیت و اهداکنندگان مستمر خون و...همواره از برترین های کشور بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اهدا خون استانی اجتماعی سمنان سازمان انتقال خون کروناویروس انتقال خون استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۴۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمان‌نوازی سمنانی‌ها در سفر حجت الاسلام رییسی

دریافت 6 MB

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در میان استقبال پرشور مردم سمنان، در مسجد امام (ره) به سخنرانی پرداخت. تصاویری از این حضور باشکوه را ملاحظه می‌کنید.

کد خبر 6081934

دیگر خبرها

  • آب پایدار به غرب سمنان رسید | راهکارهای وزارت نیرو برای رفع تنش آبی در 3 شهرستان
  • عکس/ استقبال متفاوت سمنانی‌ها از رئیس جمهور
  • مهمان‌نوازی سمنانی‌ها در سفر حجت الاسلام رییسی
  • خط انتقال طرح آبرسانی به گرمسار راه اندازی شد
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • بیشترین مطالبه مردم استان سمنانی از دولت «آب و رفع تنش آبی» است
  • پرواز بلند تولیدگران سمنانی از روی موانع/ رکود پشت در گذاشته شد
  • انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود
  • پیشرفت فیزیکی ۷۸.۵ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی البرز
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهداء کردند