Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال پوران فرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مبلغ  ۱۳۹ میلیارد ریالی از محل درآمدهای بیمارستان ها، پیگیری و حمایت سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع و سرپرست معاونت برنامه ریزی ‏راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت و بیمه سلامت بوده است.

وی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر پرداخت نکردن مطالبات و پاداش کرونای پرسنل بیمارستان شهید جلیل یاسوج، افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان از زمان شیوع بیماری کرونا در کشور، طی دو مرحله پرداخت را در بخش‌های بهداشت و درمان بر اساس میزان درگیری بیمارستان، تعداد پرسنل و زمان شیوع درگیری بیمارستان در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تمامی اسناد و تخصیص های هر دو مرحله نیز موجود است.

پوران فرد ابراز داشت: بیمارستان شهید جلیل یاسوج به عنوان بیمارستان‌ اصلی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی تاکید کرد: در این بیمارستان ۴۳۴ نفر از پزشکان، پرستاران و پرسنلی مشمولان پاداش کرونا شده اند که در هر دوره پاداش این ایام خود را دریافت کرده اند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مرحله اول در اسفند ماه ۱۳۹۸ و مرحله دوم تیرماه ۹۹ بود که علت تأخیر پرداخت مرحله دوم مبتلا شدن همکاران واحد مالی بیمارستان شهید جلیل بوده است.

پوران فرد گفت: بر اساس میزان درگیری، بیشترین تخصیص مربوط به بیمارستان شهید جلیل یاسوج بود که در مرحله دوم سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان به بیمارستان تخصیص داده و به حساب پرسنل واریز شد.

وی عنوان کرد: در قسمت اول نیز مبلغی افزون بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به این بیمارستان تخصیص داده شد که بیشترین مبلغ تخصیص را در استان به خود اختصاص داد و در اسفند ماه ۹۸ به حساب پرسنل واریز شد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در بحث پرداختی کارانه ها نیز، تمامی پرداخت‌ها باید بر اساس عملکرد صورت گیرد و خارج از عملکرد سامانه قاصدک یا سامانه سپاس خلاف قانون بوده و قابل پیگیری است.

پوران فرد بیان کرد: به همین دلیل از زمان افتتاح بیمارستان شهید جلیل و درآمدزا نبودن این بیمارستان مزایای پرسنل همچون اضافه کار و کارانه ناچیز بوده ولی به خاطر ایجاد انگیزه و پیرو دستور ریاست دانشگاه مبلغی در اختیار این بیمارستان پس از مصوبه هیئت رئیسه قرار داده شد تا قسمتی از زحمات این کادر درمان جبران شود.

وی افزود: در مجموع با درآمد ماهیانه بیمارستان، مبلغ یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان در اردیبهشت ماه به حساب بیمارستان جهت پرداخت کارانه پرسنل و پزشکان  واریز شد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: باید در نظر داشت که بیمارستان‌ها هزینه های دیگری از قبیل تأمین دارو و تجهیزات مصرفی حقوق نیروهای شرکتی و نگهبان و دیگر موارد را نیز در بر دارند و باید با درآمد بیمارستان تامین شود.

پوران فرد عنوان کرد: بدون تردید این مبلغ در مقابل زحمات و تلاش نیروهای فداکار که در راه خدمت و حفظ سلامت مردم و جامعه خویش ایستادگی و انسانیت را به معنای واقعی معنی کردند، ناچیز است.

وی ادامه داد: در بحث اعتبارات، رایزنی‌هایی با وزارت بهداشت و درمان انجام شده و در این باره قول های مساعدی داده شده تا با پرداخت مبالغی بتوانیم قدردان زحمات این کادر زحمتکش باشیم.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در بیمارستان شهید جلیل یاسوج، مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال برای تجهیزات پزشکی «سی تی اسکن» و «ام آر آی» هزینه شده است.

وی تاکید کرد: به سبب درآمد زا نبودن و انجام نشده عمل های جراحی در این بیمارستان که به خاطر ویروس کرونا ایجاد شده، تا جایی که قانون اجازه دهد به بیمارستان شهید جلیل یاسوج کمک خواهیم کرد.

پوران فرد گفت: از مجموع تجهیزات حفاظتی خریداری شده توسط دانشگاه علوم پزشکی استان، ۶۰ درصد از آن به بیمارستان شهید جلیل تخصیص یافته و به سایر بیمارستان‌ها نیز به اندازه میزان درگیری اختصاص داده شده است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ در بخش بهداشت نیز افزون بر ۲۰ میلیارد ریال و در بخش درمان بیش از ۱۲ میلیارد ریال تخصیص از طرف وزارت بهداشت جهت پاداش کرونا داده شده است.

پوران فرد ابراز داشت: همچنین در بحث کمک های جبران خدمت بیمارستان ها، افزون بر ۷۶ میلیارد ریال توزیع شد، که از طرف وزارت تخصیص داده شده بود.

وی افزود: ۲۴ میلیارد ریال برای یک ماه کارانه به بیمارستان های استان پرداخت می شود و این هزینه تا چند روز آینده به حساب آنها واریز خواهد شد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: علی رغم کاهش درآمد بیمارستان شهید جلیل یاسوج و بنا به دستور ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان از این مبلغ، ۲ میلیارد ریال نیز به بیمارستان شهید جلیل اختصاص داده شده است.

با شیوع ویروس کرونا در کشور، بیمارستان تازه تاسیس شهید شهید جلیل به عنوان بیمارستان کرونای مرکزی استان انتخاب شد تا بیماران اصلی در آنجا بستری شوند.

بیمارستان ۲۹۴ تختخوابی شهید جلیل شهر یاسوج در زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع و زیربنای ۲۴هزار و ۸۰۰ مترمربع در هشت طبقه و ۳۲ بخش تخصصی و فوق تخصصی ساخته شده است.ساخت این بیمارستان  ۱۱ سال طول کشید و بیش از ۸۰ درصد عملیات اجرایی آن در دولت تدبیر و امید انجام شد.

بیمارستان شهید جلیل یاسوج در زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع و زیربنای ۲۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع در هشت طبقه و  ۳۲ بخش تخصصی و فوق تخصصی ساخته شده و اکنون با تجهیزات کامل در حال خدمت رسانی به مردم کهگیلویه و بویراحمد است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد یاسوج ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد یاسوج بیمارستان شهید جلیل یاسوج دانشگاه علوم پزشکی استان بیمارستان شهید جلیل بیمارستان ها میلیارد ریال پوران فرد داده شده داده شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی و لیزر در اردبیل

رامین نسیمی دوست در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی بازدیدهای مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه یک محل غیرمجاز زیبایی و لیزر در اردبیل به دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی و با همکاری اداره اماکن انتظامی پلمب و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیر مرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی افزود: هم استانی‌ها و شهروندان اردبیلی می‌توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها گزارش کنند.

کد خبر 6079373

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • اجتماع دانشگاهیان علوم پزشکی شهرکرد در حمایت از پاسخ کوبنده سپاه علیه اسرائبل
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی و لیزر در اردبیل