Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه بخش ریلی زاهدان- خاش امسال افتتاح می‌شود،‌گفت: طلب 300 میلیارد تومانی قرارگاه از دولت در خط آهن چابهار- زاهدان به 80 میلیارد تومان کاهش یافته است.

سعید محمد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان اظهار داشت: خط ریلی چابهار- زاهدان مسیر استراتژیک است و تنها بندر اقیانوسی کشور را به شبکه ریلی متصل می‌کند و جزئی از طرح بزرگ یک کمربند- جاده کشور چین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ‌قرارگاه از سال‌های گذشته بندر شهید بهشتی را در چابهار تکمیل کرد و فاز یک که ظرفیت خوبی برای کشور ایجاد کرد را احداث کرد اما راه‌های دسترسی به بندر چابهار ضعیف است و از ظرفیت بندر استفاده مناسبی نمی‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت:‌این خط آهن در واقع جزئی از کل شبکه خط آهن چابهار- زاهدان- یونسی- مشهد- سرخس است و کشورهای آسیای میانه از تکمیل این خط ریلی استقبال می‌کنند زیرا کوتاه‌ترین مسیر ایجاد می‌شود.

محمد افزود: ‌مقام معظم رهبری از سال‌های گذشته بر تکمیل این خط آهن تاکید داشتند ضمن اینکه 300 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به راه‌آهن چابهار- زاهدان اختصاص دادند.

وی گفت:‌خط آهن چابهار- زاهدان 730 کیلومتر مسیر ریلی است که در مناطق صعب‌العبور و برخی مناطق ناامن اجرا می‌شود؛ کارگاه‌های قرارگاه خاتم شامل 8 کارگاه در این پروژه فعال است. 1500 دستگاه ماشین‌آلات و 3500 نفر نیروی انسانی در این پروژه داریم و کار به خوبی پیش می‌رود.

* افتتاح مسیر ریلی زاهدان- خاش در سال جاری

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اظهار داشت: بخش ریلی زاهدان- خاش امسال افتتاح می‌شود. همچنین بخش چابهار تا ایرانشهر سال 1400 تکمیل خواهد شد و پس از آن اتصال ایرانشهر به خاش تکمیل می‌شود.

محمد ادامه داد:‌ بخش زاهدان تا سرخس باید از همین امروز برنامه‌ریزی شود. زاهدان به شبکه ریلی متصل است و اما ضرورت دارد در این کریدور زاهدان به سه راه یونسی متصل شود.

* کاهش بدهی دولت در خط آهن چابهار- زاهدان به قرارگاه

وی در باره طلب قرارگاه از دولت در پروژه خط آهن چابهار- زاهدان بیان کرد: طلب 300 میلیارد دلاری مالی دولت به 80 میلیارد تومان کاهش یافته است. البته این پروژه سنگین و پرهزینه است و در واقع باید ماهی 300 میلیارد تومان وارد پروژه شود.

* تامین 100 هزار تن ریل تولید داخل برای پروژه در گام اول

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اظهار داشت: برای تکمیل خط آهن چابهار- زاهدان ریل ملی را از ذوب‌آهن تامین کردیم؛ یعنی 100 هزار تن ریل ملی تولید داخل تامین شده است ضمن آنکه تراورس‌ها را هم در کارگاه خودمان تولید می‌کنیم و پروژه کاملا ایرانی است.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بدهی دولت زاهدان چابهار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا راه آهن فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا خط آهن چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۷۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح‌های بزرگ در بهاباد

 تیموری فرماندار بهاباد در کارگروه توسعه شهرستان بهاباد گفت: تکمیل جاده بهاباد ـ دربند برای برون رفت بهاباد از بن بست، تکمیل باند دوم بهاباد ـ بافق و ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی ضروری است.

وی افزود: طرح‌های بزرگی از جمله کارخانه گندله سازی و کارخانه کنسانتره در حال تکمیل است که در نیمه اول امسال به بهره برداری می‌رسد.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه مجلس نیز با تأکید بر توجه ویژه دولت به مناطق کمتر توسعه یافته اظهار داشت: حضور وزیران و مدیران کل در بهاباد سبب توسعه و پیشرفت این شهرستان می‌شود.

محمدرضا صباغیان ادامه داد: اولویت‌های این شهرستان مشخص شده و قرار است مورد پیگیری قرار گیرد که ساخت بیمارستان و عوارض ۲ درصد معادن و تکمیل جاده‌ها از این موارد به شمار می‌آید.

وی یکی از مشکلات اساسی ادارات بهاباد را کمبود نیروی انسانی اعلام کرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی نیرو‌های غیربومی در ادارات بهاباد استخدام شده و پس از مدتی به شهر دیگری منتقل می‌شوند که این مساله سبب کمبود نیرو شده و باید نیرو‌های بومی استخدام شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • آیا صندوق بین‌المللی پول می‌تواند بحران بدهی جهان را حل کند؟
  • طرح مولدسازی برای دستگاه های اجرایی گیلان لازم الاجراست
  • ۱۳ روستای نایین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • آیین افتتاح برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهر زاهدان
  • پروژه‌های نیمه تمام گیلان تعیین تکلیف شود
  • بخش پرتودرمانی مرکز جامع سرطان البرز افتتاح می‌شود
  • ۴ ایستگاه خط ۶ مترو در سال جاری تکمیل می‌ شوند
  • افتتاح طرح‌های بزرگ در بهاباد