Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:18:53 GMT

توسعه کشاورزی زمینه ساز کاهش نرخ بیکاری خمین

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۵۵۱۲

توسعه کشاورزی زمینه ساز کاهش نرخ بیکاری خمین

ایسنا/مرکزی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه بخش کشاورزی این شهرستان زمینه ساز کاهش نرخ بالای بیکاری خواهد شد.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با ایسنا، کاهش نرخ بیکاری در خمین را یکی از اولویت های اساسی حوزه مدیریتی این شهرستان دانست و افزود: فراهم کردن زیرساخت‌های حوزه صنعتی و توسعه بخش کشاورزی از جمله راهکارهای ایجاد اشتغال و کاهش  نرخ بیکاری در این شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تامین نهاده های دامی و کشاورزی و استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه کشاورزی برای ارتقای سطح بهره‌وری و سودآوری بیشتر را از جمله برنامه‌های در دست اقدام برای ایجاد فرصت های شغلی در این بخش بیان کرد و افزود: فشارهای تحریمی و محدود شدن منابع ارزی متاثر از فروش نفت، نگاه ها را به صورت ویژه به بخش کشاورزی برای تامین منابع ارزی پایدار در کشور معطوف کرده است.

این نماینده مردم در خانه ملت میزان اشتغال در بخش کشاورزی در صورت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم را قابل توجه دانست و افزود: این شهرستان از ظرفیت بالایی برای توسعه بخش کشاورزی بویژه کشت گلخانه‌ای با توجه به محدودیت منابع آبی برخوردار است و با حضور سرمایه گذاران دولتی و خصوصی روند توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال در این بخش شتابان خواهد شد.

وی به ورود جدی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) که مجری طرح‌های اشتغالزایی در نقاط مختلف کشور است اشاره کرد و افزود: اجرای طرح‌های اشتغالزایی این مجموعه چه در مشاغل زودبازده یا در ایجاد اشتغال در نقاط کمتر توسعه یافته موجب کاهش نرخ بیکاری خواهد شد و با ایجاد فرصت شغلی، خانواده‌های محروم و روستایی را خودکفا کرده و از چرخه نهادهای حمایتی خارج خواهد کرد.

وی به برخی مشکلات روستائیان در حوزه کشاورزی با اداره کل منابع طبیعی در خصوص اراضی ملی و مستثنیات و نیز موقوفات اشاره کرد و افزود: رفع موانع پیش روی تولیدات کشاورزی منجر به تحقق واقعی جهش تولید شده و با ایجاد اشتغال پایدار نرخ بیکاری را کاهش خواهد داد.

نظری به فعالیت شهرک صنعتی خمین نیز اشاره کرد و گفت: علیرغم فشارهای تحریمی صورت گرفته، میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی و تولیدی در این شهرک صنعتی و آمار احداث و توسعه کارخانجات، طی یکسال گذشته روند رو به رشد و شتابانی داشته است.

وی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد روند سرمایه گذاری و اعتمادسازی برای احداث و توسعه صنایع در خمین از وضعیت خوبی برخوردار است و هم اکنون نیز کارآفرینان و سرمایه گذاران بسیاری آماده احداث صنایع گوناگون در شهرک صنعتی خمین هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشاورزی نرخ بیکاری سال جهش تولید خمين استانی اقتصادی ایجاد اشتغال بخش کشاورزی نرخ بیکاری کاهش نرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد

مدیر جهاد کشاورزی نظرآباد گفت: در حوزه تولید و رتبه بندی و توزیع نان هم با مدیریت درستی که انجام شد خوشبختانه مشکلی در حال حاضر در زمینه نان و آرد  نداریم و امسال در زمینه خرید گندم بهتر از گذشته عمل خواهد کرد .   الماسی گفت: یکی از اهداف برگزاری این‌مراسم ارتقاء امنیت غذا،نحوه مبارزه صحیح و به موقع با آفات غلات و همچنین انجام بیمه محصولات کشاورزی است.   وی گفت: در سال زراعی جاری حدود شش هزار هکتار گندم و حدودا پنج هزار هکتار جو در شهرستان نظرآباد کاشه شده است. باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • روند تکامل هوش مصنوعی... از اصول اولیه تا نوآوری‌های مختلف
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • توسعه مزارع نوآور بهره‌ور راهکاری برای ایجاد تحول در کشاورزی
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد