Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@09:58:15 GMT

ترویج و گسترش فرهنگ اردوهای جهادی

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۷۸۷۴

مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی و بسیج سازندگی با موضوع برگزاری اردوهای جهادی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی و بسیج سازندگی با موضوع برگزاری اردوهای جهادی، روز گذشته(دوشنبه، ۶ مرداد) با حضور صادق میرزاده مفرد، معاون عملیات جهادی بسیج دانشجویی کشور، دکتر عادل تقوی، مدیرکل اداره‌ی راهبری امور فرهنگی جهاددانشگاهی و مهدی عباسی، سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در ساختمان معاونت فرهنگی این نهاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی عباسی، سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در این مراسم با اشاره به این‌که در آستانه‌ی چهل‌سالگی جهاددانشگاهی تلاش می‌کنیم فرهنگ جهادی به جامعه یادآوری شود، گفت: جهاددانشگاهی همواره دغدغه‌های جدی‌ای در حوزه‌ی ترویج گفتمان و حرکت جهادی در بین دانشجویان داشته است.

وی افزود: جهاددانشگاهی در سال‌هایی که کم‌تر به این موضوع توجه می‌شد، تلاش کرد حرکتی را آغاز و این نگاه را در جامعه‌ی دانشگاهی ترویج کند.

وی تصریح کرد: بسیج دانشجویی نیز این موضوع را با قوت پیش برده و گفتمان‌سازی و نهادسازی را در این خصوص انجام داده است.

عباسی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در گفت‌وگوهای مختلف با اعضای جهاددانشگاهی و جمع‌های دانشجویی و تاکید بر توسعه‌ی اردوهای جهادی بین دانشجویان اظهار کرد: با توجه به نگاه مثبت جامعه‌ی دانشگاهی به حرکت‌های جهادی، لازم است مجموعه‌هایی که در حوزه‌ی فرهنگی، اجتماعی جوانان و دانشجویان فعالیت می‌کنند، با هم‌افزایی بیشتر در این حوزه قدم بردارند.

وی با بیان این‌که جهاددانشگاهی به‌عنوان مجموعه‌ای جوان، همواره به‌دنبال توانمندسازی دانشجویان در عرصه‌ی ایفای نقش و مسوولیت اجتماعی آن‌ها بوده است، گفت: برپایی اردوهای جهادی از موفق‌ترین سازوکارهای جلب مشارکت دانشجویان در عرصه‌ی محرومیت‌زدایی و آبادانی کشور است.

عباسی افزود: این تفاهم‌نامه آغاز خوبی برای همکاری و هم‌افزایی دو مجموعه برمبنای مسوولیت‌های مشترک و با اهتمام جدی نسبت به محقق‌کردن آن‌ها است.

وی افزود: امیدواریم این تفاهم‌نامه سرآغازی برای تعمیق هرچه بیشتر گفتمان جهادی در بین دانشجویان و جوانان باشد و شاهد خیزش دانشجویان در اردوی جهادی در راستای آبادانی و توسعه کشور باشیم.

سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی تاکید کرد: تلاش مجموعه‌ی جهاددانشگاهی و سازمان دانشجویان به‌عنوان شبکه‌ی فراگیر دانشجویی جهاددانشگاهی در سراسر کشور بر این است که فرهنگ و الگوی جهادی را به یک گفتمان همگانی تبدیل کنیم.

عباسی در پایان تاکید کرد: سامانه‌ی ویژه‌ی ثبت‌نام دانشجویان داوطلب علاقه‌مند به شرکت در اردوی جهادی و حوادث غیرمترقبه نیز هفته‌ی آینده توسط سازمان دانشجویان رونمایی خواهد شد.

