Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی سهم آذربایجان شرقی در همراهی خیران و جذب مشارکت های مردمی را قابل توجه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛دکتر فرگل صحاف با حضور در برنامه رادیویی «دانیشیق» ضمن قدردانی از نیت خیرخواهانه مردم آذربایجان شرقی، روحیه همدلی، همراهی و همیاری مردم استان را قابل تحسین دانست و تاکید کرد: میزان اعتبارات دولتی در استان با مشارکت های مردمی برابری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در رابطه با شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا که همزمان با عید نوروز بود، اقدام به برگزاری پویش همدلی کرده و در قالب این طرح بالغ بر یازده هزار بسته غذایی و جیره خشک برای افراد تحت پوشش تهیه شد. هم چنین با هماهنگی ارگان های مربوطه 277 تُن مرغ بین خانوارهای نیازمند پخش شد.
صحاف با اشاره به ارائه تسهیلات کرونایی به افراد تحت پوشش به منظور تثبیت شغلی، از اختصاص وام ودیعه مسکن به افراد دارای پرونده و نیازمند استان خبر داد.
وی با بیان اینکه در آستانه ایام محرم و صفر و اعیاد قربان و غدیر قرار داریم، گفت: با توجه به شیوع کرونا از مردم عزیز استان درخواست دارم تا به جای ذبح قربانی و پخش نذورات و غذای گرم در این روزها، در صورت امکان با پرداخت مبالغ نقدی یا جیره خشک علاوه بر پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس به دلیل تجمعات دریافت صف نذری، در این شرایط اقتصادی به خانوارهای نیازمند واقعی کمک کنند.
مدیر کل بهزیستی استان تاکید کرد: از آغاز شیوع کرونا، پروتکل های بهداشتی در مراکز بهزیستی کاملا رعایت می شود و حتی بازدیدهای کارشناسان از مراکز نگهداری کودکان، سالمندان و ... حذف شده و تمام ارتباط ها به صورت تلفنی یا اینترنتی انجام می شود.
صحاف در رابطه با شرایط استان از نظر سالمندی گفت: در حال حاضر تعداد 400 هزار سالمند در آذربایجان شرقی وجود دارد که از این تعداد  بیش از 12 هزار سالمند دارای معلولیت هستند و از خدمات بهزیستی بهره می برند، اما با توجه به حرکت جمعیتی استان به سمت پیر سالی قطعا در آینده در رابطه با ارائه خدمات به این قشر با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی بر ضرورت تکریم سالمندان و استفاده از تجارب و ظرفیت های سالمندان تاکید کرد.
صحاف در خصوص خدمات ارائه شده به معلولین در استان اظهار کرد: علاوه بر اقدامات صورت گرفته در بهزیستی، سایر ارگان ها نیز باید در رابطه با مناسب سازی محیط و فضاهای شهری و اداری برای معلولین همکاری کنند.
وی گفت: افراد خیر می توانند از طریق واریز مبالغ خود به حساب مشارکت های مردمی بهزیستی استان  به شماره کارت  2114- 7934- 9570- 6367 از نیازمندان و خانواده های کم برخوردار حمایت کنند. محمدرضا ایازی خبرنگار آریا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۹۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته در استان جهت دستیابی به رشد اقتصادی ۹ درصدی در سال گذشته ۹۳ همت بود که این رقم در سال جاری به ۱۴۴ همت افزایش یافته است.

وی افزود: چالش‌ها و مشکلات فراروی دستگاه‌های اجرایی جهت پیشبرد پروژه‌ها از جمله تأمین به موقع منابع مالی کاملاً مشخص است، اما اگر ما برنامه نداشته باشیم، اقدامی انجام نخواهد شد.

رحمتی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه تمام و به نتیجه نرسیده، تعیین تکلیف شود، تصریح کرد: نباید با مانع تراشی‌های مختلف کشور را معطل مسائلی مانند صدور چند مجوز کنیم.

وی با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه تمام و در برخی مواقع فاقد توجیه اقتصادی لازم، ابراز داشت: نقطه قوت این استان فعالیت مؤثر بخش خصوصی است که باید زمینه‌های فعالیت بی دغدغه اش را فراهم کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در عین حال یادآوری کرد: باید در ابتدا مسؤولیت اجرا و پیشبرد پروژه‌ها را ایجاد کنیم و سیستم نظارت و پایش را هم همزمان با اجرای پروژه‌ها پیش بریم.

وی ادامه داد: توسعه متوازن استان اتفاق نیفتاده است؛ دغدغه‌های مطرح شده همه بجا هستند، اما نباید مانع حرکت و اجرای امور شوند، بلکه رفع این موانع نیز باید مطالبه مدیریتی استان باشد.

وی بیان کرد: برنامه الزامات و اقدامات تحقق شعار سال در استان در دست مطالعه و تدوین است؛ نظام برنامه ریزی و اداری استان باید برنامه محور و مطالبات و نظارت‌ها نیز بر اساس برنامه باشند تا روند توسعه شتاب گیرد.

رحمتی افزود: تلاش می‌کنیم برنامه رشد اقتصادی استان معطوف به ایجاد ارزش افزوده در بخش‌های مختلف برای افزایش تولید ناخالص داخلی باشد و همه متعهد به اجرای برنامه توسعه‌ای استان باشیم که در غیر این صورت برنامه ریزی ها با نگاه بخشی مواجه می‌شود، ابتر می‌ماند و در نهایت به زیان استان تمام می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مولدسازی به امور سرعت می‌دهد؛ باید از شرایط عادی خارج شویم و نگاهی به دارایی‌های خود بیندازیم؛ مدیر کلی که نتواند مولدسازی کند، مدیر نیست.

وی افزود: محیط زیست نباید مانع جهش تولید شود، بلکه راهکارهای رفع موانع را باید پیدا کند؛ مثلاً لازم است از محل بازگشت حقوق دولتی معادن، حفظ محیط زیست استان تأمین شود.

کد خبر 6080470

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 
  • اهدای ویلچر به توانخواهان بهزیستی میاندوآب
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است
  • تشکیل رصدخانه پروژه‌های عمرانی در آذربایجان شرقی
  • اعلام برنامه‌های روز ملی گندم و نان در استان آذربایجان شرقی
  • اعلام برنامه های روز ملی گندم و نان در آذربایجان شرقی
  • نهضت تولیدات رادیویی مردمی در جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک»