Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – سارا محسنی؛ مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین با تاکید بر لزوم رونق گرفتن پروژه­‌های شهری کلان شهرها به اجرای طرح فاز 4 خط 3 قطار شهری مشهد و طرح بازسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی اشاره کرد و از انتشار اوراق مشارکت به مبلغ 6،270 میلیارد ریال برای شهرداری مشهد خبر داد.

لازه به ذکر است، هفته جاری تامین مالی 2500 میلیارد تومانی شامل 1500 میلیارد تومان برای شهرداری تهران و 1000 میلیارد تومان برای شهرداری مشهد در بورس و توسط شرکت تامین سرمایه امین انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تامین سرمایه امین در سال‌های گذشته نسبت به انتشار اوراق مشارکت 15000 میلیارد ریالی برای توسعه قطار شهری مشهد و اوراق مشارکت 5،500 میلیارد ریالی برای ترمیم بافت فرسوده شهر مشهد اقدام کرده است.

عرضه این اوراق در حالی انجام شد که تامین سرمایه امین، متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردان این اوراق بود و با عاملیت و ضمانت بانک صنعت و معدن و بانک ملی ایران منتشر شده است.

خادم المله با اشاره به اینکه در سال گذشته اوراق مشارکت 9 هزار میلیارد ریالی با مشارکت تامین سرمایه امین برای تامین مالی خط 6 و 7 متروی تهران  منتشر شد، از تلاش تامین سرمایه امین برای استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و تمرکز بر اوراق بدهی در همکاری و مشارکت سیستم بانکی کشور، تامین مالی توسعه زیرساخت‌های شهری به خصوص کلان شهر تهران، با وجود تنگناهای مالی شهرداری برای رسیدن به نتیجه مطلوب خبر داد.

 خادم المله با اعلام بزرگترین حجم تأمین مالی تاریخ کشور از طریق بورس برای تأمین سرمایه در گردش فولاد مبارکه گفت: روش سنتی تأمین مالی در کشور ما بانک پایه بود و این روش با سرعت زیاد از بانک پایه به بورس پایه یا بازار پایه تغییر می‌کند.

این اوراق برای اولین‌بار با پشتوانه رتبه اعتباری فولاد مبارکه و بدون ضامن انجام می‌شود. ارزش روز بازار فولاد مبارکه 500 هزار میلیارد تومان است که انتشار اوراق 10 هزار میلیارد  تومانی در مقابل این رقم بسیار ناچیز است.

فولاد مبارکه، بزرگترین کارخانه ساخت فولاد در کشور محسوب می‌شود که 50 درصد نیاز کشور را تأمین کرده و سالانه بیش از 7.7 میلیون تن فولاد تولید می‌کند. این اوراق به خاطر نیاز به نقدینگی و سرمایه در گردش از طریق بازار سرمایه منتشر می‌‌شود.

سود این اوراق، 18 درصد و مدت زمان اوراق، 5 ساله است. هر سه ماه، سود آن پرداخت می‌شود و این اوراق، در بورس اوراق بهادار قابل معامله است. عامل این اوراق کارگزاری امین آوی است و شرکت تأمین سرمایه امین به عنوان بازارگردان از رتبه اعتباری فولاد مبارکه برای انتشار این اوراق A+ است.

علاوه بر طرح‌های اشاره شده، شرکت تامین سرمایه امین نیز در بورس پذیرش شده و به زودی سهام آن در نماد امین در بورس عرضه اولیه می‌شود.

پربیننده ترین سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش امروز در بازار سهام/ تعداد صف‌ها برابر شد سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش امروز در بازار سهام/ «ونیکی» قد علم کرد تحلیل با استفاده از امواج الیوت ( با ذکر مثال ) ۳۰ درصد بورس مسکن به مردم می‌رسد آینده بورس ایران | سبز یا قرمز ؟!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فولاد مبارکه بورس بازار سرمایه اوراق مشارکت تامین سرمایه تامین سرمایه امین قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت تامین سرمایه امین اوراق مشارکت فولاد مبارکه تامین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۶۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم

به گزارش خبرنگار مهر، «سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تأمین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی‌افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

کد خبر 6086750

دیگر خبرها

  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • رضاییان: شکایتی از رحمتی دریافت نکردم/ عضو هیات رئیسه هستم، اما قرارداد مالی با فدراسیون ندارم
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان