Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@20:19:19 GMT

نحوه جذب سرباز طلبه در آموزش‌و‌پرورش اعلام شد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۷۳۹۳

نحوه جذب سرباز طلبه در آموزش‌و‌پرورش اعلام شد

وزارت آموزش و پرورش بخشنامه جذب سرباز طلبه را ابلاغ کرد؛ اولویت حضور این افراد در فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و تدریس درس پرورشی است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ بخشنامه جذب سرباز طلبه برای سال تحصیلی 1400-1399 به استان‌ها ابلاغ شد و در این بخشنامه تأکید شده است: اولویت خدمت وظیفه این افراد در آموزش و پرورش، به منظور فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و تدریس درس پرورشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخشنامه آمده است:

در اجرای مصوبه فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تسری مقررات خدمت وظیفه روحانیون در امور علمی،  فرهنگی و  تبلیغی در وزارت آموزش و پرورش و با توجه به مجوز مورخ 6 اردیبهشت ستاد کل نیروهای مسلح و نامه مورخ 13/03/1399 13 خرداد 99 مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در نظر است همانند سنوات گذشته جمعی از روحانیون، دوران خدمت وظیفه خود را در فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و امور فرهنگی به انجام برسانند.

بر این اساس سهمیه آن استان برای جذب و سازماندهی روحانیون وظیفه در سال تحصیلی 1400-1399  با توجه  به موارد ذیل تعیین می‌شود.
شرایط فردی:

دارا بودن کد فعال در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

برخورداری از توانایی جسمی لازم برای انجام ماموریت‌های محوله

 تعهد به انجام ماموریت‌های محوله در طول دوران خدمت سربازی

ملبس بودن به لباس روحانیت و تعهد به رعایت سایر شئونات روحانیت

دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی سطح یک حوزه

امکان تدریس در 7 درس

با رعایت اولویت درس پرورشی و با در نظر گرفتن محدودیت‌های تامین منابع انسانی هر استان می‌تواند حداکثر 12 ساعت از ساعات موظف سربازان طلبه را در تدریس دروس هفتگانه "آموزگار ابتدایی، تاریخ، دبیری فلسفه، دبیری معارف اسلامی، ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و دبیری عربی" بر حسب نیاز استان استفاده کند.

اولویت محل خدمت این افراد مدارس با نیازهای خاص فرهنگی تربیتی و مدارس شبانه‌روزی و مناطق محروم خواهد بود.

ساعت کار موظف افراد متناسب با فعالیت واحد آموزشی در طول هفته خواهد بود.

حقوق ماهیانه افراد بر اساس دستورالعمل‌های دفتر حفاظت آزاد اطلاعات فرماندهی معظم کل قوا، ستاد کل نیروهای مسلح و مرکز مدیریت حوزه علمیه پرداخت می‌شود.

مدت خدمت وظیفه در آموزش و پرورش 24 ماه است و برای افرادی که در بین سال تحصیلی منتزع شده یا مرتکب غیبت غیرموجه بیش از یک ماه شوند گواهی انجام وظیفه صادر نمی‌شود.

انجام خدمت وظیفه بر اساس این بخشنامه، صرفاً  محدود به مدت یاد شده است و با انقضای آن باید از ادامه خدمت جلوگیری به عمل آید؛ در ضمن انجام خدمت وظیفه هیچ‌گونه حق استخدامی برای افراد ایجاد نخواد کرد.

به کارگیری مشمولان در شهرهای قم، مشهد و اصفهان مجاز نبوده و امکان صدور ابلاغ برای آنان در ممناطق فوق مقدور نیست ضمناً تعیین محل خدمت سربازان طلبه باید خارج از محل اشتغال به تحصیل آنان باشد.

