Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش هشت درجه‌ای دمای هوا در برخی از استان‎های کشور طی روزهای پایانی هفته گفت: طی فردا و پس‌فردا (۸ و ۹ مرداد) در منطقه زابل طوفان گرد و خاک دور از انتظار نیست.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۷ مرداد) طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال زنجان و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و استان‌های خراسان شمالی، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات و شمال هرمزگان، جنوب و غرب فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، شمال شرق خوزستان و ایلام رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۹ و ۱۰ مرداد) این شرایط علاوه بر استان‌های ذکر شده در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و شمال خراسان رضوی و بخش‌هایی از مرکز کشور حاکم است.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی شدت بارش امروز (7مرداد) در شمال خراسان شمالی، شمال هرمزگان، دامنه‌های زاگرس در شرق لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری،  جنوب و غرب فارس، شمال بوشهر و شمال شرق خوزستان است.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه (۹، ۱۰ و۱۱ مرداد) کاهش محسوس دما - حدود ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد - در سواحل شمالی کشور، اردبیل، خراسان شمالی و خراسان رضوی رخ می‌دهد، گفت: طی چهار روز آینده در برخی نقاط نوار شرقی کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق کرمان وزش باد شدید ادامه دارد و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۸ و ۹ مرداد) در منطقه زابل وقوع طوفان گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه طی  دو روز آینده احتمال مواج شدن سواحل شمالی خلیج فارس وجود دارد، اظهارکرد: از اواخر وقت چهارشنبه تا جمعه دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران تعداد روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۸ مرداد) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و پس فردا (۹ مرداد) نیز نیمه ابری در بعد ازظهر همراه با بارش پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاهش دما هواشناسي طوفان گرد و خاك رگبار و رعد و برق طی روزهای پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود

آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این کاهش نسبی دما به دلیل ورود یک سامانه بارشی است که اوایل هفته آینده استان را فرا می‌گیرد.

او افزود: هم اکنون کاهش دما از نیمه شمالی خراسان رضوی آغاز شده است و از عصر امروز دیگر نقاط را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و تا پایان هفته دمای هوا نسبت به امروز بین سه تا هفت درجه کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: افزایش شدت وزش باد در نواحی بادخیز و بارش‌های رگباری در ارتفاعات از دیگر پدیده‌های جوی استان است که تا پایان هفته در استان وجود خواهد داشت.

رضایی پور بیان کرد: طی شبانه روز گذشته، فریمان با ۹ و سرخس با ۳۵ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۶ تا ۳۰ درجه را به ثبت رسانده است.

او تصریح کرد: دمای کنونی مشهد ۲۴ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین ۱۳ تا ۲۵ درجه در نوسان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • کاهش دمای هوا در استان
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • ادامه بارش باران بهاری تا چهارشنبه در همدان