Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فردا چهار پروژه صنعت آب و برق به ارزش ۳۳۷ میلیارد تومان در سیزدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در استان چهار محال و بختیاری به بهره‌برداری می‌رسد. تاریخ انتشار: 16:06 - 07 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۱۶۸۰

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در سیزدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، پروژه‌های افزایش ترانس ۴۰۰/۱۳۲ کیلوولت لردگان و خطوط ۴ مداره و ۲ مداره لردگان، فلارد و پتروشیمی اوره و تعویض ترانسفورماتور پست ۶۳/۲۰ کیلوولت فرادنبه، نیروگاه DG بروجن با ظرفیت نامی ۴ مگاوات و توسعه و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع و برق‌رسانی به روستا‌ها در بخش برق و تصفیه‌خانه فاضلاب لردگان با حضور "قاسم تقی‌زاده خامسی" معاون آب و آبفای وزیر نیرو و "محمدحسن متولی زاده" مدیرعامل توانیر به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این پروژه‌ها که در طول سال‌های ۸۸ تا ۹۸ اجرایی شده‌اند، در مجموع ۳۳۷ میلیارد تومان از منابع دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هزینه شده است که از این مجموع ۱۹۳ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

در پروژه‌های صنعت برق، ۲ دستگاه ترانسفورماتور ۴۰۰/۱۳۲ به ظرفیت ۳۰۰ مگاولت آمپر، ۲۳۰ کیلومتر مدار و ۴۹۵ برج، ۱۰۷ کیلومتر بهینه‌سازی و ۱۰۷ کیلومتر عملیات توسعه با هدف تامین برق مطمئن و پایدار و افزایش ظرفیت شبکه انجام و به ۵ روستا برق‌رسانی نیز شده است.

تصفیه‌خانه فاضلاب لردگان نیز به ظرفیت ۶ هزارمترمکعب در شبانه‌روز از نوع لجن فعال بوده که در آن ۹۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و ۱.۲ کیلومتر خط انتقال اجرا شده است.

این تصفیه‌خانه که ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد با هدف ارتقای بهداشت عمومی و امکان استفاده مجدد پساب اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: افتتاح ۲۰۹ پروژه آب و برق تا پایان امسال

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۱۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرب سمنان سیراب می‌شود/ طرح ملی آبرسانی به گرمسار در یک قدمی بهره‌برداری

احسانی سرپرست شرکت آب منطقه ای استان سمنان، هدف از اجرای طرح ملی آبرسانی به شهرستان های غربی استان سمنان را تامین آب شرب و صنعت پایدار این منطقه به میزان ۲۱ میلیون متر مکعب در سال عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی طرح به دلیل مسائل اجتماعی در محدوده استان تهران و فقدان تامین منابع مالی، سال ها متوقف بود که بعد از سفر رییس جمهور به استان، با دستور آیت الله رئیسی عملیات اجرایی به منظور تکمیل و بهره برداری از طرح در محدوده استان سمنان آغاز شد و اکنون این طرح آماده بهره برداری است.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای این بخش از طرح پس از سال ها انتظار آب پایدار، شیرین و بهداشتی برای غرب استان سمنان تامین می شود، تصریح کرد: در حال حاضر آب از مسیر رودخانه و با عبور از خاک های نامناسب و شور و تلخ منتقل و کیفیت آب نامطلوب می شود و این خط انتقال باعث جداسازی آب شیرین از آب بی‌کیفیت و شور خواهد شد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای سمنان، طول کل این خط انتقال آب در محدوده استان را ۵۵ کیلومتر اعلام کرد و افزود: گام اول طرح طول خط انتقال آب از گرمسار تا ایوانکی ۳۲ کیلومتر با لوله فولادی با قطر ۴۰۰ میلیمتری و گام دوم طرح شامل ۲۳ کیلومتر با لوله فولادی با قطر ۸۰۰ میلیمتری است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۱۱ طرح صنعت آب و برق استان سمنان بهره‌برداری شد
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر
  • غرب سمنان سیراب می‌شود/ طرح ملی آبرسانی به گرمسار در یک قدمی بهره‌برداری
  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • لردگان گرمترین نقطه چهارمحال و بختیاری بود