مرکز تربیت "معلم مبلغ " بخشی از دانشگاه فرهنگیان است

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط معاونت پرورشی آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش بیشتر بخوانید... ابلاغ بخشنامه پرداخت کمک‌هزینه رفاهی مهدکودک کارکنان زن آموزش وپرورش تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تلاش برای حذف کلاس‌های ۴۰ نفره آموزش‌و‌پرورش به مرکز تولید نابرابری و ناعدالتی تبدیل شده/ افزایش فاصله آموزشی بین تهران و سیستان به ۵۷ برابر در دولت روحانی! قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ابلاغ بخشنامه پرداخت کمک‌هزینه رفاهی مهدکودک کارکنان زن آموزش وپرورش تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تلاش برای حذف کلاس‌های ۴۰ نفره آموزش‌و‌پرورش به مرکز تولید نابرابری و ناعدالتی تبدیل شده/ افزایش فاصله آموزشی بین تهران و سیستان به ۵۷ برابر در دولت روحانی! واژه های کاربردی مرتبط معاونت پرورشی آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ فیلم// جنین خود را به‌بهانه "عدم تشکیل قلب" نکشید! ۲ نزاع مرگبار مرد ضایعات جمع‌کن با پسر جوان ۳ قتل راننده پژو ۴۰۵ توسط راننده ۱۸ ساله پراید ۴ کاهش ۳۷۰۰۰۰نفری موالید کشور طی ۵ سال! + جدول ۵ آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای ۶۱۰۰۰ آمریکایی در ۲۴ ساعت گذشته + جدول آخرین تغییرات ۶ "ایمنی گله‌ای" درباره کرونا امکان‌‌پذیر نیست ۷ پلمب یک رستوران حوالی بزرگراه ارتش به دلیل هنجارشکنی ۸ مهار آتش‌سوزی جزئی در بخش غیرپزشکی یک بیمارستان + تصاویر مهمترین اخبار اجتماعی کاهش ۳۷۰۰۰۰نفری موالید کشور طی ۵ سال! + جدول محکومیت قطعی ۱۱ اخلالگر نظام ارزی و قاچاقچی ارز و طلا برگزاری مراسم "پرجمعیت" در ماه محرم ممنوع است جفایی که در حق "دکتر معلمان" در آموزش ‌و‌پرورش می‌شود! مهمترین اخبار تسنیم مرحله نهایی رزمایش موشکی و دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز شد/ به‌کارگیری ماهواره نور برای اولین بار «عیار ۱۵»|پیش‌بینی افزایش ۱۰۰درصدی صادرات ایران به عربستان و بحرین/ صادرات ۱۰۰میلیارد دلاری محقق می‌شود؟ سفر برایان هوک به انگلیس برای مذاکره درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ثبت‌نام ۱.۴میلیون نفر برای وام ودیعه مسکن/ سابقه سکونت ۵ساله جزو شروط ثبت‌نام نیست کاربران صهیونیست: حزب‌الله خواسته‌هایش را به ما دیکته می‌کند/ نتانیاهوی فاسد با آتش‌بازی به‌دنبال فریب است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت پرورشی آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش معاونت پرورشی آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش خدمت وظیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۷۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رضامراد صحرایی در افتتاح استخر دانش آموزی سمنان گفت: برای تقویت بنیه آموزشی و زیرساخت‌های استان سمنان هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است.
وی با اشاره به شکوفایی آثار اجرای سند تحول بنیادین در استان سمنان افزود: برنامه آموزش و پرورش ارتقاء عدالت در مفهوم عام است؛ یعنی در حوزه پرورشی، آموزشی و ورزشی سرانه هر استان که از سرانه کشور پایین‌تر باشد، اقدام به تقویت آن خواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: تقویت دانشگاه فرهنگیان نیز در دستور کار است؛ همچنین احداث اردوگاه‌های دانش‌آموزی و تداوم پرشتاب سند تحول بنیادین مدنظر است.
صحرایی با ابراز خوشنودی از افتتاح نخستین استخر دانش‌آموزی در شهرستان سمنان تأکید کرد: ان‌شالله افتتاح دو استخر دیگر در برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است.
وی افتتاح و ساخت چنین مراکزی را مصداق بارز افزایش بهره‌وری برشمرد و ادامه داد: از همکارانمان در آموزش و پرورش سمنان تقاضا داریم تا با بالاترین ظرفیت از این فضا‌ها استفاده کنند و در بحث نگهداری بسیار توجه داشته باشند؛ چرا که نگهداری چنین فضا‌هایی بسیار پیچیده است.
گفتنی است این استخر با زیربنای ۱۸۹۶ متر مربع و با اعتباری بالغ ۲۳ میلیارد تومان پس از یک دهه از شروع ساخت، به مرحله بهره‌برداری رسید.

دیگر خبرها

  • آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان
  • امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟
  • اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد
  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند
  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش