Web Analytics Made Easy - Statcounter

هواداران پرسپولیس با راه‌اندازی کمپینی با بیش از 50 هزار امضا، خواستار پس گرفتن ورزشگاه شهید کاظمی و عذرخواهی عضو هیأت مدیره استقلال در سامانه «فارس من» شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ حدود ۵ سال پیش با دستور شهردار اسبق تهران دو ورزشگاه در اختیار باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس قرار گرفت که از آن زمان تاکنون ماجرای واگذاری موقت این دو ورزشگاه میان هواداران سرخابی‌ها حواشی‌های زیادی را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این جنجال سالها همچنان میان هواداران دو تیم پرطرفدار پایتخت ادامه داشت تا اینکه سوم تیر ماه ۹۹ حناچی شهردار تهران از واگذاری دو ورزشگاه به استقلال و پرسپولیس به صورت دائمی خبر داد که بلافاصله حجت نظری عضو شورای شهر تهران به این تصمیم واکنش نشان داد. نظری عنوان داشت که هیچ واگذاری بدون موافقت شورای شهر امکانپذیر نیست و شهرداری هم اجازه ندارد به تنهایی چنین اقدامی انجام دهد.

اما ماجرا به واگذاری باشگاه‌ها ختم نشد بلکه بعد از گذشت چند هفته حجت نظری سخنان عجیبی را عنوان کرد و گفت که شرایط بازیکنان استقلال به دلیل شیوع ویروس کرونا وخیم است و باید سازمان لیگ در این خصوص پاسخگو باشد اگر اصرار بر این است که قهرمان این فصل معلوم شود و جام به تیم مدنظر اختصاص یابد، می‌توانند از منیریه جامی تهیه کنند و من هم حاضرم هزینه‌اش را بپردازم.

 

این سخنان نظری شائبه‌هایی بین هواداران پرسپولیس ایجاد کرد به گونه‌ای که آنها با راه‌اندازی کمپینی در سامانه «فارس من» با عنوان «ورزشگاه کاظمی را پس بدهید/ حجت‌ نظری عذرخواهی کند» که با استقبال ۵۰ هزار حامی روبرو شد، خواستار پیگیری این موضوع از خبرگزاری فارس شدند.

خبرنگار فارس هم برای پیگیری این مطالبه مردمی گفت‌وگوهایی با مسؤولان مربوطه داشت که در زیر به مهمترین آنها می‌پردازیم.


در ابتدا به سراغ شورای شهری‌ها رفتیم و موضوع واگذاری دائمی دو ورزشگاه به سرخابی‌ها از طریق تهاتر را جویا شدیم که محسن هاشمی رئیس مجلس از این قرارداد پرحاشیه ابراز بی‌خبری کرد و گفت: شهرداری لایحه‌ای تا امروز در این زمینه به شورای شهر ارسال نکرده و مشورتی هم با ما نشده است و قضیه در حد گمانه‌‌زنی است.

صدراعظم نوری هم ضمن اعلام بی‌خبری از قضیه تهاتر به خبرنگار فارس، گفت: شهرداری قیمت زمین دو ورزشگاه را اعلام کند تا مشخص شود زمینی که قرار است به جای دو ورزشگاه به شهرداری تحت عنوان تهاتر بدهند چقدر ارزش دارد.


اما امیر محسنی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری در مقابل بی‌خبری اعضای شورای شهر تهران، تهاتر ورزشگاه با وزارت ورزش را جهت توسعه حمل و نقل عمومی و توجه به کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.

 

بعد از شورای شهری‌ها خبرنگار فارس به سراغ مسؤولان پرسپولیس رفت و پیگیر اظهارات حجت نظری در خصوص جام اسنپی و کرونا شد که مهدی خواجوند معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در این باره گفت: نظری باید در شأن استقلال صحبت کند و توصیه می‌شود با توجه به جایگاه باشگاه پرسپولیس در سخنانش دقت داشته باشد.

رسول پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس هم در واکنش به اظهارات نظری به خبرنگار فارس، گفت: او به تازگی عضو هیأت مدیره استقلال شده و بی‌تجربگی کرده است.

یحیی گل‌محمدی هم پیرو این اظهارات، خواستار عذرخواهی نظری از هواداران پرسپولیس شد و در واکنشی تندتر از سایرین اعلام کرد که نظری مثل بچه‌های 15-16 ساله صحبت کرده است.

همچنین محمود کلهر پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: حرف‌های اخیر حجت نظری قشنگ نیست و کمکی به فوتبال ایران نمی‌کند. باید ورزشگاه کاظمی را به پرسپولیس برگردانید.


لازم به ذکراست؛ علیرضا اشرف، سرپرست روابط عمومی باشگاه پرسپولیس هم با انتشار پست اینستاگرامی اعلام کرده که مصاحبه نظری با چنین مقامی که دارد، مناسب نیست، می‌خواهند این موضوع را از طریق قانونی پیگیری کنند.

خبرنگار فارس به سراغ مسؤولان استقلال هم رفت و موضوع را از آنها جویا شد که احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال در این باره گفت: اجازه بدهید درباره مسائل بزرگتر صحبت کنیم. تمام باشگاه‌ها برای ما حائز اهمیت هستند و احترام آنها برای باشگاه استقلال واجب است اما اطمینان دارم صحبت‌های نظری به این شکل نبوده است.

 

 

مهدی فنونی‌زاده پیشکسوت تیم فوتبال استقلال هم درباره صحبت‌های عضو شورای شهر تهران در مورد پرسپولیس به فارس گفت: اگر نظری صحبتی در مورد جام قهرمانی و این گونه مسائل انجام داده از روی کُری و تعصب است و دلیل خاصی ندارد.

گفتنی است در همین راستا احمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگوی تلفنی با خبرنگار فارس، تأکید کرد: در صورت بی‌توجهی به دغدغه هواداران استقلال و پرسپولیس کمیسیون فرهنگی به موضوع ورود می‌کند و به وظیفه نظارتی خود عمل خواهد کرد.

 

 

پیرو گفت‌وگوهای فارس با مسؤولین مربوطه، خبرنگار ما چندین بار با حجت نظری و همراهان وی در شورای شهر تهران تماس گرفت اما وی تمایلی به اظهارنظر و البته عذر‌خواهی از هواداران پرسپولیس (به زعم امضاءکنندگان کمپین) در خصوص مصاحبه جنجالی نداشت.

عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال همچنان در قبال اظهارنظر جنجالی و توهین‌آمیز سیاست سکوت را در پیش گرفته است.

 

با این اوصاف خبرنگاران فارس، همچنان پیگیر مطالبه 50 هزار نفری «ورزشگاه کاظمی را پس بدهید/ حجت‌ نظری عذرخواهی کند» از سوی مسئولان و مجلس شورای اسلامی است و تا حصول نتیجه به کار خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزشگاه شهید کاظمی ورزشگاه امام رضا ع هواداران پرسپولیس حجت نظری هواداران پرسپولیس باشگاه پرسپولیس شورای شهر تهران خبرنگار فارس دو ورزشگاه حجت نظری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۸۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداران احتمالی استقلال و پرسپولیس

مقرر شده است که باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس و باشگاه پرسپولیس به ۴ بانک واگذار گردد.

به گزارش مشرق، بحث واگذاری ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس از مدت‌ها پیش مطرح شده و پیش از این اخبار متفاوتی در این باره منتشر شده است.

بر این اساس گویا با چراغ سبز دولت مقرر شده است که باشگاه پرسپولیس به ۴ بانک شهر، تجارت، صادرات و ملت واگذار گردد.

از این ۴ بانک برای شرکت در مناقصه خرید ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولس ضمانت نامه دریافت شده است.سهم بانک شهر در این مناقصه ۴۰ درصد خواهد بود. و ۳ بانک دیگر ۱۵ درصد سهم خواهند داشت.

همچنین مقرر گردید باشگاه استقلال به پتروشیمی خلیج فارس واگذار شود.به گزارش فارس، واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس در شرایطی است که پیش از این اعلام شده بود، وزارت ورزش و جوانان این باشگاه را به طور موقت در اختیار خواهد داشت.

پیش از این و با اعلام درویش مدیرعامل پرسپولیس، ۵ بانک قرار بود به صورت کنرسیوم ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس را در اختیار بگیرند که گویا با حضور ۴ بانک موافقت شده است.

هر چند گفته می‌شود که تلاش‌ها برای حضور ۵ بانک برای در اختیار گرفتن سهام پرسپولیس ادامه دارد.

پیش از این قرار بود پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی واگذار شود که این سازمان انصراف و اعلام شد روند حقوقی آن محقق نشده است.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم عنوان کرده بود: این دو تیم (استقلال و پرسپولیس) سرمایه‌های ملی ما هستند و دولت رسالت خود را کمک به این سرمایه‌ها دانسته و فرایند خصوصی‌سازی در این دولت انجام شد و بخشی از سهام به مردم واگذار شد و در دوسال گذشته بارها آگهی صورت گرفت تا به بخش خصوصی واگذار کند اما قابلیت حقوقی آن محقق نشد.باید دید در نهایت روند واگذاری این دو باشگاه به چه شکل خواهد شد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • استقلال و پرسپولیس، خلاص!
  • اسبقیان: سوم اردیبهشت مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود/ به دنبال حضور هیئت مدیره نیستیم
  • شوخی جالب فرهاد مجیدی با مربی پرسپولیسی: چرا بازنشست نمی‌شوی؟
  • مشکل استادیوم پرسپولیس و استقلال حل شد
  • سیر تا پیاز واگذاری جنجالی پرسپولیس و استقلال
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال
  • سوم اردیبهشت تکلیف واگذاری استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود
  • آخرین جزئیات از ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان
  • بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس/ سرخ‌ها دور رفت از این ۷ بازی یک امتیاز کمتر از استقلال گرفتند!
  • خریداران احتمالی استقلال و پرسپولیس