در ادامه، صادق میرزاده مفرد، معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی نیز با اشاره به این‌که در حال حاضر ۱۸۰۰ گروه جهادی در دانشگاه‌های مختلف فعال هستند، گفت: اردوها و حرکت‌های جهادی امروز به بلوغ خوبی رسیده است و شاید کم‌تر دانشگاهی داشته باشیم که گروه جهادی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: آن‌چه امروز در جامعه به‌عنوان گروه و فعالیت‌های جهادی شناخته می‌شود، میوه و شجره‌ی جهاد سازندگی است که در ابتدای انقلاب شکل گرفت. امروزه در فضای جهادی این موضوع برند شده است که موضوعات و مشکلات کشور صرفا به دست حاکمیت حل نمی‌شود، بلکه نیاز به اتحاد مردمی دارد که بهترین شکل آن، گروه‌های جهادی است.

وی افزود: در برهه‌ای نیز کار جهادی به‌عنوان ویترین امور فرهنگی بوده است، ولی در چند سال اخیر، توانسته به‌عنوان کار فرهنگی موثر در بین مردم بروز کند و به‌عنوان راهگشا و بازوی توانمند در کنار بقیه ارگان‌ها دیده شود.

وی با اشاره به شهدایی مثل «شهید حججی» و شهید بلباسی اظهار کرد: در دو دهه‌ی اخیر ۳۹ شهید در اردوهای جهادی تقدیم جامعه شده است.

معاون عملیات جهادی بسیج دانشجویی با اشاره به این‌که مطالبه‌ی عمومی‌شدن کار جهادی، مطالبه‌ی رهبری بوده است، گفت: امروز امیدواریم با این تفاهم‌نامه مخاطب بیشتر و در قالب متنوع‌تری در فعالیت‌های جهادی در کنار خودمان داشته باشیم و بتوانیم به شیوه‌های مختلف افراد بیشتری را در دانشگاه درگیر کار جهادی کنیم.

مفرد تاکید کرد: این تفاهم‌نامه صرفا منجر به کار جهادی به معنای اردوهای عملیاتی نخواهد شد، بلکه با توجه به ظرفیت جهاددانشگاهی، فعالیت‌های پژوهشی و علمی نیز در قالب اردوهای جهادی قابل انجام است.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، در بخشی از این تفاهم‌نامه آمده است: به‌منظور توسعه‌ی خدمت‌رسانی و اشاعه و تعمیق فرهنگ و حرکت‌های جهادی و همچنین گسترش فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و آبادانی ایران اسلامی مورد تاکید حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، این تفاهم‌نامه بین سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی و معاونت عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی منعقد می‌شود. با امضای این تفاهم‌نامه دوطرف حد اعلای تلاش خویش را در موضوع این تفاهم‌نامه مبذول داشته و از هیچ کوششی در این جهت دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اردوهای جهادی بسيج سازندگي سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی ی اردوهای جهادی ی جهاددانشگاهی تفاهم نامه بسیج دانشجویی عملیات جهادی کار جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۷۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در نشست دکتر خلیل راده مدیرکل دامپزشکی استان و هیئت همراه با ریاست دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه که در محل دانشکده دامپزشکی برگزار شد ضمن بررسی توانمندی‌های طرفین به اجرای هر چه بهتر امور آموزشی و پژوهشی دامپزشکی با بهره گیری از ظرفیت‌ها و امکانات طرفین با هدف ایفای هر چه موثرتر نقش دامپزشکی در برخورد با چالش‌های پیش رو و ارتقای جایگاه دامپزشکان در جامعه و بهره وری هر چه بیشتر تولیدات دامی تاکید گردید.  در این جلسه موضوع کارآموزی و کارورزی دانشجویان دامپزشکی در بخش‌های دولتی و خصوصی تحت نظارت سازمان جهت آشنایی بیشتر با وظایف سازمان دامپزشکی کشور مطرح گردید.  دکتر مهام رئیس دانشکده دامپزشکی نیز در این نشست ضمن تاکید به ارتقا همکاری‌های مشترک و استفاده از ظرفیت‌های بالای موجود، به اولویت بخشیدن در تعیین موضوع پایان نامه‌های دکتری عمومی و تخصصی دامپزشکی و نیز پروژه‌های تحقیقاتی به نیاز‌های تحقیقاتی سازمان دامپزشکی تاکید نمود.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت
  • مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید» در تبریز
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش