Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@01:10:59 GMT

فیلم| حمله اغتشاشگران به ساختمان کنسولگری ونزوئلا در کلمبیا

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۹۸۰۲

فیلم| حمله اغتشاشگران به ساختمان کنسولگری ونزوئلا در کلمبیا

‍‍‍‍‍‍

وزیر خارجه ونزوئلا با انتشار تصاویری از حمله گروهی از اغتشاشگران به کنسولگری این کشور در پایتخت کلمبیا و غارت و ویران آن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خورخه آریزا» وزیر امور خارجه ونزوئلا امروز (سه‌شنبه) در پیامی در صفحه توییتر خود از حمله گروهی از اغتشاشگران به کنسولگری ونزوئلا در پایتخت کلمبیا و غارت و ویران آن خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، آریزا در صفحه توییتر خود ضمن اعلام کرد: «ما این واقعه را که ساختمان کنسولگری ونزوئلا در بوگوتا (پایتخت کلمبیا) کاملاً غارت و ویران شده است، محکوم می‌کنیم».

وی ضمن محکوم کردن دولت کلمبیا به عدم اقدام در خصوص این مسئله ادامه داد: «مسئولان کلمبیا هیچ‌گونه اقدامات محافظتی ارائه ندادند که این نقض کنوانسیون وین در خصوص روابط دیپلماتیک و کنسولی است. کلمبیا باید در این خصوص پاسخگو باشد».                                                                                                                                                  

این دیپلمات ونزوئلا سپس تصاویر ویدئویی را در صفحه توییتر خود قرار داده بود که هم داخل و هم فضای خارجی کنسولگری ونزوئلا را نمایش می‌داد که غارت و ویران شده بود و مبلمان داخل کنسولگری در هم شکسته شده بود، شیشه‌ها خورد شده بود و نمای ساختمان را با درج تصاویری بر روی دیوارها خراب کردند.

 

 

روابط میان دو کشور ونزوئلا و کلمبیا مدتها است که دچار تنش شده است و از اوایل ماه ژانویه سال گذشته میلادی این روابط پس از آن بیش از پیش پرتنش شد که دولت کلمبیا، «خوان گوآیدو» رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخت.

یک ماه پس از این اقدام کلمبیا،«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا طی سخنانی در کاراکاس اعلام کرد که دیگر تحمل رفتار تهاجمی دولت فاشیست کلمبیا را ندارند و بنابراین تمامی روابط خود با این کشور را قطع می‌کنند. در پی اظهارات مادورو، تمامی دفاتر نمایندگی دیپلماتیک تعطیل شد و دیپلمات‌ها نیز از دوکشور خارج شدند.

از طرف دیگر، ارتش ونزوئلا در سوم ماه مه (14 اردیبهشت ماه)، حمله دریایی مزدورانی که با حمایت آمریکا از کلمبیا قصد ورود به  این کشور و ربودن مادورو را داشتند، خنثی کرد. بعد از تحقیقات مشخص شد که دو نفر از مزدوران بازداشت شده کارمندان شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی بودند. این دو اعتراف کردند که در برنامه آموزش نیروهای مخالف جهت ربودن مادورو نقش داشتند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کلمبیا نیکلاس مادورو خورخه آریزا وزیر امور خارجه ونزوئلا کنسولگری ونزوئلا بوگوتا حمله اغتشاشگران خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا کنسولگری ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۹۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به کنسولگری ما حماقت بزرگی بود/ صهیونیست‌ها به دنبال تغییر در صحنه درگیری در منطقه بودند

رامین مهمانپرست سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در ارتباط با حمله مستقیم ایران به سرزمین‌های اشغالی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: اقدامی که اسرائیلی‌ها انجام دادند و به کنسولگری ما حمله کردند و تعدادی از فرماندهان نظامی ما را به شهادت رساندند حماقت بزرگی بود و این حماقت با این نیت عملی شد که ما را به شکلی عصبانی کنند و به صورت احساسی عکس العملی نشان دهیم و درگیر جنگ شویم.

وی ادامه داد: نتانیاهو اکنون در دام بزرگی گرفتار شده و او از پس یک گروه به اسم حماس بر نیامده و پس از گذشته نزدیک به ۲۰۰ روز با همه جنایت‌هایی که انجام داده به هیچ کدام از وعده‌های خود مثل ریشه کن کردن حماس و آزادی اسرا نرسیده است و وقتی می‌بینند که نتوانسته به آن هدف برسد و همه افکار عمومی جهان همگی بر علیه اسرائیل شدند و حملات را محکوم می‌کنند.

مهمانپرست افزود: از طرفی دیگر اقتصاد اسرائیل که در حال فلج شدن است و هزینه‌هایی که برای جنگ در فلسطین در حال انجام است، کشتیرانی که مختل شده، مردمی که به زور به سرزمین‌های اشغالی منتقل کردند و افراد آواره‌ای که در سرزمین‌های اشغالی هستند  و در کل شرایط برای نتانیاهو بسیار سخت شده و تنها راه چاره او این بود که صحنه درگیری را عوض کند.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه تاکید کرد: اسرائیل به دنبال آن است که به جای آن که با حماس درگیر شود میدان را به سمت ایران  بچرخاند و اگر این اتفاق پیش می‌آمد معنی این بود که آمریکا و اروپا بیایند پشت اسرائیل بایستند و درگیری در کل بشود درگیری ما با کشور‌های غربی و اسرائیل بتواند در زیر سایه این درگیری خود را نجات دهد و آن‌ها با این محاسبه وارد درگیری با ما شوند.

وی ادامه داد: همان زمان که این اقدام انجام شد و مسئولین ما گفتند که ما پاسخ خواهیم داد و تنبیه خواهیم کرد در همان زمان نظر این بود که قطعا پاسخ لازم است، اما این پاسخ باید هوشمندانه و با تدبیر باشد به شکلی که هم صهیونیست‌ها را ادب کند و هم ما را وارد درگیری که آن‌ها می‌خواهند نکند و خوشبختنانه با تدبیر مسئولین ما به بهترین نحو این موضع عملی شد. تمام مسائل حقوقی و بین المللی و تمام کار‌هایی که باید در مقدمه صورت می‌گرفت با استناد به ماده ۵۱ منشور سازمان ملل که دفاع مشروع تلقی می‌شود این باعث شد حتی صهیونیست‌ها امکان عملیات تلافی جویانه را نداشته باشند و یا آمریکایی‌ها نیز به آن‌ها اعلام کردند که نباید هیچ عکس العمی نشان دهد و اگر هم کاری کنند آمریکایی‌ها کنار آن‌ها نمی‌ایستند.

مهمانپرست در انتها گفت: اکنون شرایط کلی خاورمیانه  برای ایران و جبهه مقاومت تغییر بزرگی کرد. از این به بعد هر تعرضی که بخواهد به منافع ملی ما و  مراکز نظامی و حساس کشورمان و یا دانشمندان ما صورت بگیرد برای آن که اعلام کردیم پاسخ مستقیم می‌دهیم متوجه شدند که امکان پاسخ مستقیم از طرف ایران وجود دارد و بسیار هم جدی است و این توانایی هم در صحنه مشاهده کردند و باید روی هزینه‌هایی که در صورت حمله به ایران پرداخت کنند بیشتر فکر کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطای بزرگ رژیم صهیونیستی بود
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی استعفا می‌دهد
  • حمله به کنسولگری ما حماقت بزرگی بود/ صهیونیست‌ها به دنبال تغییر در صحنه درگیری در منطقه بودند
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد
  • مراسم گرامی داشت سردار حجازی و شهدای کنسولگری دمشق در بهمئی