Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@20:35:58 GMT

هیچ کدام از آزمون های سال 99 به تعویق نمی‌افتد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۹۸۰۷

هیچ کدام از آزمون های سال 99 به تعویق نمی‌افتد

به گزارش جماران، دکتر حسین قنبری، ضمن بیان این مطلب و در واکنش به مخالفت برخی برای برگزاری آزمون های سال ۹۹ از جمله کنکور تاکید کرد: متاسفانه تلاش ها و اقداماتی که عده ای برای تعویق یا حذف کنکور سال ۹۹ و همچنین آزمون های دیگر  انجام می دهند، به مراتب فشار و استرس زیادی را به خانواده‌ها و داوطلبان وارد می کند و تبعات این نوع فشارهای روانی برای داوطلبان آزمون های مختلف بخصوص آزمون سراسری بیشتر از تبعات نگرانی های ناشی از ابتلا به کرونا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مخالفان برگزاری کنکور به جای تلاش برای تعویق این آزمون دنبال راهکارهای منطقی برای تامین سلامت داوطلبان باشند تاکید کرد: برگزاری این آزمونها با اجرای پروتکل های سختگیرانه و دقیق بهداشتی، امکان ابتلا داوطلبان به ویروس کرونا را تقریباً کاهش می دهد. اما تبعات برگزار نشدن این آزمون فشارهای اجتماعی و روانی داوطلبان، خانواده‌ها و جامعه را افزایش خواهد داد، بنابراین باید بپذیریم آزمون‌ها نیز بخشی از زندگی در شرایط کرونایی کشور است هستند و نمی توان آنها را نادیده گرفت.

 

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تصویری روشن از آینده شیوع کرونا ویروس در جامعه وجود ندارد بنابراین ما نمی‌توانیم برنامه‌ریزی در برای آینده آزمون های کشوری ارائه بدهیم به همین جهت مخالفان برگزاری آزمون ها از جمله کنکور به جای پاک کردن صورت مسئله برای تعویق  این آزمون ها، سیستم آموزش کشور را برای ترم آینده  با اخلال مواجه نکنند.

 

دکتر قنبری گفت: به هیچ عنوان امکان تعویق و یا حتی حذف آزمون های پیش رو را نداریم چرا که همانطور که عنوان شد وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور نامشخص است و ما نمی توانیم  آموزش پزشکی را تعطیل کنیم.

 

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین با تاکید بر اینکه  دانشجویان سال اول دوره دستیاری باید برای ترم آینده وارد چرخه درمانی کشور شوند، گفت: با تعویق برگزاری آزمون ها از جمله آزمون دستیاری نیاز کشور به سیستم درمانی کشور با اخلال مواجه می شود و دانشجویان دوره دستیاری باید از از ابتدای ترم بتوانند وارد بیمارستان‌های کشور شوند و ما نیازمند خدمات ارائه شده از سوی این دانشجویان در شرایط فعلی شیوع کرونا هستیم.

 

اخبار مرتبط کنکور در وضعیت قرمز هم برگزار می شود زمان برگزاری کنکورهای ۹۹ اعلام شد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا برگزاری کنکور 99 لغو کنکور 99 سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۹۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکوری‌ها از خان اول گذشتند! / رقابت نیم میلیون نفر داوطلب در روز نخست +فیلم

امسال کنکور در دو نوبت اردیبهشت و تیر برگزار می‌شود. برای ایجاد سابقه تحصیلی نیز داوطلبان باید در امتحانات خردادماه شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو- سعید جلیلی: اولین چراغ  آزمون سراسری امسال، صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه با حضور ۱۲۸ هزار نفر از داوطلبان  گروه آزمایشی علوم ریاضی و ۳۸۴ هزار نفر  از داوطلبان  گروه علوم انسانی روشن شد.

امسال کنکور در دو نوبت اردیبهشت و تیر برگزار می‌شود و این اولین سالی است که آزمون سراسری در نوبت اول خود در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. برای ایجاد سابقه تحصیلی نیز داوطلبان باید در امتحانات خردادماه شرکت کنند.

 

برای روایت اولین روز کنکور، به یکی از حوزه‌های برگزاری این آزمون در دانشگاه صنعتی شریف رفتیم. چیزی که در ابتدا نظر مخاطب را جلب می‌کرد، ازدحام و تراکم جمعیت مقابل درب ورودی مسجد دانشگاه بود که این مسئله مورد اعتراض والدین هم واقع شد. روند آزمون اما در سلامت و آرماش کامل برگزار شد.

 

 

پس از از آزمون پای صحبت داوطلبان نشستیم، برخی سطح سوالات را آسان‌تر از سال گذشته و برخی مشابه ادوار قبل ارزیابی می‌کردند. داوطلبان از برخورد مراقبان آزمون و نحوه اجرا نیز رضایت داشتند. برخی از خدمات کمک آموزشی استفاده کرده و برخی نیز به منابع مدرسه اکتفا کرده بودند.

 

دغدغه مهمتر داوطلبان اما سیستم برگزاری جدید و بازه زمانی فشرده آزمون ورود به دانشگاه بود. پس از مرحله اول کنکور در اردیبهشت ماه، آنها باید برای ایجاد سابقه تحصیلی در خردادماه درگیر امتحانات نهایی باشند تا سهم تاثیر قطعی معدل در پذیرش دانشگاه را از دست ندهند. این موضوع چه برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم و چه برای آن دسته از فارغ‌التحصیلان که نیازمند ترمیم معدل هستند صادق است.

از طرفی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی نیز امسال تابع آزمونی مجزا شده و روندی موازی با سایر رشته‌ها را شامل می‌شود که باید دید نحوه اجرای آن به چه صورت پیش خواهد رفت.

 

صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه نیز نوبت به برگزاری کنکور برای بزرگترین گروه آزمایشی یعنی داوطلبان علوم تجربی می‌رسد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کنکوری‌ها از خان اول گذشتند! / رقابت نیم میلیون نفر داوطلب در روز نخست +فیلم
  • تمهیدات لازم برای کنکور امن اندیشیده شد
  • پورعباس: حذف کنکور با تکرار آن محقق می‌شود
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • تمهیدات حفاظتی کنکور اعلام شد | والدین داوطلبان مراقب باشند فریب نخورند | وسایلی که تا ۱۰ سال مجازات محرومیت از کنکور دارد