Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:08:47 GMT

چشم‌انداز سیاسی خالد مشعل برای مقابله با طرح الحاق

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۷۴۱۱

چشم‌انداز سیاسی خالد مشعل برای مقابله با طرح الحاق

رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس چشم‌اندازی سیاسی را برای مقابله با طرح صهیونیستی الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، خالد مشعل، رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس چشم‌انداز سیاسی را برای احیای طرح وحدت ملی فلسطین و مقابله با طرح صهیونیستی الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این چشم‌انداز در مقاله‌ای مطرح شده است که توسط مجمع اندیشه عربی در لندن منتشر شد و این مجمع اعلام کرد که درصدد برگزاری یک سمینار ویژه با خالد مشعل و حضور روشنفکران، دانشگاهیان، روزنامه نگاران و سیاستمداران برای بررسی این چشم‌انداز است.

خالد مشعل در چشم انداز مطرح شده درباره طرح الحاق، پیشینه‌های زمانی آن و انگیزه‌های تاکتیکی برای به تاخیر انداختن آن صحبت کرده و "برنامه ای ملی" را بر اساس آزاد گذاشتن مقاومت و مقابله همه‌جانبه با رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرده است.

مشعل همچنین چشم‌اندازی را برای پیشبرد طرح ملی فلسطین مطرح کرده و نقشه راهی را برای اعتبار بخشیدن دوباره به آن از طریق توافق ملی پیشنهاد کرده است.

چشم انداز سیاسی خالد مشعل بر تغییر وظایف تشکیلات خودگردان فلسطین استوار است، طوری که این تشکیلات قادر به مقابله با نقض‌های رژیم صهیونیستی باشد.

طبق پیشنهاد خالد مشعل، هرگونه تصمیم درباره آینده تشکیلات خودگردان فلسطین باید پس از بررسی همه‌جانبه تمامی گزینه‌ها و با یک توافق ملی اتخاذ شود.

رئیس سابق دفتر سیاسی حماس همچنین برای مقابله با طرح صهیونیستی الحاق کرانه باختری تعریف مجدد اصول و حقوق ملی فلسطین را پیشنهاد کرد و خواستار بازسازی نهادهای سیاسی و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) بر اساس دموکراسی واقعی شد.

خالد مشعل در ادامه یک "برنامه مبارزاتی" را پیشنهاد کرد که شامل تمامی اشکال مبارزه و مقاومت و در رأس آنها مبارزه مسلحانه و مقاومت مردمی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الحاق کرانه باختری خالد مشعل رژيم صهيونيستي مقابله با طرح چشم انداز خالد مشعل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.

به گزارش خبرآنلاین، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به مصوبه مجلس سنا برای کمک 26 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.»

وی افزود: « بسته کمک نظامی به اسرائیل کمک می کند کمبود خود را جبران کند.»

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان افزود: «بایدن با یک کودک آمریکایی که توسط حماس بازداشت و در ماه نوامبر آزاد شده بود، ملاقات کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «حمایت تصویب شده توسط کنگره به جایگزینی مهمات دفاع هوایی در اسرائیل کمک خواهد کرد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: «ما تعهداتی از اسرائیل در مورد تسهیل ورود کمک های بشردوستانه دریافت کردیم. ما برای آزادی گروگان ها در غزه تلاش می کنیم.»

وی همچنین به مساله کشف گورهای دسته جمعی در اطراف بیمارستان های غزه اشاره کرد و گفت: «گزارش های مربوط به گورهای دسته جمعی در غزه بسیار نگران کننده است.»

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • سالیوان: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند!
  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • گروه‌های فلسطینی: آماده مقابله با هر تجاوزی به رفح هستیم
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • سالیوان: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • آژیر خطر در «کزوویم» به صدا درآمد/ مقابله قسام با اشغالگران
  • «به افق فلسطین» به عبارتی برنامه جبهه فلسطین بود
  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه