Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@23:42:53 GMT

تشکیل وزارت بازرگانی در این شرایط بیهوده‌ است

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۰۵۹۶

عزت اله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با فارس در مورد انتخاب وزیر صمت از سوی رئیس جمهور گفت: آن‌طوری که من پیگیری شدم  شخص رئیس‌جمهور مُصر است تا اینکه وزارت صمت به دو وزارتخانه صنعت و بازرگانی تفکیک شود.

وی ادامه داد: این یک کار بیهوده در شرایط فعلی است. در مجلس هشتم یادم می آید که نمایندگان دولت و سازمان برنامه آمدند و می‌گفتند که ما ۶۰ کشور دنیا را مطالعه کردیم و همه آنها این طور است که وزارت صنعت و بازرگانی آنها ادغام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در آن زمان دولت گفت که تفکیک صنعت و بازرگانی به ضرر تولید داخل می شود و ناهماهنگی می‌شود. استدلال های زیادی آوردند که که حتماً باید این دو وزارتخانه ادغام شود و اگر این طور نشود مشکلات به وجود می آورد.

وی بیان داشت: حالا هم شخص رئیس جمهور آمده است و می‌گوید حتماً باید این دو وزراتخانه تفکیک شود؛ واقعاً جای تاسف است رئیس جمهور یک مملکت بی اعتنا به نظرات کارشناسی چنین اقدامی انجام دهد.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: گیریم که از فردا این دو وزارتخانه تفکیک شد ساختمان وزارت بازرگانی را فروختند و رفت؛ این دولت چقدر زمان دارد تا بتواند این وزارتخانه را ساماندهی کند و چه زمانی می خواهد به استان ها سرایت کند. این تصمیم باعث می‌شود کارها روی زمین بماند. 

وی تاکید کرد: دولت وقتی برای این کار ندارد الان بهترین شیوه این است که مانند قبل یک قائم مقام وزیر را برای امور بازرگانی بگذارند و به او اختیار تام هم بدهند او کار خودش را انجام دهد و صنعت هم کار خودش را بکند بهترین شیوه این است. واقعا در این مدت مردم به کجا باید مراجعه کنند این سخنی که من می‌گویم حرف سیاسی نیست یک نظر سنجی استمزاجی هم از نمایندگان در کمیسیون و متفرقه کردیم کسی موافق این کار نیست.

 اکبری تالارپشتی با اشاره به تماس خود با محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری در مورد تشکیل وزارت بازرگانی گفت: همه این نکات را به این دو نفر گفتم و به آنها تاکید کردم تا دولت بخواهد این کار را انجام دهد  دوره‌اش تمام شده است. به آنها گفتم مجلسی که با شما همسو بود دو بار این موضوع را رد کردم حالا نمی‌دانم چه شد که در روزهای آخر این مصوبه‌ای را داشتند.

وی با اشاره به ایراد شورای نگهبان به این مصوبه مجلس دهم خاطر نشان کرد: این مصوبه شورای نگهبان رفته و این شورا نسبت به تشکیل این وزارتخانه از محل صرفه‌جویی ایراد گرفته است زیرا صرفه‌جویی مشخص نشده است. من شنیده‌ام شخص رئیس جمهور نسبت به موضوع مُصر است اما اینکار اشتباه و غیر قانونی و معطل کردن مردم است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری

امین انصاری به سمت دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست جمهوری منصوب شد‌. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست جمهوری توسط آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با هدف حفظ انسجام، وحدت ملی و هماهنگی تقویت بین اقوام، مذاهب اسلامی و ادیان توحیدی و ارتقا همکاری و تعاملات نهادهای ذیربط تشکیل شده است و امین انصاری با موافقت رئیس‌جمهور به عنوان دبیر این شورا انتخاب شد.

ایمانی پور: تقویت جریان تقریب مذاهب از اهداف جایزه جهانی امام خمینی (ره) است

این شورا داری 9 عضو اصلی است که اعضا به پیشنهاد ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و دبیر شورا و با تأیید رئیس جمهور انتخاب می‌شوند و ذیل این شورا چند کمیته تشکیل می‌شود.

ریاست این شورا برعهده رئیس‌جمهور است و گزارش کار شورا به شخص رئیس‌جمهور منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | دعای رئیس اتاق بازرگانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بی‌توجهی مجلس به مخالفت‌ها؟
  • جشن واگذاری بیش از ۲ واحد مسکونی در استان سمنان
  • انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • بهادری جهرمی: نظارت‌ مرثر بر بازار نیازمند تمرکز نظارت است
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه بهادری‌جهرمی از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شده است!
  • رئیس پیشین ام‌آی۶: افزودن نام سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی اقدامی بیهوده است