Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خانه ملت، «حسین مدرس خیابانی» درباره جلسه شب گذشته با حضور نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی درباره گرانی‌های اخیر سیمان و فولاد اظهارداشت: در چند هفته اخیر متاسفانه در بحث قیمت مصالح ساختمانی مانند سیمان و فولاد اتفاقاتی افتاد که موجب شد تا همه مسوولان دولتی در این زمینه احساس نگرانی کنند چون مصالح ساختمانی جزو نیازهای اصلی عمرانی و آبادانی کشور و بخش عمده‌ای از صنایع مرتبط هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین مدرس خیابانی ادامه داد: در این جلسه تصمیماتی گرفته شد تا قیمت‌های این بازار متعادل شود و مجلس شورای اسلامی تلاش دارد تا به دولت در شرایط سخت اقتصادی کنونی کمک کند و جلسه‌ای که برگزار شد در این راستا بود.

سرپرست وزارت صمت بیان کرد: در این جلسه که با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، نتایجی که وزارت صمت در این رابطه رسیده بود و در جلسه دولت ارائه شد به سمع و نظر نمایندگان و آقای نیکزاد رسید.

وی افزود: در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که در هفته‌های گذشته نیز برگزار شد موضوع گرانی‌های افسارگسیخته سیمان، فولاد و مصالح ساختمانی بحث شد و مجموعه اقداماتی که دولت برای ساماندهی این موارد انجام شد به نمایندگان ارائه شد و در این رابطه مجلس هم نقطه نظرات تکمیلی و اصلاحی داشت که مجموع آنها باید موجب تثبیت قیمت سیمان و فولاد در بازار شود.

سرپرست وزارت صمت تصریح کرد: ورقه‌های فولادی در خودروسازی کاربرد دارد و میلگرد هم در ساخت خانه‌ها و سایر مصالحی که برای انبوه‌سازان با آن سر وکار دارند امیدواریم که بتوانیم بسته‌هایی که ابلاغ شده بتوانند موجب شود تا بازار از ثبات برخوردار شود.

مصوبات جلسه شب گذشته منجر به ثبات قیمت‌ها در بازار خواهد شد

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی نیز درباره جلسه شب گذشته درباره گرانی‌های اخیر سیمان و فولاد اظهارداشت: سیمان و فولاد دو مولفه بسیار اثرگذار در کارگاه‌های عمرانی سطح کشور از جمله مسکن است.

نیکزاد افزود: در هفته‌های اخیر متاسفانه قیمت سیمان و فولاد به حال خود رها شده بود و در این رابطه چند جلسه با حضور سرپرست وزارت صمت برگزار شد.

وی عنوان کرد: بدون آنکه قصد دخالت در امور اجرایی داشته باشیم، با کار کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که سیمان تنی با ارزش افزوده و حمل به صورت فله‌ای نباید بیشتر از ۲۹۰ هزار تومان قیمت داشته باشد.

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت سیمان پاکتی ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان در کارخانه است اما برای مصرف کننده با احتساب ارزش افزوده و هزینه حمل ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تمام می‌شود که قرار شد سرپرست وزارت صمت با کمک دولت قیمت‌ها را کنترل کند.  

نیکزاد بیان داشت: در موضوع ورق و میلگرد به علت اینکه قیمت آن در بازار بالا بود در جلسه‌ای که امروز دولت در این باره داشت به این نتیجه رسیدند که قیمت تمام شده هر کیلو ورق میلگرد باید بر مبنای قیمت جهانی و معادل ارز نیمایی محاسبه و به مصرف کننده عرضه شود که این عدد امروز قاعدتا با ارز نیمایی نباید هر کیلویی بیشتر از ۸ هزار و ۵۰۰ تومان باشد.

وی تصریح کرد: مصوبات جلسه شب گذشته منجر به ثبات قیمت‌ها در بازار خواهد شد ضمن اینکه دوباره کارگاه‌های عمرانی فعال می‌شوند که باعث می‌شود تا تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده مسکن نداشته باشد.

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوارم با تلاش مسئولان وزارت صمت و کمک سایر اجزای دولت شاهد تثبیت قیمت فولاد، میلگرد و سیمان در بازار باشیم.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی وزارت صنعت معدن و تجارت دولت حسین مدرس خیابانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت صنعت معدن و تجارت دولت حسین مدرس خیابانی مجلس شورای اسلامی وزارت صنعت معدن و تجارت دولت حسین مدرس خیابانی نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی سرپرست وزارت صمت جلسه شب گذشته سیمان و فولاد برگزار شد قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!

تین نیوز

فعالان صنعت چای با انتقاد از افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده این محصول، تاکید کردند که این مساله منجر به ایجاد بحران در بازار چای خواهد شد.

به گزارش سرویس اقتصادی تین نیوز ، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیات دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند.

نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است. در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به 10 درصد را تصمیمی نادرست خواندند.

یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه به خبرنگار ما گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود. مسعود طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود. طاهری با بیان اینکه بیش از هفتاد درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد. این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده ، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ماجرای تصمیم دولت برای تغییر در نرخ پایه رقابت میلگرد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • دیوار کلاهبرداری فرو ریخت
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • بازار برنج را بدون حمایت دولت نمی‌توانیم مدیریت کنیم
  • تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • بدون حمایت دولت نمی‌توانیم بازار برنج را مدیریت کنیم